@HarrieSkoda zoek zeker niet naar de goedkoopste optie. Ik zoek altijd naar een mooie deal (wat ook het leuke is aan een nieuwe auto kiezen is). Heb mij nog nooit aan het budget kunnen houden omdat ik altijd net diegene gevonden heb die voor 95% mijn zin was maar die uiteraard dan wel duurder was.
Net hetzelfde met de Cayman van gisteren. 99% van de wensen afgevinkt maar wel een stuk boven het vooropgesteld budget. Maar Van een wagen van amper 4j , 26000km, prijskaartje van +55k mag je wel verwachten dat deze in een mooie staat staat. Dat er altijd wel iets aan is , dat weet ik ook wel. Dat is een okkazie kopen maar moest je mij gisteren gezegd hebben dat die Cayman 100.000km had, dat klopte het plaatje beter (maar uiteraard niet de prijs).
Als je goed zoekt, vind je altijd wel een mooi exemplaar. Mijn M2 is zo een voorbeeld. Vanbinnen en vanbuiten quasi splinternieuw ondanks 45.000km. Was gisteren dan ook na een half uurtje de enorme twijfel tussen een mooie M2 hebben en een Cayman die precies 100.000km had gelopen. Daar ga ik niet zoveel geld voor bijleggen.
En zit inderdaad niet te wachten op een wagen die ik volledig moet aanpakken. Bij dergelijk budget/leeftijd/kms hoort dit gewoon niet. Zal altijd wel iets aan zijn maar dan moet het iets zijn waar ik nog mee kan leven. Vb een instapdorpel die wat krassen vertoont is perfect normaal. Dan ga ik ook hebben moest ik nieuw kopen en en hem een jaar gebruiken maar een kromme velg en niet 100% correct herspoten delen dat is een totaal ander verhaal.
Had speciaal mijn broer meegenomen voor de kritische noot. Hij heeft een enorm goed oog voor gedane herstellingen en schade. Kon perfect zeggen tot waar de wagen herspoten was. Ging dit zelf niet onmiddellijk gezien hebben. En vanuit zijn job als mechanieker is hij het gewend om na een ritje snel te kunnen zeggen of het een zuiver rijdend exemplaar is of niet. Nadeel van mijn broer is dat hij wel super-super-superkritisch is.
Nu, de Cayman van gisteren , na een eerste keer rond de wagen te lopen was mijn enthousiasme al enorm getemperd … dan weet je gewoon wanneer het gevoel niet 100% goed meer zit dat je niet hoeft door te gaan met de aankoop. Daar had gisteren mijn broer niet voor bij hoeven te zijn.