Blaasjes kitnaad citigo

Cordoba

Forumguru
Willy, goed dat je aangeeft dat je zelf in de schade werkzaam bent. Als je een 'bolletje' in kunt drukken, terwijl ie niet lek is, zit er dus een gas in (als het vloeistof zou zijn, zou er ergens vloeistof uit moeten komen als je zo'n bolletje platdrukt). Ik heb het met opzet over gas en vloeistof, omdat een vloeistof water kan zijn, maar ook iets anders, en voor een gas geldt hetzelfde: kan een gas zijn dat bij een chemische reactie is ontstaan. Zo'n bolletje kan ook waterdamp onder druk bevatten, dus vochtig als je 't open maakt is dan heel logisch, maar het kan ook dat vocht uit de lucht zich in een lek blaasje heeft verzameld.

Ik verwacht overigens dat het niet gewoon een reactie tussen kit en primer is, dan zou het veel vaker voor moeten komen, en op veel meer plaatsen. Ik denk eerder dat restant van bijv. reinigingsbad, net voor aanbrengen van de primer is blijven hangen, en dat daar de primer mee heeft gereageerd, of niet goed heeft gepakt. Dat lijkt me gezien de plaatsen waar het voorkomt logischer.
 

degeertjes

Nieuw lid
Ik heb nu al 3 skoda's gezien die het hebben ! Dus zou toeval zijn als deze allemaal niet god gereinigd zou zijn of iets dergelijksw at genoemd is !
 

Cordoba

Forumguru
Hoeft niet een kwestie te zijn van niet goed gereinigd, maar meer restanten (druppels) van reinigingsbad die aan de carrosserie zijn blijven hangen. Blijkbaar iets wat echt regelmatig fout gaat, door een fout in het proces (net de verkeerde temperatuur van bad, carrosserie of ander systematische fout, die precies op het randje zit).

Dit is in elk geval niet een toevallige fout, daar lijkt ie te vaak voor voor te komen. De vraag is wat nu de overeenkomst tussen al die Skoda's met 'builenpest' is. Zijn ze bijvoorbeeld allemaal uit een bepaalde periode, bepaalde kleur, of bepaalde fabriek.
 

VWim

Forumguru
Op zich geen probleem, als ze tenminste even de moeite willen nemen om dat schriftelijk te bevestigen. Deze schriftelijke bevestiging is natuurlijk voorzien van de nodige foto's. Dan heb je over een paar jaar tenminste nog vergelijkingsmateriaal. En kun je op dat moment wel verhaal maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

degeertjes

Nieuw lid
Die reactie die de dealer heeft gehad blijft daar en mogen we niet hebben ! :banghead:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Lexris

Lid
Ik zou toch proberen een reactie of aantekening op papier te krijgen. Sta je altijd sterker als later blijkt dat het misschien toch verder werkt. Je kan dan alsnog een beroep doen bij de dealer of hogerop bij Pon
 

Cordoba

Forumguru
Die reactie die de dealer heeft gehad blijft daar en mogen we niet hebben ! :banghead:

Ik zou even zelf contact zoeken met Pon. Het gebeurt af en toe dat Pon wel (min of meer) positief reageert, maar dat de klant door de dealer wordt verteld dat Pon het afwijst. Als je direct contact zoekt met Pon (je kunt bijvoorbeeld vragen naar de reden van afwijzing van de claim en of ze dat schriftelijk willen bevestigen), dan weet je zeker dat je geen oor aangenaaid wordt door de dealer. Bijvoorbeeld ook al eens gelezen dat klant met claim een tegemoetkoming kreeg in de kosten, maar dat dit bedrag door de dealer was gehalveerd.
 

Inge

Lid
Hetzer: je schreef ergens "bedankt voor de foto's" nu heb ik er in het onderwerp geen voorbij zien komen. Misschien ben ik blind geweest... maar mocht je ze als pm hebben gehad zou je ze dan willen doorsturen dan kan ik de mijne er ook op controleren. Of in het onderwerp plaatsen kan natuurlijk ook.

Mijn dank is groot.:)
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb aardig wat berichten verwijderd die gingen over het wel of niet voorstellen van een nieuw lid. Die berichten hebben geen plaats in dit topic. Voorts is het zo dat een nieuw lid niet verplicht is om zich voor te stellen. Uiteraard zouden we het fijn vinden als men het deed (in het kader van fatsoen), maar....het is geen verplichting! Hou er ook aub rekening mee dat niet iedereen even veel kennis/ervaring heeft op internet qua fora gebruik. Ga respectvol met elkaar om.

Ben je het ergens niet mee eens of vind je dat er ingegrepen moet worden, rapporteer dan het topic zodat de mods ernaar kunnen kijken. Wij kunnen ook niet altijd overal alles in de gaten houden.
 

Captain Hook

Forumguru
Dit soort bobbels?
Had ik destijds ook bij mijn O2 2.0 TDI uit 2005. En bij mijn Roomster 1.2 TSI uit 2010 zie ik het op sommige plaatsen ook. En een Toyota Yaris die mijn vrouw had, had het ook.
Zolang het maar dik in de lak zit, is er niks aan de hand. Meer een schoonheidsfoutje.:pieker:
 

degeertjes

Nieuw lid
Hetzer: je schreef ergens "bedankt voor de foto's" nu heb ik er in het onderwerp geen voorbij zien komen. Misschien ben ik blind geweest... maar mocht je ze als pm hebben gehad zou je ze dan willen doorsturen dan kan ik de mijne er ook op controleren. Of in het onderwerp plaatsen kan natuurlijk ook.

Mijn dank is groot.:)
Alstublieft. Nogmaals de foto's ze hebben er wel op gestaan
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 21

Inge

Lid
Dan was ik inderdaad ziende blind... Dank voor het nogmaals plaatsen van de foto's - zal vandaag of morgen ook eens aan een inspectie onderwerpen.
 

Inge

Lid
Gisteren vergeten maar vandaag gekeken d.w.z. alleen de deuren gecontroleerd en ik heb de bobbels ook.

Moeten we hier iets mee? Of zijn het inderdaad schoonheidsfoutjes? Zitten heb ik het idee wel allemaal op regelmatige afstand van elkaar.
 
Bovenaan Onderaan