Carplay, enkel via USB?

Japanese Power

Donateur
Kan die nu wel of niet helemaal dicht? En hoe ligt je telefoon dan in het vakje met de aansluiting zo middenin? Die foto mis ik ;)
 
Laatst bewerkt:

tomhier

Nieuw lid
Kan die nu wel of niet helemaal dicht? En hoe ligt je telefoon dan in het vakje met de aansluiting zo middenin? Die dit mis ik ;)
Euhm... ja met de telefoon in het vakje kon ik geen fotos maken :)
Maar het past prima! Kabeltje wel een klein beetje wegvrotten bij het sluiten van het klepje, maarja het is beter dan een dikke kabel die er buiten hangt :-)
 

De Stip

Forumguru
Ik ervaar helaas dat Apple CarPlay niet 100% stabiel werkt. Met enige regelmaat maakt de configuratie geen connectie met elkaar. Er veranderd niets qua volgorde van inpluggen. Ik stap in, doe de iPhone 7 (voorzien van de laatste updates) aan het kabeltje, welke aan de linker USB poort verbonden is en start dan de motor. De ene keer maakt de set wel contact en de andere keer blijft hij pauzeloos proberen om connectie te maken.
 

EdK

Forumguru
En als je je volgorde nu eens aanpast en eerst de wagen start en dan de feun koppelt aan de USB poort
Zoume niets verbazen dat de USB poort bij starten even geen spanning krijgt en je dus 2x probeert te connecten.
En dat hij dit de ene keer we doet en de volgende keer niet...:pieker:
 

Pendragon

Forumguru
Is niet alleen met Carplay hoor. Android auto heeft hetzelfde. Ik connect mijn telefoon, alles start... Geen geluid. Disconnect... Connect... Wel geluid. Volgende keer geen probleem, maar keer erop misschien wel. Ondanks kabel is het niet altijd een stabiel systeem helaas.
 

Frens

Lid
Ik stap in, start altijd als eerste de auto en dan sluit ik pas de telefoon aan. Zo gaat het wel altijd goed. Als je de auto start met je telefoon eraan heb je inderdaad kans dat het misgaat.

Bij een tankstation zet ik ook meestal de auto weer op contact voor ik de deur opendoe. Dan blijft het systeem ook werken en hoef ik de telefoon niet opnieuw in te steken wanneer ik weer instap.
 

Rallye

Forumguru
Bij een tankstation zet ik ook meestal de auto weer op contact voor ik de deur opendoe. Dan blijft het systeem ook werken en hoef ik de telefoon niet opnieuw in te steken wanneer ik weer instap.

Je laat je auto dus op contact terwijl je tankt? Dat lijkt me niet erg veilig.
 

Frens

Lid
Je laat je auto dus op contact terwijl je tankt? Dat lijkt me niet erg veilig.
Ik heb geen kinderen in de auto, de motor is uit en de sleutel in mijn broekzak, dus als het goed is start hij toch niet. Geen idee waarom dat onveilig zou zijn.
 

Japanese Power

Donateur
Ik stap in, start altijd als eerste de auto en dan sluit ik pas de telefoon aan. Zo gaat het wel altijd goed. Als je de auto start met je telefoon eraan heb je inderdaad kans dat het misgaat.

Bij een tankstation zet ik ook meestal de auto weer op contact voor ik de deur opendoe. Dan blijft het systeem ook werken en hoef ik de telefoon niet opnieuw in te steken wanneer ik weer instap.


Tamelijk omslachtig om een door Apple behoorlijk beperkt systeem met een kabeltje draaiend te houden :sterretjes:
 

Frens

Lid
Eens, ideaal is het niet. Het is niet alleen Apple, ik heb Android ;) .

Het probleem ligt bij het infotainmentsysteem dat niet correct/stabiel/goed/flexibel genoeg is om opnieuw te verbinden.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb geen kinderen in de auto, de motor is uit en de sleutel in mijn broekzak, dus als het goed is start hij toch niet. Geen idee waarom dat onveilig zou zijn.

Misschien wat off topic, maar (ik heb geen ervaring met kessy) wat houdt “op contact zetten” met kessy?
 
Bovenaan Onderaan