BMW M2

brepus13

Forumguru
Ik ben het met je eens dat het niet leuk is nog geld uit te geven na een grote uitgave. Maar goed, een echt gaaf exemplaar is dus nog duurder waardoor het in mijn optiek wel uit kan om een ander setje velgen te scoren voor 2k bijvoorbeeld. Je kunt dit gewoon mee onderhandelen.

Een dergelijk bedrag uitgeven aan een schade auto zou ik persoonlijk nog meer moeite mee hebben.

leon-cupra

Forumguru
Uhhh .. een setje velgen is 8k :banghead:1 velg is 2k ;)

Over het herspuiten was de man ook zeer vaag. Wist het zogezegd niet. Was hem nog niet “opgevallen”. Een man met +20jaar ervaring in autoherstellingen en verkoop. Maak dat een ander wijs. Daarnaast de kromme velg … 1+1 = 2 hé.

Was ook een Cayman die hij van de Porsche dealer van Brussel had gekocht. Vroeg hem waarom porsche hem dan zelf niet verkocht. Jonge wagen, weinig kms en zij hebben ook een afdeling “ porsche approved”. Zijn antwoord : die mannen verkopen liever nieuw. Ze verkopen niet graag tweedehands”. Toen had er eigenlijk al een belletje moeten rinkelen. Staan genoeg Caymans bij Porsche dealers (wel allemaal verschrikkelijk duur). Waarom zouden ze dan een interessante Cayman doorsjassen aan een handelaar …

Handelaar gaf gewoon ook geen vertrouwen … wat verzwijgt hij nog …

Dan heb ik liever een handelaar zoals optie 3 : open en eerlijk over wat er gebeurd is met de cayman.

brepus13

Forumguru
Een tweede hands set velgen kun je echt wel vinden voor een paar K.

Ik denk dat je even een nachtje moet gaan slapen en dan morgen in alle wijsheid moet besluiten om beide genoemde opties lekker te laten staan. Er komt vanzelf een passende op je pad zonder ellende.

(Persoonlijk zou ik toch ook een oudere 911 nog eens overwegen…met een beetje onderhoudskosten is het mogelijk onderaan de streep nog steeds goedkoper dan de duurdere cayman. )

leon-cupra

Forumguru
ga zowiezo morgen moeten beslissen ivm de M2. Kan die Fransman niet aan het lijntje blijven houden. En ook nog af te wachten wat die particulier nog gaat doen. Wel aangegeven dat hij morgen moet beslissen anders in het geval dat de M2 al verkocht wordt, gaat hij naar die Franse handelaar.

Zonder wagen zitten is in principe geen probleem maar mag ook geen lange tijd duren. Heb daar ook geen zin in.

911 is eigenlijk geen optie meer. Wagen van 10-12 jaar … ga mij teveel storen aan de kenmerken van een oudere wagen. Is niets voor mij , een oudere wagen. Ondanks dat een 911 iets practischer zal zijn en het uiteraard de über-Porsche blijft.

Net nog even zitten zoeken … als de M2 weg is, komen particulieren ook in beeld. Staat in Brussel nog wel een interessante. Klassiek samengesteld, gt-silver met zwart lederen interieur. Wel geen pasm en sportuitlaat … maar budgettair wordt het dan wel zeer interessant … kunnen we zeer dicht bij het vooropgesteld budget eindigen en dan spreken we toch over 3k minder …

Heerlijk toch een “nieuwe” wagen uitkiezen. :D

HarrieSkoda

Forumguru
@leon-cupra lastige zoektocht als je telkens een stapje vooruit wilt doen... als je gaat zoeken naar de goedkoopste opvolger zal er altijd wel iets zijn wat niet naar wens is en aangepast moet worden tot het naar alle tevredenheid is.

