BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Hij heeft momenteel geen tijd denk ik dan.
Te veel bezig met zijn M2, en heef hem een ongelijk.
Geniet ervan!!
Afspraak die we reeds met de handelaar hadden gemaakt en die ook een voorwaarde was van mijn partner: nog een maandje bij de handelaar laten staan in de hoop de benz voor iets meer zelf te kunnen verkopen ... gaat lange maand worden :nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Ach ja , een maandje valt nog mee. Nog altijd beter dan 6-8 maanden te moeten wachten op een nieuwe.
Tegen dan ook hopelijk wat beter weer. En als we een koper hebben voor de benz zou het sneller zijn hé.
 

LT83

Forumguru
Heb je de BMW nu gekocht of niet? Wel een gaaf ding. Wellicht heb ik het door de ontzettende lappen tekst gemist. Maar is het er eentje met de B58 of S55?? Laatstgenoemde bied wel geweldige potentie om nog wat langer dwars te kunnen :tongue:
 

leon-cupra

Forumguru
@Luuk Thijssen , vanavond afspraak bij handelaar voor testrit en 99% zeker om dan te tekenen.
Is een N55
de S55 heeft idd meer potentieel maar dat interesseert mij niet. 370pk op de achterwielen zal nu al klamme handjes geven in bepaalde gevallen.
De S55 ook stuk duurder in taksen en aankoop. Uitstoot van 202gr ipv 185. Is een verschil in taksen van 2000€.
de S55 heeft ook last van “crank hub”. Herstellingen van 5k :nono:
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Owwja, B58 ligt enkel in de wat nieuwere non comp varianten.
Nouja als tunen sowieso niet aan de orde is dan maakt dat ook niet uit natuurlijk, 370pk is ookal veel.
N55 zit dan al redelijk aan de max. S55 gaat enkel met een chippie wel heel hard :tongue:
Crank hub heb ik ook van gehoord, maar zo heeft iedere motor wel wat nadelen.
Mooi vooruitzicht voor vanavond, pas wel op he het is nat ;) Iets te dwars en de baas zet er een streep door met 2 maanden pikstraf er bovenop!
 

leon-cupra

Forumguru
Grote voordeel van de N55 is dat die ook allemaal die uitstootfilters heeft bij de uitlaat. Maakt standaard een veel mooier geluid dan de S55 die wel al die filters zitten heeft.
 

LT83

Forumguru
Dit zal zeker al erg rap zijn, maar zal toch wel richting de 1600kg gaan verwacht ik.
Een Leon Cupra met 1400kg en een stage 1 chippie is dan al wel een stukje sneller.
Met je M2 wil je die boyracers ala @sitechris wel kunnen lossen natuurlijk :tongue:
 

leon-cupra

Forumguru
Dit zal zeker al erg rap zijn, maar zal toch wel richting de 1600kg gaan verwacht ik.
Een Leon Cupra met 1400kg en een stage 1 chippie is dan al wel een stukje sneller.
Met je M2 wil je die boyracers ala @sitechris wel kunnen lossen natuurlijk :tongue:
Lang geleden dat je hier blijkbaar nog eens was.Hij rijdt ondertussen met een fiesta .. met de twee vingers in de neus rij hem los. :tongue:

ach ... maakt mij helemaal niet uit. Gaat mij helemaal niet om de cijfertjes maar om de beleving en ervaring ;)
 

LT83

Forumguru
Hahaha, ik weet wel dat Chris overgestapt is hoor ;)
Het was meer een beetje stoken dat er tegenwoordig veel snelle goedkope (bouwjaar 2013-2018) hothatches zijn die met een chippie en uitlaatje al rapper zijn.
De M2 is natuurlijk een andere leaque (net als de RS3)
 

leon-cupra

Forumguru
Slecht karakter :nono:
:D

Tja, dat zijn altijd zo van die kromme vergelijkingen. Chip een M2, steek er een andere turbo, uitlaat, ... en hij rijdt ook zo een hothatch het snot voor de ogen.
Er zal altijd baas boven baas zijn :pardon:
 

LT83

Forumguru
Dat lukt dus niet met die N55, hahaha :tongue:
Andere turbo is natuurlijk niet echt alleen een basismapje erop.
Jammer dat je over karakter begint, zegt helaas meer over jezelf.
Enfin, nogmaals veel plezier vanavond, hopelijk eindelijk witte rook (en dan niet van een lekker koppakking)
 

leon-cupra

Forumguru
Jammer dat je over karakter begint, zegt helaas meer over jezelf.
Uhhh ??? dat snap ik niet. Was gewoon als grapje bedoeld ivm het “stoken” in jouw vorige berichten :pieker:
In BE zeggen we dat snel wanneer iemand , ook als grap, iemand anders opjut of plaagt.
niets verkeerd met bedoeld hoor. Zie ook de tweede smiley.
 

leon-cupra

Forumguru
Vorig bericht terzijde .....




....... bestelbon getekend :tegek::tegek::tegek:

1 woord : waaaaaaaawwwwww

Begonnen met cold start in een garage met betonpanelen en lage plafond. Tegen mijn madam gezegd “duurt maar een second of 10, geen erg in hebben” :laugh:geluid bij cold start .... pfieuwww.stil vertrekken zit er niet meer in :D:D

auto buiten gereden. Tegen dan cold start gedaan en mooi subtiel geluid in comfort mode. Eerst door het centrum gereden aan 30 en 50. Aangenaam verrast dat met zo een vermogen je zeer rustig kon rijden (groot verschil met mijn RS stage 1). Lekker geluidje van de 6cilinder. Waren buiten het centrum, zegt de verkoper “hier kunnen ze niet flitsen, trap maar eens op zijn staart” (wagen stond ondertussen warm). Gaf maar 50-60% van het vermogen .... HOLY SH*T :tegek::tegek:
Wat een power :tegek::tegek:
Dit is een wagen die je met verstand moet rijden, anders loopt dit verkeerd af.
Terug gedraaid en op naar de garage terug. Nog een keer op zijn staart getrapt ..... OMG !!!
Geluid ook van de 6 cilinder ... carp*rn :jaja::jaja:
komen we aan bij de garage, stap uit, onmiddellijk mijn partner “hoorde je nog 3 straten verder” :maakmegek::maakmegek:
Reed nochtans heeeeel rustig.

En nu de zwaarste beproeving ... Max 1 maand wachten. Hopen dat de benz snel zelf verkocht is dat ik rapper achter de M2 kan :jaja::jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
Als je mij binnen twee maanden niet meer hoort .... weet je wat er met mij gebeurd is.

neen, zonder gezever, voor er eens zot mee te doen moet je echt de wagen goed kennen. Zal niet zijn van “hup .. van de eerste rit kickdown” want dan belandt je gegarandeerd ergens waar je niet wil zijn. En de testrit was dan gewoon in comfort. Je hebt dan nog sport en sport plus en dan kan je nog alle hulpsystemen uit zetten :tegek:
 
Bovenaan Onderaan