@Tees Ach .. van mijn vader geleerd dat het leven “geven en nemen” is. Ik geef iets en neem daarna iets.

Dat het allemaal van dezelfde spaarpot komt , maakt dan niet uit.
maar de grootste reden waarom het budget opgetrokken kan worden is gewoon omdat het kan. Moest het niet kunnen zou het ook niet gebeuren. Heb hier thuis ook wel de hoofdregel “van het spaargeld is een X-bedrag onze reservespaarpot waar we in nood een tijd mee verder kunnen”. Daar wordt niet aan geraakt. De rest kan gespendeerd worden.
het schilderen was dit jaar zowiezo nodig. Eigenlijk had ik dat al beloofd bij de aankoop van de M2

maar is uitgesteld geweest. En dit jaar er daadwerkelijk werk van gemaakt. Daarnet de schilder vastgelegd voor deze zomer. Staat eigenlijk los van de wagen en hij is ook nog een stukje goedkoper dan het budget dat we voorzien hebben
De zetel was een wens van de madam. Zetel niet versleten maar ziet er niet meer 100% mooi uit. Dus madam wou een andere zetel. Tijdje tegen gehouden maar nu haar een nieuwe zetel beloofd. In de zin van “geven en nemen”.

Eerlijk gezegd ook gedacht dat het na 12jaar veel duurder ging zijn maar na een eerste bezoekje aan een meubelwinkel , viel de kost best nog best mee voor de zetel. Dus een meevaller voor ons beiden.
ben ik ook overlaatst veranderd van werk. Moest ik een jaar met de Cayman rijden is de 1/3 van de opleg al terug verdiend door mijn loonsverhoging.
En ook , zeker niet onbelangrijk, mijn partner weet ook wel dat ik een goede spaarder ben. Koop wel teveel andere wagens maar daarnaast komt er bij de spaarpot iedere maand een mooi bedragje.
Vandaag nog toevallig met collega over gehad. Zij gaan enorm veel eten afhalen (pita hier, pizza daar, … in de duurdere supermarkt shoppen) en hij betrapte zichzelf erop dat ze daar per maand zeer veel geld aan uitgeven. Wij doen dat maar af en toe. Wij ontzeggen ons niets maar als hobbykok maak ik wel zelf die lekkere gerechten tegen goedkopere prijzen. Zei hen dan ook met een lach “dat is nu de reden waarom ik een Porsche kan kopen”
Ook al meermaals aangegeven aan mijn partner dat die wagen ook wel een spaarpotje is. Je verliest er per jaar wel wat op maar dat doet een spaarrekening ook terwijl van een wagen je nog dagelijks geniet heb. Wagens zijn ook allemaal betaald , dus komen we morgen in de problemen , is het wagen verkopen en wat goedkoper rijden. Wagens zijn ook altijd full risk verzekerd dus daar het risico van kapitaalverlies ook beperkt.
Het dus allemaal redelijk doordacht met een beperkte kapitaalrisico