Binnen 15 km mega schade....

Cordoba

Forumguru
@miel Je vergeet nog de kosten voor vervangend vervoer. Ik heb het idee dat de oorzaak ligt in een verstuiver die in of voor de productie van de motor is beschadigd. Een verstuiver kan bijvoorbeeld gevallen zijn of iets dergelijks, en op het gezicht niet beschadigd zijn, maar na een poosje de werkdruk toch niet meer kon weerstaan.
 

Jee13

Forumguru
Hoop dat auto vandaag weer netjes gerepareerd wordt.

Kapotte verstuiver heb ik ook gehad, maar dat gaf bij mij een enorme zwarte rookwolk ( onverbrande diesel )
 

miel

Actief lid
Heb sinds 17.30 mijn auto weer terug. Heb er net zelf 60 km mee gereden en bevalt prima! Nu nog checken hoe ik de geluidjes uit kan zetten bij openen/sluiten van de auto en of ik de xenon lampen anders kan afstellen (want nu schijnen ze wel erg kort, had mijn vorige superb niet..)
 

jalex_h

Forumguru
Xenon zelf zo maar bijstellen gaat je niet lukken. Auto moet aan de kast

Zo te zien 2 mogelijkheden:
1-lampen staan nog in teststand
2-er zit een storing in het systeem
Heb beiden mogen ervaren
Gok dat ze hem na de afleverbeurt vergeten zijn uit de teststand te halen.
 

Noord26

Forumguru
Xenon kun je net zo simpel bijstellen als je normale licht. Zijn gewone inbusschroeven. Alleen moet je de lampen even hun nulpunt hebben laten vinden, wat ze altijd doen net na het opstarten.
 

miel

Actief lid
Van mijn vorige was ik gewend dat de lampen zichzelf stellen na starten..(dus lichhtbundels die op en neer gaan). Dat doen deze niet... Dus teststand??
 

miel

Actief lid
Leuk, je opmerking, maar wat is "de verstuiver" er zitten er 4 in je auto en als er 1 stuk is start hij echt wel hoor, hij loopt alleen niet zo fijn.......
Er waren twee problemen... De accu was leeg en een van de 4 verstuivers stuk... En van een auto met 15 km op de teller verwacht ik iets anders.

Lampen zijn net bijgesteld...
 

Noord26

Forumguru
Beide zaken zouden opgemerkt worden als een auto voor het eerst even een rondje doet rondom de zaak alvorens hem af te leveren aan een klant. Een nieuwe auto heeft nooit echt 0km op de teller. ;)
 

miel

Actief lid
Beide zaken zouden opgemerkt worden als een auto voor het eerst even een rondje doet rondom de zaak alvorens hem af te leveren aan een klant. Een nieuwe auto heeft nooit echt 0km op de teller. ;)
Ben ik het niet mee eens. Ik ben degene die de auto het laatst gestart heeft en ik merkte niks.

Daarnaast stond er 9 km op de teller toen ik hem kreeg en was er gewoon al mee gereden. Ik maakte de eerste snelweg km's dus dat kan prima toen ontstaan zijn..
 

Noord26

Forumguru
Een beetje bedrijf controleerd de auto ook op snelheid. Daarmee komen legio andere dingen naar boven die niet orde zouden kunnen zijn namelijk. Helaas was jij dit geval de proef persoon zelf. Echter is dat ritje in 999 keer van de 1000 overbodige luxe vanuit de service/dealer.
 

miel

Actief lid
Ik heb al aardig wat nieuwe autos gereden, maar nog niet gemerkt dat ze er mee de snelweg op geweest zijn aan het aantal km's.........
Maar goed, het is nu opgelost en nu hopen op veel veilige en pech-vrije kilometers!
 

CDK

Forumguru
@miel de km teller mag bij nieuwe auto's tot een bepaalde km stand teruggedraaid worden, sommige dealers doen dit heb ik wel eens begrepen, weet alleen niet meer hoe ik aan deze wijsheid kom, maar heb het ooit ergens gelezen. ;)
 

tist

Actief lid
Ja dat heb ik ok al eens ergens gelezen, dacht dat het max 90Km kon zijn, en dat dit dan eenmalig terug op 0 kon gezet worden. Was ofwel hier ergens of op een ander merk autoforum.
 

Joske

Forumguru
is hier idd reeds gepost geweest, over het aantal km dat terug gedraaid kan/mag worden bij aflevering van een nieuwe wagen.
 

Cordoba

Forumguru
Overigens als een nieuwe auto echt op 0 km staat (of 1 of 2) dan weet je zeker dat ie is teruggedraaid: bij verlaten van de productielijn en parkeren op de voorlopige opslag bij de fabriek, transport onderweg met diverse opslagterreinen, op- en afrijden van transportauto's, treinen en/of schepen, maakt een auto echt al een handvol kilometers. Bij nieuwe auto's die per zeeschip getransporteerd worden, doet een auto soms al een aantal km's alleen aan boord van het schip: binnenrijden, en via diverse etages naar zijn 'transportparkeerplekje' aan boord. Als een auto nieuw is, dan lijkt 10 km heel wat, maar als je na x jaar de auto inruilt geloof ik niet dat zo'n verschil in km-stand ook maar iets uitmaakt.
 
Bovenaan Onderaan