Vandaag was de grote wisseldag.... vanochtend zijn ze mijn nieuwe Superb Combi 1.6 tdi Amb. Businessline komen brengen. Met een autoambulance, mooi voor de deur geleverd!
Toen de chauffeur weg was ben ik uiteraard eea in gaan stellen. Eerst de standkachel, die werkte prima! Toen daarna geprobeerd de telefoon te koppelen maar in de MFD zag ik geen telefoon optie. Dealer gebeld en kon even langsrijden... Dus ik starten... niks....
Skoda assistance maar gebeld (na de leverende dealer gesproken te hebben) en die stuurden de wegenwacht. Conclusie: accu leeg.... Dus toen die gestart was moest ik even 20 minuten rijden om de accu bij te laden...
Dat werden dus 6 km.... Toen draaide ik de snelweg op en ging ineens het lampje van de gloeispiraal aan, hield de auto in en kwam er mega veel witte rook uit de uitlaat..... Kon ook niks meer dus de vluchtstrook op... Er stopte meteen een ANWB auto die het gezien had en die gaf me aan dat het mogelijk de turbo of de motor zelf was.... Feest..
Dus nu staat de auto met 15 km op de teller weer bij de dealer.... Feest.... (en heb ik mijn oude superb net ingeleverd en rij ik nu een V70 vervangauto...).
Ben benieuwd wat de schade nu is en of ze nog iets van lege accu kunnen vinden.....
Toen de chauffeur weg was ben ik uiteraard eea in gaan stellen. Eerst de standkachel, die werkte prima! Toen daarna geprobeerd de telefoon te koppelen maar in de MFD zag ik geen telefoon optie. Dealer gebeld en kon even langsrijden... Dus ik starten... niks....
Skoda assistance maar gebeld (na de leverende dealer gesproken te hebben) en die stuurden de wegenwacht. Conclusie: accu leeg.... Dus toen die gestart was moest ik even 20 minuten rijden om de accu bij te laden...
Dat werden dus 6 km.... Toen draaide ik de snelweg op en ging ineens het lampje van de gloeispiraal aan, hield de auto in en kwam er mega veel witte rook uit de uitlaat..... Kon ook niks meer dus de vluchtstrook op... Er stopte meteen een ANWB auto die het gezien had en die gaf me aan dat het mogelijk de turbo of de motor zelf was.... Feest..
Dus nu staat de auto met 15 km op de teller weer bij de dealer.... Feest.... (en heb ik mijn oude superb net ingeleverd en rij ik nu een V70 vervangauto...).
Ben benieuwd wat de schade nu is en of ze nog iets van lege accu kunnen vinden.....