BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Die maand ga je niet volhouden . ...:maakmegek:
Mijn madam zal daar dan een stokje voorsteken :nono:
Toen de verkoper de vorige keer zei dat ik nog een maand de tijd had voor de benz te verkopen veranderde plots haar aanblik van :mad::mad::mad::mad: naar :pieker::pieker::pieker:. Was het moment dat ik ook wist “die regel ga ik niet mogen overtreden” want dan is de M mijn laatste gekochte wagen :nono:
Nu de benz maar sneller verkocht krijgen. Twee vliegen in 1 klap. Minder opleg en rapper de M :D:D
 

LT83

Forumguru
Uhhh ??? dat snap ik niet. Was gewoon als grapje bedoeld ivm het “stoken” in jouw vorige berichten :pieker:
In BE zeggen we dat snel wanneer iemand , ook als grap, iemand anders opjut of plaagt.
niets verkeerd met bedoeld hoor. Zie ook de tweede smiley.

Dan heb ik je verkeerd begrepen idd...no hard feelings!! Gefeliciteerd met de aankoop, geweldige wagen!!
 

leon-cupra

Forumguru
@Luuk Thijssen geen enkel probleem en thx.
Geweldige wagen is het idd. Is echt “the next level”. Die power alleen al. :yeehaa: het sturen nog niet onmiddellijk kunnen testen. In het centrum was het niet echt de juiste omgeving en ook .. die power moet je wel leren te “beheersen”.
Wel een stuk harder qua vering wat uiteraard logisch is voor een M-model.
En de looks. Iedere keer dat je de M2 ziet moet je een dweil boven halen om de plas kwijl op te kuisen :D die brede “heupen” ... :tegek:
 

Kanerr

Forumguru
Proficiat! Ja is wel een stuk meer power en op de achterwielen in plaats van de 300pk en 4motion wat ik heb. Bij mij is het gas erop en gaan niks spanneds aan (behalve dat het wel echt snel gaat en super geluid)

Leuk hoor :D hopelijk een goede koper voor de benz, was het met de vorige bezoeker niets geworden?
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @Kanerr.
Die power is wel maf. Bij de eerste keer het gaspedaal dieper ingedrukt te hebben mijn “exitment” even moeten onderdrukken omdat de verkoper nog bij mij zat :D gelukkig onderhandel ik altijd voor een testritje zodat mijn enthousiasme minder overkomt :D

Idd, hopelijk de benz snel weg. Neen, niets geworden met die eerste potentiële koper. Zijn vrouw had toch iets meer te zeggen dan dat hij beweerde :pardon:
 

Kanerr

Forumguru
Zo hoort het, eerst onderhandelen dan rijden. En dan meer afsnoepen als er iets niet bevalt :D
Succes met de verkoop, de M2 zien we wel voorbij komen
 

Henrik

Forumguru
Gave bak @leon-cupra
Zo zie je maar weer dat het gevoel uiteindelijk toch wint van de ratio.
Je hebt deze wagen gewoon gekocht omdat je hem wilde.
Alle zo geprezen voordelen van je vorige wagen, waaronder het open kunnen rijden, zijn dan niet meer belangrijk.
Ik meen ook dat ik heb gelezen dat je meer ruimte op de achterstoelen wilde voor de opgroeiende kids :pieker::pardon:

Neen, dit ding koop je gewoon omdat hij moddervet is. En mooi. En snel. En... nou ja, gewoon omdat je hem wíl.
Heel veel sterkte met wachten en straks heel veel plezier met deze mooie wagen. :bloemen:
 

leon-cupra

Forumguru
@Henrik thx. Tja dat cabrio rijden gaat er bij de volgende terug komen hoor. Een M2 bestaat nu eenmaal niet in cabrio :nono:
Wou idd twee plaatsen voor de kids in een cabrio (de mx5 was uiteraard maar een 2zitter) maja de kids en mijn madam rijden blijkbaar niet graag open .. dus tja de benz was een maat voor niets. Daarmee ook dat deze gevoelsmatig terug sneller weg mocht. Schitterende wagen maar heb er nooit het gevoel gehad “dit is nu de wagen die ik altijd al wou” dus ... het afscheid zal gemakkelijker worden.
De M2 is idd puur op basis van emoties gekocht. Puur rationeel gezien zou je zoiets nooit kopen. Is ook iets eenmalig. Is absoluut ook niet de bedoeling om nog verder “op te bouwen” (lees nog duurder). Volgende is zowiezo iets terug “normaler”.
 

sitechris

Donateur
Gefeliciteerd met de M2! Ik zou die ook niet chippen. 370 pk en rwd is echt genoeg. Ik had er bij de m140i ook geen enkele behoefte aan om te chippen. Meer is niet áltijd beter.
 

leon-cupra

Forumguru
Gefeliciteerd met de M2! Ik zou die ook niet chippen. 370 pk en rwd is echt genoeg. Ik had er bij de m140i ook geen enkele behoefte aan om te chippen. Meer is niet áltijd beter.
Thx.

Chippen gaat niet gebeuren. Die 370pk is echt al waanzinnig. Gaf bij de testrit nog maar 60% gas en mijn ingewanden plakten tegen de achterbank :D Ook mijn lesje wel geleerd met de RS. De M2 reed nu bij een rustig tempo heel relaxed. Je voelde niet de pk’s “duwen” in de rug. Vrees bij tuning weer een nerveuze wagen te krijgen.:nono:

Maja eerst de wagen zeer goed leren kennen want de M2 is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Misschien ooit wel eens een drift-cursus volgen. Lijkt mij wel machtig om dit te kunnen en heb hier op 100m een perfecte rotonde ... de poco loco rotonde :deuk:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190118_04112534
(Even geduld en dan laad het filmpje)
 

LT83

Forumguru
Thx.

Chippen gaat niet gebeuren. Die 370pk is echt al waanzinnig. Gaf bij de testrit nog maar 60% gas en mijn ingewanden plakten tegen de achterbank :D .......

Ja ik begrijp je ook wel hoor. 370pk is al gruwelijk. Vooral bij lage snelheden en rwd meer dan genoeg.
Denk wel dat de 6 in lijn nooit zo nerveus zal worden als een 4 cilinder met wat extra peper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Nee ... het is genoeg geweest.
De valiezen stonden nu al reeds klaar :deuk::pardon:

En ook ... wat zou het verschil zijn met 40pk erbij ... niet bijster groot
 

leon-cupra

Forumguru
Met de M2 in aantocht begin ik meer en meer te denken aan het personaliseren van de M2. Echter de meeste mods die verkrijgbaar zijn zijn in carbon. Ik dacht eerder aan bepaalde onderdelen in gloss black te doen. Echter wel niet standaard te vinden in de handel. Dus wrappen of spuiten. Zou de achterdiffusor, air vents en grill in gloss black te doen. Matcht mooi met het alpine Weiss.

Standaard:
E4198EBA-04B6-4719-AC14-EEDFDFE7DC51.png
Gloss black:
1F10DB32-C99E-4203-87DE-9D3ADF9B46AA.png
 

larsy

Forumguru
Lekker standaard laten .
(niks wrap of spuiten)
40pk bij doen en klaar

En meer zou ik niet doen :arghh:

Ieder zijn ding :cheers:
 

leon-cupra

Forumguru
Chippen gaat het zeker niet meer worden. Dat extra vermogen ga je amper voelen. En heb ook geen zin in terug een nerveuze wagen.
 
Bovenaan Onderaan