BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Bij deze stel ik graag mijn "nieuwe" wagen voor. Twee weken geleden getekend, binnen twee weken te ontvangen :
mijn BMW M2 :yeah:

Wat specs:
Kleur: alpine weiss
Motor: 3.0 turbo benzine, 6 in lijn (voor de kenners, het N55 blok, met wat onderdelen uit de M3/M4)
Vermogen: 370pk
Koppel: 465Nm
Achterwielaandrijving
Versnellingsbak: DCT, automaat, 7v, dubbele koppeling (tegenhanger van de DSG)
0-100km/u: 4,3sec :nailbiting:
Topsnelheid: 250km/u (begrensd)

Wat ziet er allemaal op van opties: veel : navi pro, schuifdak, automaat, stuurverwarming, apple car play, leder met blauwe stikking, elektrische verstelbare stoelen met geheugenfunctie, keyless entry, lane assist, bots-assist, stuurverwarming, ....
Zaken zoals digitaal instrumentenbord en dergelijke waren nog niet verkrijgbaar bij de lancering en zitten dus niet op de wagen. Niet dat ik het belangrijk vind.

De voorganger: een Mercedes C180 cabrio. Zeer goede wagen. Luxueus, comfortabel, knap, ... maar door (goede) omstandigheden de mogelijkheid tot iets anders kunnen aankopen.

Reden van aankoop: voornaamste reden is dat ik gek ben :D Als de opportuniteit zich aanbiedt, ga ik er helemaal voor. De M2 is een waanzinnige wagen en de laatste in zijn soort. De volgende M2 zal wss geen 6 in lijn meer worden, downsizing ten top, milieurestricties maken sportwagens het leven zuur en in BE maken ze het financieel meer en meer onbetaalbaar om een leuke wagen te hebben. Voor mij was de M2 dan ook "nu of nooit meer". En het is dus "nu" geworden.
Als je dan ook vele reviews leest over de M2, is dit volgens de puristen ook nog eens een echte M sinds lang geleden : speels, compact, stuurgevoel, ... een kleine hooligan en idd een testrit bevestigd dit al gedeeltelijk (nog niet genoeg kunnen testen, zal nog wel volgen)

Volgende week eens contact opnemen met de verkoper om de papieren te kunnen bemachtigen om de wagen te kunnen in te schrijven, nieuwe nummerplaat aan te vragen en de verzekering te kunnen regelen ... en dan de ophaling :yeah:
 

leon-cupra

Forumguru
@larsy , de stoelen zijn net wat de puristen het grootste minpunt van de wagen vinden. Niet M-waardig. De competition heeft daarom de stoelen van de M3 gekregen. Tja, mij stoort het minder. Ben dan ook geen M -purist :pardon:

@spikehome , uiteindelijk niet gedaan?
 

JeSko

Forumguru
Als ik nu zo zie wat deze auto's zelfs tweedehands nog kosten, vind ik het nog meer bizar dat er zoveek jonge gastjes met deze bakken rondrijden, alleen al hier in Meerhout weet ik er twee rijden, de ene is van een ventje van net 20, en de andere van zijn kameraad (21). Tis echt een hype die M2 hier, een GTI'ke is niet goed genoeg meer voor die mannen :D laatst kwam er een ventje van 19 jaar aan bij mijn wrapper, met de vraag of hij het zag zitten om zijn Mercedes GLE van 2019 te wrappen :nailbiting:
 

leon-cupra

Forumguru
Tja, je weet nooit hoe die gasten hun portefeuille eruit ziet.
Papa en mama rijk?
Super betaalde job? Op bimmerboard zit een beroepsvisser. Als je ziet wat die al gereden heeft op jonge leeftijd .. 1M, A7, nu een M6.
Illegale spul verkoop?
Of en de meeste behoren hiertoe: "ik verkoop mijn M2 wegens aankoop woning". Wonen thuis, hebben geen zware kosten en al de centjes gaan in de sportwagen. Dikke lening erop en nog net genoeg om de benzine iedere maand te betalen.
 

leon-cupra

Forumguru
Velen eerder in "waspoeder" :deuk:

Mijn inziens zijn gewoon velen uit de laatste categorie. Kwam vandaag ook nog een advertentie tegen van een uberdikke jonge M2 (de mods alleen al kosten een fortuin): reden verkoop : past niet meer in budget wegens aankoop woning.

Nichtje van mijn partner haar vriend is ook zo. 21 jaar, audi A3 voor naar het werk (wel al wat oudere wagen) en voor het weekend een scirocco R. Dikke lening erop voor een paar jaar. Nichtje vraagt voir samen te gaan wonen .... neen, hij wou niet. Wist maar al te goed dat hij dan zijn R moest opgeven.
 

leon-cupra

Forumguru
De vraag eens terug onderaan het topic zetten, staat met het "versmijten" van de reacties ergens middenin :

Met de M2 in aantocht begin ik meer en meer te denken aan het personaliseren van de M2. Echter de meeste mods die verkrijgbaar zijn zijn in carbon. Ik dacht eerder aan bepaalde onderdelen in gloss black te doen. Echter wel niet standaard te vinden in de handel. Dus wrappen of spuiten. Zou de achterdiffusor, air vents en grill in gloss black te doen. Matcht mooi met het alpine Weiss.

Standaard:
Bekijk bijlage 87306
Gloss black:
Bekijk bijlage 87307
 

leon-cupra

Forumguru
Kwam volgende tegen, “customizen” van de air vents. Grondplaat en het M2-stripje kan je aanpassen in de beschikbare M2 kleuren.
Grondplaat gloss black en strip alpine Weiss :nailbiting::nailbiting:
4659799B-B668-4B43-93A2-319F59431295.png
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan