Bijna eigenaar van Octavia III Combi RS - Tips/vragen!

Belgianr26

Forumguru
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier op dit forum. Ik ben Kristof, 26 jaar, ...
Ik sta op het punt een Octavia 3 RS TDI Combi aan te schaffen. Ik zit echter nog met enkele vragen waarvan ik denk dat jullie mij wel zullen afhelpen. :)

Configuratie is alsvolgt:
DSG TDI
18" Gemini anthraciet
Panoramisch dak
Volledig leder
voetverlichting
zetelverwarming vooraan
Driving mode selction
sound generator
Black pack
Canton
...

En nu komen de "problemen" :)

1- Ik twijfel over de kleur. HEt gaat tussen zwart (black magic) en zilvergrijs (briljant silver)
Ik vind zwart een prachtkleur. maar dan moet het proper zijn. aangezien ik een drukke job heb en veel op de baan ben is dit haast onmogelijk.

Dat brengt me bij de keuze van silver. Volgens mij is het een hele mooie combinatie van dat zilvergrijs met alle zwarte accenten (ruiten, koplampen, grill, velgen, Spiegels en panodak)
MAAR ik vrees dat hij er wa gewoontjes zal uitzien en anderzijds heb ik ook schrik dat ik het snel beu zal worden. Weten jullie raad?


2-Een tweede twijfelpunt is het infotainment system. Mijn voorkeur gaat uit naar Amundsen omdat ik wel gps wil hebben maar ik gebruik het niet zo heel vaak aangezien ik meestal naar dezelfde locaties ga.

Wat is jullie mening hierover? is de Columbus de meerprijs waard in mijn geval?


Hoor graag,

P.S. is er misschien iemand die een grijze combi met zwarte accenten heft/kent?

Kristof
 

Stewie

Senior Member
De 'standaard' functiewagens hier zijn O3 combi (de gewone versie) met zwarte raamrubbers en dakrails en dat staat daar perfect op. Xenon en zwarte grillijst zal daar ook bijstaan hoor.
 

kansberg

Forumguru
Ik kan je niet de ervaringen delen over de Amundsen, maar ben zeer content met de Columbus. Harde schijf en nauwkeurige navigatie, groot beeldscherm. Van alle systemen die ik heb gehad in andere auto's (Peugeot ???, Citroën RT4, Opel CD70) is dit verreweg de beste. Maar het kan goed zijn dat de Amundsen ook aan je eisen voldoet, wellicht volgen er nog een paar ervaringen van Amundsen gebruikers....
 
Laatst bewerkt:

Badnews

Senior Member
Kan de Amundsen eigelijk wel met Canton?

Zelf vind ik de Columbus relaxed werken, groot scherm, redelijke performance en makkelijk te bedienen.
De keren dat ik met een Amundsen heb mogen werken, vond ik die toch telkens tegenvallen, maar dat is persoonlijk.
Denk dat in een RS minimaal een Columbus hoort :)
 

030

Forumguru
Gebruik vooral de zoekfunctie even, er is volgens mij her en der wel eens een bericht over de Coulubus in elkaar gezet.

Kleurstelling is zo persoonlijk, maar ik zou voor zilver gaan full stop. Een zwarte is geen gezicht; alle RS kenmerken vallen volledig weg. Daarnaast begint zilver een behoorlijk exclusieve kleur te worden, want ik kom ze vrijwel nooit IRL dan wel op dit forum tegen. Zwarte, grijze, blauwe en witte daarentegen...
 

dvdlely

Forumguru
Ik zou zeer zeker de columbus aanraden, veel sneller en duidelijker en 64gb harddisk.

Ik zou persoonlijk gaan voor een moon white RS, aangezien daar alle zwarte accenten super mooi uitkomen.
Anderzijds heeft volledig zwart ook wel iets... wordt wel een 'agressieve' look
 

kansberg

Forumguru
Tja, over kleur valt niet te twisten, maar vind de combinatie zwart exterieur met een (licht)beige interieur nog altijd het mooiste, die combi heeft mijn vrouw ook in/op haar Peug en vind het nog steeds schitterend. Maar ja, ik kocht de mijne tweedehands en dan is de keuze ineens een stuk beperkter. Maar ben blij dat ik hem niet heb laten staan, Ben erg tevreden met de 'Black Magic' Sup.

Ik heb even gekeken op Skoda.nl, maar de begrijp dat de RS niet met een licht interieur te leveren is. Deels snap ik dit omdat het meer naar luxe riekt dan naar sportiviteit, waar de RS uitvoering uiteindelijk toch voor staat, maar (en misschien heeft het met leeftijd te maken) denk dat het ook op een RS niet zou misstaan.
 

