Blaasjes kitnaad citigo

degeertjes

Nieuw lid
Hallo ik heb een citigo van 2013 maar heb op alle opengaande delen blaasjes in me kitnaden dan moet je denken aan deuren motorkap kofferbak heeft daar iemand meer last van ?
 

degeertjes

Nieuw lid
Hallo ik heb een citigo van 2013 maar heb op alle opengaande delen blaasjes in me kitnaden dan moet je denken aan deuren motorkap kofferbak heeft daar iemand meer last van ?
dit is mijn eerste keer dat ik op en forum werk en ben niet zo met computers maar ik ben willy en rij skoda citigo sinds juni 2013 en de foto komt morgen maar denk dat de blaasjes het zelfde probleem zijn als bij ford [vocht onder de kitlaag] dus roest:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Welkom Willy. :bloemen:

Waarom denk je dat het probleem vergelijkbaar is met Ford, en dat het roest zou zijn? Ik kan me ook indenken dat er een probleem is met de chemische stabiliteit van de kit, of dat zaken vooraf onvoldoende gereinigd zijn. We wachten de foto's even af, want nu is het een beetje raden in het donker. (ik zie, ik zie wat jij niet ziet, maar dan met de lamp uit)
 

degeertjes

Nieuw lid
Ik de dochter van Willy zet de foto's er op dit omdat mijn vader de ballen verstand heeft van dit soort sites en dan het antwoord hallo stel je is voor word niet in dank afgenomen vooral als je n leek bent op dit gebied ! Maaaaaaar bij deze 2 foto's van de blaasjes en dit zit in elke kitnaad van de auto
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 131
  • image.jpg
    image.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 125

Blackokkie2

Forumguru
Hmm, dat lijkt mij op luchtblaasjes, oorzaak zou kunnen zijn dat het plaatmateriaal niet goed vetvrij gemaakt is waardoor de kit op sommige plekken niet goed hecht. Zal hoogstwaarschijnlijk nog geen roest onder zitten maar het is niet goed.
 

Noord26

Forumguru
Er is niets mis mee om hulp te vragen. Daar is een forum voor. Jezelf voorstellen komt later wel. Persoonlijk is het geen eens een must, omdat iemand al lang blij is dat er een locatie gevonden is waar een oplossing gevonden zou kunnen worden. Lang niet iedereen komt op een forum. En blijft er actief na een geboden oplossing. Herken het van mijn eigen vader die er letterlijk 10 maal zo lang over doet om iets te vinden op het internet.

Ik excuseer dan ook hierbij voor leden die zich niet in kunnen leven in de moeite die gedaan wordt door nieuwe leden. Hoe inactief ook aanwezig door onwetendheid, ze zitten vrijwel altijd boordevol goede bedoelingen. Ga uit van de positieve bedoeling en denk eens twee keer na voordat men meteen begint te hameren op voorstellen. Reageren hoeft namelijk helemaal niet, dat is een bewuste keuze.

Over de auto.. De bobbeltjes zijn niet normaal. Zou er mee langs een dealer/garage rijden. Is het wel kit? Het lijken felsranden namelijk. Dan zou het te maken kunnen hebben met matige puntlassen.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Net als Noord26 heb ik ook het idee dat het hier niet om kit gaat. De 'bobbels' zijn beslist niet normaal, maar de oorzaak is lastig te achterhalen via foto's. Zijn de bobbels hard, of kun je ze (voorzichtig!!) vervormen/platdrukken.
Het materiaal direct naast de bobbels op diezelfde rand, is dat wel keihard?

Ik heb het idee dat het hier niet om kit gaat, maar om een chemische reactie tussen ondergrond en lak, of grondlak en metaal?? eronder. Bobbel zou in dat geval kunnen bestaan uit ingesloten vloeistof- of gasbel.

Als je behalve de dealer nog een andere deskundige reactie wil: ga eens langs een autoschadebedrijf en vraag of zij er eens naar willen kijken, en wat zij als mogelijke oorzaak zien.