Na het perfect maken van de wagen zal deze nagenoeg uitkomen op dezelfde prijs als eentje die reeds in sublieme toestand verkeert. Misschien pak je net een klein beetje ‘winst’ met als je het herstel zelf zou doen, tov. als het bedrijf het zou doen.
Zou dit de rompslomp je waard zijn, geen idee, mijn idee bij jou is dat je daar niet op zit te wachten zoals ik je verhaal lees.

Juist goed dat je broer meegaat, anders zou je door emotie een (verkeerde) beslissing maken. Je broer is gewoon realistisch en neutraal.

@Fmoon ik vraag me oprecht af of jij ooit een andere auto zult kopen... ik lees zoveel tegenstrijdige berichten van je.

leon-cupra

Forumguru
@SuperBeeb :deuk::deuk:

had er gisteren ook nog aan gedacht en mijn vader en broer zeiden dat gisteren ook. “Koop desnoods een bakske van 1000€ maar als je deftige prijs van de M2 krijgt, maakt dat hem weg is” …

Is echter niet de bedoeling. Desnoods een paar weken met de fiets naar het werk .. 1,5km :nailbiting:

Gisterennacht al een mailtje gestuurd naar een eigenaar van een Cayman. Mooie klassieke samenstelling. Mooie leeftijd en kilometers .. mist wel een paar opties die ik in eerste instantie wou, na testritje gisteren vraag ik mij wel af af deze opties echt wel nodig zijn. (Sportuitlaat en pasm). stuk goedkoper dan bij handelaars. Uiteraard Belgische wagen. Dus historiek ook gemakkelijker te achterhalen. Geen garantie maja je betaalt dan ook een stuk minder dan bij een handelaar en bij een particulier is de prijs nog altijd wel redelijk bespreekbaar.

Gaat over deze :

2484C459-4E91-4E72-8A2D-9D25307BD4BC.jpeg

leon-cupra

Forumguru
@HarrieSkoda zoek zeker niet naar de goedkoopste optie. Ik zoek altijd naar een mooie deal (wat ook het leuke is aan een nieuwe auto kiezen is). Heb mij nog nooit aan het budget kunnen houden omdat ik altijd net diegene gevonden heb die voor 95% mijn zin was maar die uiteraard dan wel duurder was.

Net hetzelfde met de Cayman van gisteren. 99% van de wensen afgevinkt maar wel een stuk boven het vooropgesteld budget. Maar Van een wagen van amper 4j , 26000km, prijskaartje van +55k mag je wel verwachten dat deze in een mooie staat staat. Dat er altijd wel iets aan is , dat weet ik ook wel. Dat is een okkazie kopen maar moest je mij gisteren gezegd hebben dat die Cayman 100.000km had, dat klopte het plaatje beter (maar uiteraard niet de prijs).

Als je goed zoekt, vind je altijd wel een mooi exemplaar. Mijn M2 is zo een voorbeeld. Vanbinnen en vanbuiten quasi splinternieuw ondanks 45.000km. Was gisteren dan ook na een half uurtje de enorme twijfel tussen een mooie M2 hebben en een Cayman die precies 100.000km had gelopen. Daar ga ik niet zoveel geld voor bijleggen.

En zit inderdaad niet te wachten op een wagen die ik volledig moet aanpakken. Bij dergelijk budget/leeftijd/kms hoort dit gewoon niet. Zal altijd wel iets aan zijn maar dan moet het iets zijn waar ik nog mee kan leven. Vb een instapdorpel die wat krassen vertoont is perfect normaal. Dan ga ik ook hebben moest ik nieuw kopen en en hem een jaar gebruiken maar een kromme velg en niet 100% correct herspoten delen dat is een totaal ander verhaal.

Had speciaal mijn broer meegenomen voor de kritische noot. Hij heeft een enorm goed oog voor gedane herstellingen en schade. Kon perfect zeggen tot waar de wagen herspoten was. Ging dit zelf niet onmiddellijk gezien hebben. En vanuit zijn job als mechanieker is hij het gewend om na een ritje snel te kunnen zeggen of het een zuiver rijdend exemplaar is of niet. Nadeel van mijn broer is dat hij wel super-super-superkritisch is.

