BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Fikse korting. :D
Handelaar wou er dan echt wel vanaf. Zal al een tijdje daar gestaan hebben.

Die Cayman gaat ook niet heel snel weg zijn .. rood interieur , niet echt gewild. Nochtans dat je dat geregeld wel eens ziet bij een Porsche. Dus denk dat ik ook wel iets sterker sta in de onderhandeling.

brepus13

Forumguru
Auto stond er al even al is dat niet perse vreemd in deze markt. Hij zei ook niet meteen ja hoor. Ben er 3 keer geweest en heb 2 keer gereden. Uiteindelijk de laatste keer nog een keer met de eigenaar van gedachten gewisseld en verteld waarom ik het bod deed wat ik deed. Na nog een laatste poging van zijn kant voor iets extra’s gaf hij toe en was het rond.

brepus13

Forumguru
Over 2 jaar is het vrij populair natuurlijk. Ik vind dat rode interieur overigens helemaal niet minder hoor, zeker in die kleuren combi erg chique!

leon-cupra

Forumguru
Zoals verwacht gaan we niet tot een deal komen met de handelaar van de zilver/Bordeaux Cayman. De “korting” die hij gaf was , de autosector kennende, het leeuwendeel van zijn marge. De opleg van onze kant dan weer te groot , rekening houdend met dat het geen wagen is voor op te rijden en geen gemakkelijk te verkopen kleurkeuze. Duidelijk iemand die hem liever een tijdje langer bij hem laat staan , dan beetje verlies te doen is en winst te pakken op de volgende.

ook aangegeven dat dat Bordeaux interieur niet echt verkoopbevorderend is. Ontweek dit een beetje door aan te geven hoe mooi het wel niet is. Volledig akkoord mee maar denk dat heel weinig kopers er zo over denken. Bleef dus ook wel een twijfelpuntje voor mezelf met het oog op er een jaar of 2 met te rijden.

Weet hier in de streek nog een mooie staan. Heeft ook al de “leuke” opties en in iets meer toegankelijkere kleurencombinatie. Eens proberen om zaterdag mijn madam mee te krijgen naar daar :D

ook wel knappe kleur, beetje paars-blauw.
78F056A3-35F0-420D-A624-20172A6215B3.jpeg 3B8CED73-8421-4779-B427-D3907B0F4111.jpeg

brepus13

Forumguru
Ben geen fan van zwarte velgen, je ziet de details dan veel minder maar succes met je zoektocht, ik verwacht binnen niet al te lange tijd wel een foto van degene die het geworden is :-)

leon-cupra

Forumguru
Ik vind de zwarte velgen wel passen binnen het geheel. Zeker met de carrosseriekleur. Denk persoonlijk dat zilvere velgen minder mooi zijn icm met die kleur. Heeft ook een soort van black Pack waarmee de velgen dan ook beter bij matchen.

Mijn huidige velgen zijn ook (grotendeels) zwart … wreed gemakkelijk te onderhouden. :jaja:

En wanneer de opvolger er zal zijn, zal afhangen van een goede deal ;)

brepus13

Forumguru
Een goede deal is relatief… iets waar je heeeel erg blij van wordt maar wel
Duur is kan ook een nog steeds een goede deal zijn. Het is maar net hoe je het thuis kan verkopen :-)

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 een euro is een euro. Dat verandert weinig aan de deal. Kan ook niet afkomen met het budget te verhogen met argumentatie “is net de wagen zoals mijn wensen en ga daar lang mee rijden” … zal niet gebeuren en is ook niet de intentie. :pardon:

goede deal is waar het meeste van alle wensen (financieel en de wagen ) voldaan zijn.

daarnet contact gehad met de handelaar vd cayman met zwarte velgen : ongevalwagen (bumper en motorkap -op paaltje gereden - wel eerlijk over - wel verwacht aangezien de man transportbedrijf van schadewagens naast de verkoop heeft), zijn dochter rijdt er momenteel mee en had niet zo heel veel zin in overname van de M2. Had nl in de garage een 2019 M2 staan voor in de verkoop (wss ook schadewagen die ze nu aan het herstellen zijn). Wagen op zich voldoet aan veel wensen , herstelling kan wel perfect gedaan zijn en hoeft geen problemen met zich mee te brengen maar de handelaar staat mij niet aan (type sjachelaar ).

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mmmm … in “onderhandeling” met de madam over de zilver/bordeaux Cayman (deze blijft wel enorm hangen), lichtjes vermeld dat deze echt wel mijn zin is maar alleen beetje niet volgens vooropgesteld budget … ze geeft tot mijn verbazing weinig “weerwerk” … vindt het allemaal best ok :arghh:

gaat mij wel schilderwerken en een nieuw salon kosten :pardon:

ook gedacht , wanneer ze definitief akkoord is, om aan de handelaar voor te stellen om de Cayman een maand/maand en half daar nog te laten en nog proberen om de M2 zelf nog te verkopen … 1500-2000€ minder opleg is altijd mooi meegenomen dan. Madam was hier ook wel voor te vinden.

