Blaasjes kitnaad citigo

degeertjes

Nieuw lid
Gisteren vergeten maar vandaag gekeken d.w.z. alleen de deuren gecontroleerd en ik heb de bobbels ook.

Moeten we hier iets mee? Of zijn het inderdaad schoonheidsfoutjes? Zitten heb ik het idee wel allemaal op regelmatige afstand van elkaar.
Zijn deze zacht ? Ik zou even naar de dealer gaan en laten zien dat dat niet goed is en anders zelf contact nemen met skoda zijn wij ook mee bezig ! Hoor graag nog van je !
 

degeertjes

Nieuw lid
Zijn deze zacht ? Ik zou even naar de dealer gaan en laten zien dat dat niet goed is en anders zelf contact nemen met skoda zijn wij ook mee bezig ! Hoor graag nog van je !
Afstand er tussen of niet da maakt nie uit het zit er en er zit lucht / vocht onder das nie goed !
 
Onze citigo vanmiddag gewassen en helaas wij hebben ook blaasjes , wel klein nog maar ze zitten overal. Kijk nog even met wat ik er mee aan ga doen .
 

Joske

Forumguru
ik stel voor dat jullie allen zo veel mogelijk foto's posten? dan kan eventueel nog steeds naar dit topic verwezen worden. (voor PON of dealer?)
 

Cordoba

Forumguru
blaasjes , wel klein nog maar ze zitten overal
@internetboarder Wat versta je onder overal? Ik neem aan niet gewoon aan de buitenkant op de lak. Zitten de blaasjes, bijvoorbeeld op randjes e.d. plaatsen waar bijvoorbeeld ook waterdruppels blijven hangen als je de betreffende onderdelen nat zou spuiten? Niet dat ik het 'eventjes' kan verhelpen, maar als mogelijke oorzaken sneller duidelijk zijn, is iedereen daar mee geholpen, omdat voor een goede behandeling eerst de oorzaak duidelijk moet zijn.
 

Inge

Lid
De bobbeltjes zijn inderdaad in te drukken.

@degeertjes: je zegt "zelf contact nemen met skoda zijn wij ook mee bezig!" waarom neem je rechtstreeks contact op met Skoda en niet eerst met de dealer?
 

degeertjes

Nieuw lid
Allemaal even hier zoveel mogelijk info verzamelt en foto's dan sturen we wel even na reactie van pon deze link van het forum dan kunnen ze zelf even kijken dat wij niet de enigste zijn ! BVD !
 

Inge

Lid
Een gezamenlijke actie lijkt me een erg goed idee - 1 gezamenlijke grote brief? . Zal morgen (= vrijde dag) wat foto's maken en plaatsen.
 

Inge

Lid
Komende woensdag de auto naar de garage brengen zodat ze donderdag mijn versnellingsbak uit elkaar kunnen halen om te kijken waarom hij regelmatig niet in zijn 1 of achteruit wil. Kabels hadden ze al bij de 1e beurt (2 weken geleden) bijgesteld.

Ook met ze afgesproken dat ze dan meteen naar die bobbeltjes gaan kijken. Ben benieuwd wat ze vinden op beidde vlakken. Ga natuurlijk wel alles in mijn dossier bij de dealer laten zetten zodat er eventueel later op terug gevallen kan worden.
 
Zoals beloofd zal ik ook nog een foto plaatsen . Alleen zelf heb ik een andere theorie , die kit zit namelijk over het randje waar het plaatstaal (van de deuren bijvoorbeeld) dubbelgevouwen is om zo geen scherpe randen te krijgen . Plaatstaal word gelaserd en dan de randjes dubbelgevouwen en in die vouw kan zich nog een kleine hoeveelheid lucht bevinden , wat zich uit in een zwakker kit stukje door een blaasje te vormen .
Mm zie net dat de foto's niet zo duidelijk zijn , maar ja.
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1383478909325.jpg
    uploadfromtaptalk1383478909325.jpg
    49,3 KB · Weergaven: 59
  • uploadfromtaptalk1383478938311.jpg
    uploadfromtaptalk1383478938311.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 58

Cordoba

Forumguru
Als het de puntlas plekken zijn, dan kun je het niet indrukken, want dan zit er gewoon metaal onder (de puntlas dus), hoewel ik bij de foto van internetboarder daar ook wel aan moest denken. Als het puntlas'bultjes' zijn, zitten ze ook bij iedere auto op dezelfde plek. (puntlassen gebeurt ook door een robot volgens mij, dus geen variatie)

@internetboarder ik weet niet of het wel met de laser gesneden wordt: is een vrij dure methode, als je toch geen flexibiliteit (in vorm) nodig hebt. Ook kun je met lasersnijden, eerst het randje dubbelvouwen en dan pas snijden. Voor dergelijke klus heb je een behoorlijke CO2 of een hele forse YAG-laser nodig, die bovendien waarschijnlijk zeer regelmatig bijgesteld zal moeten worden als ie dagelijks op vol vermogen draait. Persoonlijk denk ik dat het plaatmateriaal óf gestanst wordt, óf met plasma-snijder.
 
@Cordoba , kan best ja . en toch zullen de randen vlijmscherp blijven , dus kan ik me voorstellen dat ze hier en daar worden dubbelgevouwen. en denk dat iemand het anders moet wagen om die kitnaat er een stuk vanaf moet halen om zo te ontdekken wat
eronder zit . het puntlas verhaal zit ook wat ik naar mijn idee.
 
Bovenaan Onderaan