Binnen 15 km mega schade....

miel

Actief lid
Vandaag was de grote wisseldag.... vanochtend zijn ze mijn nieuwe Superb Combi 1.6 tdi Amb. Businessline komen brengen. Met een autoambulance, mooi voor de deur geleverd!

Toen de chauffeur weg was ben ik uiteraard eea in gaan stellen. Eerst de standkachel, die werkte prima! Toen daarna geprobeerd de telefoon te koppelen maar in de MFD zag ik geen telefoon optie. Dealer gebeld en kon even langsrijden... Dus ik starten... niks....

Skoda assistance maar gebeld (na de leverende dealer gesproken te hebben) en die stuurden de wegenwacht. Conclusie: accu leeg.... Dus toen die gestart was moest ik even 20 minuten rijden om de accu bij te laden...

Dat werden dus 6 km.... Toen draaide ik de snelweg op en ging ineens het lampje van de gloeispiraal aan, hield de auto in en kwam er mega veel witte rook uit de uitlaat..... Kon ook niks meer dus de vluchtstrook op... Er stopte meteen een ANWB auto die het gezien had en die gaf me aan dat het mogelijk de turbo of de motor zelf was.... Feest..

Dus nu staat de auto met 15 km op de teller weer bij de dealer.... Feest.... (en heb ik mijn oude superb net ingeleverd en rij ik nu een V70 vervangauto...).

Ben benieuwd wat de schade nu is en of ze nog iets van lege accu kunnen vinden.....
 

Rallye

Forumguru
Dat is pech hebben! Klinkt ook niet als een perfecte aflevering trouwens: wat mij betreft hoort het koppelen van de telefoon daarbij.

Welke standkachel heb je en welke bedieningsvorm heb je gekozen?
 

kansberg

Forumguru
Poeh...dat is niet 'des 1.6 TDI's'. Ik zou bijna beginnen te denken dat er een externe oorzaak is. Vraag blijft dan
: Wat?

Succes met de afwikkeling en hoop dat je daarna vele veilige kilometers mag maken!
 

Cordoba

Forumguru
Je zou gaan denken: hij is op een autoambulance geleverd, omdat ie niet goed wilde rijden.:pieker:Dan maar een bos bloemen er tegenaan om de pijn wat te verzachten:bloemen:

Overigens heb ik het zelf gekker mee gemaakt, maar (waarschijnlijk) wel minder ernstig. In '91 kocht ik voor het eerst een nagelnieuwe auto, in plaats van een occasion. Ik lever mijn rode '86-er Seat Ibiza in, en neem de rode '91-er Ibiza mee naar huis, en rij eerst even langs het tankstation om de tank goed af te vullen. Ik ben net 1 km onderweg van het tankstation naar huis, valt ie stil en geen leven meer in te krijgen.:thumbsdown: Gelukkig stond er 100 meter verder een telefooncel, dus direct de dealer gebeld, die er 5 minuten later was. Een kwartier lang, van alles gecontroleerd en geprobeerd, maar geen sjoege, tot ie het op een gegeven moment wel deed, zonder duidelijk reden. Later heb ik nog één keer een paar minuten het probleem gehad, en daarna is het relais van de brandstofpomp vervangen: ondertussen was bekend dat er een serie relais gebruikt was, die kuren had. Ik denk dat ik iets van 3 km op de teller had staan toen ik stil viel, dus nog sneller dan die 15 km van jou.
 

miel

Actief lid
Even ter verdediging van de dealer:

- ik heb besteld met centrale inkoop.
- de dealer heeft als service hem thuis af laten leveren (scheelt mij veel km's leverende dealer zit ruim 100 km verderop)

- er is mij verteld dat ik geen uitgebreide uitleg kon krijgen, maar was ook niet nodig, ik rij al drie jaar in eenzelfde model.

- qua standkachel: een webasto met thermocall (die werkte prima!)

- de auto rijd die 6km prima tot ik de snelweg op draaide... Toen lampje aan en pats boem.

- het was witte rook en stonk (verbrand) volgens de anwb meneer die het zag gebeuren..

- maandag gaat de auto terug naar de leverende dealer en dan hoor ik meer... We wachten af!
 
Bovenaan Onderaan