2Be continued :D

Tees

Donateur
Tis wel interessant hoe dat bij jou thuis werk Leon...jij geeft meer geld uit dan gepland en de vrouw vindt dat goed als jij nog meer geld uitgeeft (maar dan aan haar). Hoef ik hier niet te proberen :pieker:

leon-cupra

Forumguru
@Tees Ach .. van mijn vader geleerd dat het leven “geven en nemen” is. Ik geef iets en neem daarna iets. :pardon:
Dat het allemaal van dezelfde spaarpot komt , maakt dan niet uit.

maar de grootste reden waarom het budget opgetrokken kan worden is gewoon omdat het kan. Moest het niet kunnen zou het ook niet gebeuren. Heb hier thuis ook wel de hoofdregel “van het spaargeld is een X-bedrag onze reservespaarpot waar we in nood een tijd mee verder kunnen”. Daar wordt niet aan geraakt. De rest kan gespendeerd worden.

het schilderen was dit jaar zowiezo nodig. Eigenlijk had ik dat al beloofd bij de aankoop van de M2 :deuk: maar is uitgesteld geweest. En dit jaar er daadwerkelijk werk van gemaakt. Daarnet de schilder vastgelegd voor deze zomer. Staat eigenlijk los van de wagen en hij is ook nog een stukje goedkoper dan het budget dat we voorzien hebben ;)

De zetel was een wens van de madam. Zetel niet versleten maar ziet er niet meer 100% mooi uit. Dus madam wou een andere zetel. Tijdje tegen gehouden maar nu haar een nieuwe zetel beloofd. In de zin van “geven en nemen”. ;) Eerlijk gezegd ook gedacht dat het na 12jaar veel duurder ging zijn maar na een eerste bezoekje aan een meubelwinkel , viel de kost best nog best mee voor de zetel. Dus een meevaller voor ons beiden.

ben ik ook overlaatst veranderd van werk. Moest ik een jaar met de Cayman rijden is de 1/3 van de opleg al terug verdiend door mijn loonsverhoging. ;)

En ook , zeker niet onbelangrijk, mijn partner weet ook wel dat ik een goede spaarder ben. Koop wel teveel andere wagens maar daarnaast komt er bij de spaarpot iedere maand een mooi bedragje.

Vandaag nog toevallig met collega over gehad. Zij gaan enorm veel eten afhalen (pita hier, pizza daar, … in de duurdere supermarkt shoppen) en hij betrapte zichzelf erop dat ze daar per maand zeer veel geld aan uitgeven. Wij doen dat maar af en toe. Wij ontzeggen ons niets maar als hobbykok maak ik wel zelf die lekkere gerechten tegen goedkopere prijzen. Zei hen dan ook met een lach “dat is nu de reden waarom ik een Porsche kan kopen” ;)

Ook al meermaals aangegeven aan mijn partner dat die wagen ook wel een spaarpotje is. Je verliest er per jaar wel wat op maar dat doet een spaarrekening ook terwijl van een wagen je nog dagelijks geniet heb. Wagens zijn ook allemaal betaald , dus komen we morgen in de problemen , is het wagen verkopen en wat goedkoper rijden. Wagens zijn ook altijd full risk verzekerd dus daar het risico van kapitaalverlies ook beperkt.

Het dus allemaal redelijk doordacht met een beperkte kapitaalrisico ;)

brepus13

Forumguru
Je snapt dat je niemand op het skodaforum verantwoording schuldig bent over jouw uitgaven hé ;)

het leven is geven en nemen, hier niet anders… ik een P zij een paard….

succes met de nieuwe o derhandeingen. Gewoon nog een bod wat onder zijn laatste bod doen :-)

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 , ben een open iemand op dat vlak. Voel zeker niet dat ik mij moet verantwoorden. Verduidelijk gewoon paar zaken graag om “misverstanden” te vermijden.

Ze had dan beter een Ferrari gekozen ipv een paard :D:D

hier alles eerst uitklaren , definitieve ja krijgen, mailtje gestuurd naar mijn verzekeraar met vraag om offerte full risk om niet voor verrassingen te komen en daarna eens zien wat nog mogelijk is. Moet sowieso ter plaatste ook nog even gaan zien. Verdere onderhandelingen zouden dan beter face to face zijn.

leon-cupra

Forumguru
Deze vrouw (denk ik toch) was geïnteresseerd in de M2. Ze ging een GLS chauffeur langs sturen met cash geld en de chauffeur ging het pakketje meenemen :deuk::deuk::deuk::deuk::deuk:

EB2FC443-C278-426B-99D6-964709A3C9E1.jpeg

Is dat nu een man of een vrouw of een man die omgebouwd is naar en vrouw of omgekeerd :pieker::pieker:

Bovenaan Onderaan