Nu, de Cayman van gisteren , na een eerste keer rond de wagen te lopen was mijn enthousiasme al enorm getemperd … dan weet je gewoon wanneer het gevoel niet 100% goed meer zit dat je niet hoeft door te gaan met de aankoop. Daar had gisteren mijn broer niet voor bij hoeven te zijn.

Fmoon

Forumguru
@HarrieSkoda, zeker weten, maar het zit steeds even tegen. Gelukkig zit ik in de positie dat ik niet afhankelijk ben van inruil en daar niet op hoef te onderhandelen of moet wachten op particulier verkoop. Voordeel is ook dat de Octavia het nog prima doet en ik dus niet in paniek iets hoef te kopen, het is puur voor de leuk. Al is dat nu wel 3x verpest, maar er zijn meer opties voor de 330i gelukkig. Ik wil alleen wel een blauwe zonder panorama dak en bepaalde opties, maakt het wel beperkt en zal mogelijk even moeten wachten.

@leon-cupra Ik loop zelf met een lakdikte meter rond . Goed dat u kritisch bent! Het is ook leuk zo een project om uit te voeren en voor ons om te volgen!

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon denk dat Harrie eerder bedoelt dat je niet snel de stap zal zetten om je handtekening te zetten omdat je iedere keer zo wantrouwig bent over de wagen en de verkoper. Die boodschap verspreid je nu met de 330i weer ,net zoals met de geannuleerde RS. ;)

Betreft de Cayman. Superkritisch dat ik met een lakdikte-meter ga inspecteren ben ik ook niet hoor. Voor mij heeft een wagen kopen veel meer te maken met emotie en gevoel. En gisteren zat het gevoel gewoon niet goed. Had perfect de Cayman kunnen kopen en eventueel alles kunnen herstellen maar mijn gevoel ging nog steeds niet goed zitten .. dan blijf ik beter van zo een wagen af.

Fmoon

Forumguru
Niet perse wantrouwend hoor, de Octavia RS lijkt me helder vorig jaar… ben er nog blij mee dat dat toen niet is doorgegaan. Ik heb ook zeker geen rancune naar dit bedrijf, ik kon de voorgestelde woensdag niet, als hij dan op zeker die auto kan verkopen dan begrijp ik dat. Ik had een onderbuikgevoel omdat de offerte eigenlijk een beetje te mooi om waar te zijn was… maar goed dat hoeft zeker niet altijd wat te beteken maar toch heb je wel een uitroepteken ergens in je hoofd. Overigens vertrouw ik weinig mensen inderdaad, ik koop ook liever bij een dealer… niet omdat die nou zo goed zijn, maar wel een grote organisatie zijn mocht er wat mis zijn met de auto. Dan kan ik gewoon makkelijker handelen dan bij een op zich zelfs staand bedrijf.. maar dat is puur mijn eigen comfort zone. Waar ik dus in deze bereid was even uit te treden. Ik had de auto dan ook met de dag dat ik hem zou meekrijgen bij een bevriende BMW kenner door de mangel laten halen.

Ik rij overigens zelf in een andere auto, deze zoektoch is voor mijn vrouw en voor de vakanties in het gezamenlijke gebruik. Mijn eigen auto heb ik niet zo gek lang geleden nog vervangen voor een nieuwe model dus met het kopen van auto’s gaat het prima hoor.