Cordoba

Forumguru
Als je een auto wilt, waar je het vuil niet te snel ziet, en geen 13-in-een-dozijn-kleur wilt, zou ik een andere kleur kiezen. Sprint Yellow, is waarschijnlijk net te licht, zodat je vuil toch nog wel vrij snel ziet, maar in elk geval een bijzondere kleur, en de zwarte accenten zullen beslist opvallen. Corrida red en Rio red zijn wel mooie kleuren, maar waarschijnlijk niet wat je zoekt, en Race blue komt toch vrij regelmatig voor. Wat vind je van 'Rallye green metallic'? Donker genoeg om het vuil niet te snel te zien, maar ook licht genoeg. (zowel zwart als wit zijn kleuren waar je vuil heel snel op ziet). Volgens mij voor de O3 een echt zeldzame kleur dat Rallye green.
 

blokart

Senior Member
Ga niet voor de Amundsen de gierigheid bedriegt de wijsheid zoals hier.
Gewoon algemeen TRAAG dat systeem, het spijt me maar zal er nog 4,5 jaar moeten mee uitzingen.
Ik had al die gadgets op de Columbus niet nodig dus dacht ik lekker andere optie-tje nemen
mis poes, maar geniet toch van m'n standkachel zo op een koele ochtend, ja, ik weet het nu even niet.

Zwart is zeer mooi, maar wou iets unieker na m'n vorige wagen, die zwart was.

De voetverlichting en Canton heb ik niet van jouw lijstje, het volledig leder zou ik met een korreltje zout nemen voor
5 à 600 Euronen heb je geen full leather maar het ziet er wel zo uit, het leder op een Golf ziet er toch beter uit maar kost ook een flinke duit meer. Driving mode is leuk maar blijft steeds op sport staan daar er ook rustig is mee te rijden. Sound Generator, leuk in het begin maar zeker geen must. Black pack: volgens mij kan een RS niet zonder
Zetelverwarming, feitelijk niet nodig door de kachel, wel aangenaam als je de kachel hebt vergeten te programeren. Gemini's heel mooi maar bijna iedere RS heeft ze. Panodak gewoon doen.

DSG TDI
18" Gemini anthraciet
Panoramisch dak
Volledig leder
voetverlichting
zetelverwarming vooraan
Driving mode selction
sound generator
Black pack
Canton

Waar ga je de auto bestellen, deze komt van NAM uit Gent
 

CDK

Forumguru
allereerst welkom @Belgianr26, welke kleur het ook wordt, het belooft sowieso een dikke auto te worden, van de amundsen ga je spijt krijgen, dat past echt niet in de RS wat een traag apparaat is dat zeg.
Zoveel mensen zoveel wensen...., ik zou voor zwart gaan 100% :jaja:
 

Belgianr26

Forumguru
Bedankt voor de reacties! ;)
De keuze blijft tussen zilvergrijs en zwart. Ik kom van een siriusgele megane Rs dus nu mag het weer wat soberder;)
Ik weet niet of het aan mij ligt maar in heb de indruk dat de wagen in het zilvergrijs groter/langer lijkt dan in het zwart.

Indien ik zwart zou nemen zou ik dan ook black Package nemen? Of de alukleur dakrails om het geheel wat te breken?


Wat betreft de navigatie ben ik er helemaal nog niet uit. Ik wil wel voor Columbus gaan maar ik gebruik de NAVi zelden. Is het dan de prijs waard?
 

peterrapid

Forumguru
@Belgianr26 heb ook lang getwijfeld over Columbus vooral omdat Amundsen gratis was maar je hebt meer afregelmogelijkheden via Columbus en ... je koopt de topversie en bij doorverkoop kan dit wel een rol spelen. En wat betreft kleur ik zou gaan voor zilvergrijs ofwel eens kijken voor Denim blue is mooi discreet kleurtje
 

Cordoba

Forumguru
Bedankt voor de reacties! ;)
Ik weet niet of het aan mij ligt maar in heb de indruk dat de wagen in het zilvergrijs groter/langer lijkt dan in het zwart.

Ieder voorwerp lijkt groter in een lichtere kleur, en alles met een donkere kleur lijkt kleiner, en dat geldt dus ook voor een O3. Je kunt dus gerust zijn: het ligt niet aan jou.
 

peterrapid

Forumguru
RS versie kan je in alle kleuren voor O3 krijgen, in verkoopsfolder rijden er een RS sedan en RS combi naast mekaar, de sedan is Denim Blue
 

Joske

Forumguru
Ik wacht nog steeds op de eerste rally green RS.. Dat is pas een uniek kleurtje!

Als je dan toch grijs zou nemen, wat denk je van Steel Grey?
 

peterrapid

Forumguru
@Joske heb 1 RS gezien in Luxemburg in groen en heel eerlijk : :nailbiting: is niet mooi, is voor mij niet groen genoeg en gelijkt meer op een snottebel van mijn kleinste als ze een zware verkoudheid heeft. Nochtans vind ik de Fabia RS in gifgroen prachtig.
 
Bovenaan Onderaan