Bijna eigenaar van Octavia III Combi RS - Tips/vragen!

Cordoba

Forumguru
In de configurator voor NL krijg je voor een RS-versie maar een heel beperkt aantal kleuren om uit te kiezen, eens checken of dat voor Belgie ook geldt. (denim blue zit wel op lagere uitvoeringen in NL, niet voor de RS)
 

Belgianr26

Forumguru
Ga niet voor de Amundsen de gierigheid bedriegt de wijsheid zoals hier.
Gewoon algemeen TRAAG dat systeem, het spijt me maar zal er nog 4,5 jaar moeten mee uitzingen.
Ik had al die gadgets op de Columbus niet nodig dus dacht ik lekker andere optie-tje nemen
mis poes, maar geniet toch van m'n standkachel zo op een koele ochtend, ja, ik weet het nu even niet.

Zwart is zeer mooi, maar wou iets unieker na m'n vorige wagen, die zwart was.

De voetverlichting en Canton heb ik niet van jouw lijstje, het volledig leder zou ik met een korreltje zout nemen voor
5 à 600 Euronen heb je geen full leather maar het ziet er wel zo uit, het leder op een Golf ziet er toch beter uit maar kost ook een flinke duit meer. Driving mode is leuk maar blijft steeds op sport staan daar er ook rustig is mee te rijden. Sound Generator, leuk in het begin maar zeker geen must. Black pack: volgens mij kan een RS niet zonder
Zetelverwarming, feitelijk niet nodig door de kachel, wel aangenaam als je de kachel hebt vergeten te programeren. Gemini's heel mooi maar bijna iedere RS heeft ze. Panodak gewoon doen.

DSG TDI
18" Gemini anthraciet
Panoramisch dak
Volledig leder
voetverlichting
zetelverwarming vooraan
Driving mode selction
sound generator
Black pack
Canton

Waar ga je de auto bestellen, deze komt van NAM uit Gent
Ik ben nog tussen twee garage uit Limburg aan het twijfelen. De prijs zal me doen kiezen;)
 

Antera

Donateur
Columbus is een go de admundsen een no go. Kan het tikken op het scherm niet bijbenen als je iets vlotter ermee om gaat.


De kleur is erg persoonlijk en moet je dan ook zelf bepalen. Ieder zijn smaak. Zo vinden veel mensen rood niet mooi maar de rs in rood:jaja:

Succes met je keuze maken en weet zeker dat het helemaal naar je zin zal worden.
 

Tom RS

Forumguru
Kleur is iets echt persoonlijk, maar ikzelf vind zwart maar erg gewoontjes (het begint dan ook wel erg dicht bij een lijkwagen in de buurt te komen :D).
Als ik mijn blauwe niet had zou ik voor een rode gaan met black pack en zwarte velgen.
Wat ik trouwens mis in je lijstje, maar zeer zeker aanraad, is een Eibach setje. Vind ik echt een must voor de Rs.
 

Stewie

Senior Member
Ben nu wel erg benieuwd naar de amundsen, hoorde dezelfde verhalen over de RNS310 en zelfs de CD70 van opel in de tijd. En beide systemen werkten eigenlijk prima.

Mss ben ik niet zo veeleisend op dat vlak ofwel gaat de amundsen helemaal tegenvallen.
Ik gebruik de GPS eigenlijk niet zo vaak, enkel bij het navigeren voor de hobby, 2x per maand dus :).
 

Frank

Forumguru
Ik vond de rns310 een onding: 400km verder enen ongeval, gaat ie nu al voor omrekenen. Ga je naar Frankrijk en wil je zie. Of je route over Parijs gaat of niet? Kan niet, want je kon zover biet uitzoomen. Echt brak die rns310
 

Stewie

Senior Member
Dynamische routebegeleiding stond af bij mij, ik had dat idd ook altijd voor. Was het al vergeten :).
Vond eens je de mappen op SD kaart had qua snelheid wel meevallen.
Ik kom met de wagen nooit verder dan benelux en voorste stuk Duitsland, verder dan dat gaat met het vliegtuig...

Dus basically navigeer ik rond de kerktoren :D
 

Reno

Nieuw lid
Het Columbus systeem is duidelijk beter dan de Amundsen GPS, maar het verschil is mij persoonlijk geen 1.000 EUR waard. Dat geld gebruik ik liever voor een panoramisch open dak.

Aanvankelijk ging ik zelfs voor het Bolero systeem (in combinatie met mijn trouwe Garmin draagbare GPS) gaan, maar al bij al ben ik blij dat de verkoper mij overtuigd heeft om de Amundsen te nemen (geen kabels, aanwijzigingen via de boordcomputer en herverkoopwaarde). Als de Amundsen in de praktijk zo slecht is als wordt gezegd, koop ik mij wel nog de Tomtom app voor iPhone.
 

Stewie

Senior Member
In België krijg je bij een ambition de amundsen GPS gratis, bij een elegance wordt dit de Columbus. Hoe het bij een RS zit weet ik niet.

Ik had liever een 2.0TDI ambition met amundsen dan een 1.6TDI elegance en columbus. Maar iederen heeft zijn eigen prioriteiten natuurlijk.
 

peterrapid

Forumguru
Bij RS is er momenteel een promotiepakket tot eind augustus met gratis Amundsen en voor 1100€ extra heb je de Columbus. Is niet goedkoop die meerprijs maar is niks vergeleken met de originele prijs van een Columbus.
 

Stewie

Senior Member
Blijft toch 1100€ voor iets dat basically hetzelfde doet.
Grootste pluspunten zijn snelheid, groot scherm (hogere resolutie) en de interne harde schijf.

Dat hij DVD kan afspelen is leuk, maar daarvoor is het weer te klein en de resolutie aan de lage kant. Ik zou er moeite mee hebben om er 1100€ EXTRA voor neer te tellen. Als de amundsen dan slecht werkt ben je voor de zeldzame keer ook geholpen met een garmin van 150€...
 

peterrapid

Forumguru
Hij oogt wel cool in een O3 ... en alles wat beetje cool is aan een auto kost handenvol geld in optie ... maar in bijna alle andere merken betaal je minimum 3000€ extra voor een gelijkaardig systeem of zelfs voor een veel minder systeem dus voor mij persoonlijk vond ik hem die 1100€ extra wel waard maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
 

030

Forumguru
Precies, de opties op een Skoda zijn zéér vriendelijk geprijsd irt de overige merken uit de stal.
 

rtwee

Senior Member
Heb je al eens over steel grey nagedacht? In Oostenrijk die kleur op de RS gezien en direct verkocht. Tevens een exclusieve kleur, zoals de race blue vroeger was. Helaas zie je die nu veel te veel.
 

blokart

Senior Member
Heb je al eens over steel grey nagedacht? In Oostenrijk die kleur op de RS gezien en direct verkocht. Tevens een exclusieve kleur, zoals de race blue vroeger was. Helaas zie je die nu veel te veel.

Moet je enkele berichten hoger zien Joske heeft m'n steel grey gepost, tot op heden nog geen andere gezien.
 
Bovenaan Onderaan