Terug on topic maar weer! Het Porsche verhaal is een stuk vermakelijker om te volgen.

fanSkoda-VW

Forumguru
Deze vrouw (denk ik toch) was geïnteresseerd in de M2. Ze ging een GLS chauffeur langs sturen met cash geld en de chauffeur ging het pakketje meenemen :deuk::deuk::deuk::deuk::deuk:

Bekijk bijlage 94701

Is dat nu een man of een vrouw of een man die omgebouwd is naar en vrouw of omgekeerd :pieker::pieker:
Hee, het is een mens! Is de rest dan zo van belang? Nog een vraagje: wat heeft dat met auto's van doen?
Grtsss

JeSko

Forumguru
Het leven is ook content kunnen zijn met wat je hebt, vind ik, en er zijn er velen die nat dromen van een M2, en eerlijk ik zou jouw M2 elke dag boven een 4 cylinder Cayman verkiezen, een M2 is veel dikker, bruter, gewoon een compact beest met 6knallende cylinders en de looks van een kwade gorilla, die Cayman is niet wauw, de M2 wel. Ik zou zeggen verras uw Madam een keertje en houd je M2 gewoon, zo'n Cayman is het niet ten opzichte van wat je hebt. Mijn mening maar he.

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon mooie, eerlijke reactie. Begrijp jou nu helemaal. Op een forum kunnen bepaalde reactie nu eenmaal anders overkomen (in mijn geval gebeurt dit wel regelmatig :pardon:).

@JeSko ieder zijn mening idd maar als je beide wagens niet gereden hebt , kan je daar absoluut geen oordeel over vellen. Jij baseert jouw mening op wat je leest en hoort van anderen(6 cilinder is “the shit” en alles eronder is niet sportwaardig). Gisteren met zo een 4 cilinder gereden. De cold start alleen al was om kippenvel van te krijgen. Heerlijke roffel. Het geluid van de motor achter de rug geeft zo een enorme beleving, zelfs met rustig rijden. Iedereen spreekt negatief over de 4 cilinder tot ze ermee gereden hebben en in real live hebben gehoord. Tuurlijk is een 6 cilinder altijd leuker en dikker om over te vertellen aan de toog, maar de 4-cilinder heeft mij zeker niet teleurgesteld. Had gedacht “er moet zeker een sportuitlaat onder zitten” maar met die motor achter je rug en dan nog eens in het interieur, heb je absoluut geen behoefte naar een knetterende uitlaat (wat in de M2 net wel is) maar geniet je van het geroffel van de 4 cilinder . En neen , deze 4 cilinder klinkt helemaal niet zoals 99% van de 4 cilinders.
Keer je dan terug in de M2 is het muisstil in het interieur. Je hoort de motor draaien, je hoort wel de 6 cilinder maar een heel stuk minder beleving dan in de Cayman. Je moet echt al met kleppen open rijden, hoger in toeren gaan, sport plus , … om te voelen dat je met een pure sportwagen onder baan bent. Karakter van de M2 is ook anders. In sport plus is dat een echte pittbull. Moet je echt wel weten wat je met de auto doet of hij “bijt” wel eens terug. De Cayman lijkt mij op dat vlak geraffineerder.

Rosinfield

† In Memoriam
Mij bekruipt toch wel een gevoel van "waar begin je aan". Ik zou ook best BMW, Audi en zeker Porsche willen rijden en dat zou op zich ook nog kunnen, maar dan moet ik ook een koopje zoeken. En dat wil zeggen een auto met veel kilometers tegen een toch nog stevige prijs. En dan ook nog via een particulier of handelaar. Ik ben wat heel wat zaken betreft best bereid een zeker risico te nemen, maar zoiets zou ik dan toch niet aandurven/-willen. Maar wat dat betreft verschillen mensen natuurlijk en ook wat betreft budget uiteraard.

brepus13

Forumguru
Het lijkt bijna of het belangrijker is wat er op de oprit staat en wat andere zien dan dat het je om de auto zelf of de rijbeleving gaat. Je hebt al vele malen aangegeven de 911 ultiem te vinden maar toch heb je liever een jongere net niet auto met ook nog eens 4 cilinders.

