Capaciteit Batterij

Japanese Power

Donateur
Een optie is alle laadbeurten bij te gaan houden in spritmonitor.de en dan heb je op termijn een aardig inzicht in je werkelijke verbruik t.o.v. je BC-verbruiksgegevens.

Mijn werkelijke verbruik heb ik berekend op basis van 58 kWh gedeeld door het effectieve aantal gereden KM x 100. Dan kom je op een minder gunstige maar meer reeële verbruikswaarde terecht...

Zie de bijlage vanuit excel van de pak-hem-beet laatste 6 maanden.
De BC zijn altijd, zoals hierboven is aangegeven, nog steeds te optimistisch, zowel bij ICE's als bij EV's.

Scherm­afbeelding 2023-09-07 om 16.18.06.png
 
Ik heb zo'n zelfde exercitie inderdaad. ik doe het aan de hand van mijn laadbeurten thuis m.b.v. Eneco, maar komt op hetzelfde neer. Ik herken inderdaad ook van vorige auto's dat de boordcomputer te optimistisch rekent (voornamelijk fossiel).

Maar zou het echter kunnen zijn dat Skoda gewoon niet de volledige 58kW vrijgeeft of dat de batterijen gewoon niet goed zijn. Dan heb je iets te verhalen op Skoda
 

Japanese Power

Donateur
Ik zeg succes. Je gaat niet vernomen bij Škoda of je moet veel tijd en tomeloze energie hebben om tegen zo’n beer te vechten. Dan zul je echt met harde cijfers en een groot collectief aan lotgenoten moeten komen met als het kan een paar goede juristen. Dan kom je wellicht verder. Als je mijn topic leest en het topic over de MEB3 update weet je voldoende…
 
Bovenaan Onderaan