Overigens er zijn genoeg leden hier, die een beginner een handje op weg willen helpen, maar dan moet er wel een zekere basis zijn, anders is dit onbegonnen werk. Of zoals ik het ook wel eens uitleg aan de jongere generaties: je kunt van alles opzoeken op internet, maar als je niet kan lezen, of niet met internet overweg kunt, kun je het ook niet opzoeken op internet. (dat is dus een voorbeeld dat je een bepaalde basiskennis/basisvaardigheden moet hebben)
 

CDK

Forumguru
Welkom Willy, als ik naar de foto's kijk dan lijkt het er op dat @Noord26 en @Cordoba wel eens gelijk kunnen hebben. Het is in elk geval niet zoals het hoort!

Greetz Corné
 

degeertjes

Nieuw lid
De blaasjes zijn zacht kunt ze helemaal in duwen en rondom is het hard was gewoon benieuwd of er meer citigo rijders er last van hebben zijn nu met de skoda zelf bezig
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad gelijk mee naar de garage gaan waar de auto gekocht is. Dit is niet een "normaal" fenomeen.
Houd ons op de hoogte want wellicht hebben andere rijders er nog baat bij hoe dit afloopt!
 

degeertjes

Nieuw lid
Inderdaad gelijk mee naar de garage gaan waar de auto gekocht is. Dit is niet een "normaal" fenomeen.
Houd ons op de hoogte want wellicht hebben andere rijders er nog baat bij hoe dit afloopt!

Ja zijn er mee bezig ben benieuwd ! Laat nog iets weten als we wat wijzer zijn ! Heb net een andere skoda octavia gezien een nieuwe die had dit Aan een zijde van de deuren ook al dus wellicht zijn er meer skoda's niet alleen de citigo die er last van hebben ! :banghead:
 

degeertjes

Nieuw lid
Er is niets mis mee om hulp te vragen. Daar is een forum voor. Jezelf voorstellen komt later wel. Persoonlijk is het geen eens een must, omdat iemand al lang blij is dat er een locatie gevonden is waar een oplossing gevonden zou kunnen worden. Lang niet iedereen komt op een forum. En blijft er actief na een geboden oplossing. Herken het van mijn eigen vader die er letterlijk 10 maal zo lang over doet om iets te vinden op het internet.

Ik excuseer dan ook hierbij voor leden die zich niet in kunnen leven in de moeite die gedaan wordt door nieuwe leden. Hoe inactief ook aanwezig door onwetendheid, ze zitten vrijwel altijd boordevol goede bedoelingen. Ga uit van de positieve bedoeling en denk eens twee keer na voordat men meteen begint te hameren op voorstellen. Reageren hoeft namelijk helemaal niet, dat is een bewuste keuze.

Over de auto.. De bobbeltjes zijn niet normaal. Zou er mee langs een dealer/garage rijden. Is het wel kit? Het lijken felsranden namelijk. Dan zou het te maken kunnen hebben met matige puntlassen.

ik zit zelf in de schade en het is wel degelijk kit ! De felsrand zit eronder ook heb ik een blaasje die al open was iets verder open gemaakt om te kijken of er roest onder zat maar dit is nog niet het geval maar leek wel een vocht blaasje en in dat geval zal de transport primer dat geen goed doen in loop van tijd ! Zelf heb ik veel ford gerepareerd die het kit probleem hadden maar dit lijkt er sterk op denk dat het een reactie tussen de kit en primer is !
 

degeertjes

Nieuw lid
Dat wordt dan nog een flinke operatie om dat overal goed te krijgen.
Juist en dit gaat niet in een schadebedrijf gebeuren als het aan ons licht want dan heb je de kit er uit en een nieuwe kitnaad en verder weet geen mens wat het is ik zeg trug naar t fabriek en zoek het maar uit ! :sterretjes: Hij is al terug naar de garage geweest om dat in de teller 3 dikke vingers aan de binnekant van het glas zat dit is al vervangen en netjes op gelost maar we blijven aan de gang en dit is een probleem wat na de garantie ook nog voort zet ! :pieker:
 
Bovenaan Onderaan