Als het je echt om rijgedrag en beleving gaat, dan ga ja ook blij worden van een 996 C4S bijvoorbeeld (of zelfs een C2 of C4)en hou je zomaar 20K in de zak maar ja, wat moeten de buren er wel niet van denken hè.
Daar komt nog bij dat je een echte rijders auto wenst voor je woon-werkverkeer van een paar km. Een lekker rondje zomaar doelloos rijden doe je niet en is niks voor je want geen doel. Waarom wil je nou echt een P hebben?

Ik begrijp je overwegingen gewoon niet meer zo goed momenteel maar ben wel heel erg benieuwd wat je gaat doen en wat er aangeschaft gaat worden. Evengoed veel plezier met de zoektocht!

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , snap je niet zo goed … ik zoek niet naar een koopje maar naar een goede deal. Wilt niet zeggen dat ik de goedkoopste Cayman ga zoeken met enorm veel kilometers en heel oud met de grootste risico’s als gevolg om toch maar een Cayman te kunnen rijden. Dat is helemaal niet de opzet. Ik heb uiteraard wel een (rekbaar ) budget maar wilt ook niet zeggen dat ik vb een duurdere tweedehandse niet zou lukken. Vind een jonge tweedehandse gewoon financieel een stuk verstandiger. Is gewoon de oefening tussen verschillende factoren om de juiste balans te vinden. Vb 60k-65k uitgeven aan een Cayman die een jaartje jonger is en 10.000km minder heeft , zou lukken maar dat zou ik er dan niet voor over hebben.

Zoek een Cayman met max 50.000km en max 4 jaar , in Nl is dat net ingereden. Mag veronderstellen dat bij die criteria je niet hoeft te verwachten dat er enorme grote onderhoudskosten zullen volgen. Als je beetje je huiswerk maakt , moet je toch bepaalde risico’s kunnen beperken en inschatten. Een wagen kopen blijft altijd een risico. Je kan evengoed nieuw kopen en meer aanwezig zijn bij de dealer dan thuis … maandagwagen. Niemand is daar gevrijwaard van. Dus ik weet dat iedere keer dat ik een wagen koop een bepaald risico loop. Tot nu toe altijd goed verlopen en loopt het ooit eens verkeerd .. tja verlies slikken en hup naar de volgende.

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 wat een onterechte, verkeerde, op niets gebaseerde aannames. Jij kent mij dus helemaal niet en blijkbaar lees je mijn berichten nog steeds met je roze 911 bril op.

Als je dan over een m-a-tu-vu-gevoel spreek “met mijn 996 rij ik toch een dikke 6 cilinder en een echte Porsche terwijl jij met een net-niet Porsche met amper een 4 cilinder” … tja .. heb jij dan wel de goede overweging gemaakt en heb je niet voor een tientje een Porsche willen rijden ??? Want die net niet Porsche is wel 20k duurder :arghh::arghh:

Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Je koppelt wederom een prijs aan een prestatie en juist daar gaat het me nou om. Iets wat duurder is is niet perse beter of leuker om te rijden.

Je hebt zelf geroepen een 911 ultiem te vinden. Dat betekent dan toch automatisch dat een cayman minder ultiem is oftewel net niet?

Zoals gezegd, succes met de overwegingen! Het is sowieso mooi om te rijden.

Dat gezegd hebbende ga ik even een rondje sturen in mijn oude voor een tientje te rijden gebakkie. Gelukkig rij ik er nog steeds lachend in op het tanken na :-)

• Leuk
Waarderingen: EdK

Rosinfield

† In Memoriam
Tot nog toe is het steeds goed gegaan, zeg je. Maar daarbij wel de kanttekening dat je je doel wel steeds op een hoger niveau stelt. Van RS en Mazda naar BMW en nu Porsche... Kan natuurlijk ook best goed gaan, maar het feit dat de eerste de beste toch wel van alles mankeert en de tweede optie een schadewagen is, geeft mij de indruk dat de doelstelling wellicht niet erg realistisch is. Tenzij je het leuk vindt en beschikt over de nodige capaciteiten, om zelf aan zo'n ding te sleutelen

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan