Bijna, bijna 1e faab in zicht...

@Cordoba hij ziet er wel nice uit, maar mijn budget ligt inderdaad lager ( tussen 2500 >3000) en het liefst een hatchback. Ik geloof nu al dat ik bij de skoda zal blijven. Dus over een x aantal jaar wil ik dan wel overgaan op een combi.
 
Heeft iemand ooit gehoord van ECC automobielen uit den haag? Ze hebben wat te koop staan dat eerlijk ik behoorlijk hoog vind. (Ik vertrouw het stiekem niet)

http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/sk...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Op de vraag wanneer de airco en grote onderhoud ( en wat voor één ) voor het laatst zijn uitgevoerd, kreeg ik 2x een "vorig jaar".

Met de distributie ( interval en wanneer) is het nogal verwarrend hoor. Volgens de dealer/ garage die hij sprak moet men pas bij 100k kijken hmm, maar deze vervangen is te bespreken..
Tricky.....

Van die andere (particulier) zal ik geloof ik inderdaad die onkosten inhouden zodat het ong. 2300-2500 wat ik ga vragen pff.

http://m.autoscout24.nl/details_gallery?vehicleId=248519595&vehicleType=car
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij is er niet één VAG-motor waarbij er ook maar enig onderhoudsinterval op 100k staat. Ik krijg sterk de indruk dat het bedrijf maar wat roept, in de hoop de auto te verkopen, maar ik krijg sterk de indruk dat ze niet op de hoogte zijn.

Ik zou dus ook voor de particulier kiezen: de ander verkoopt teveel onzin, en vaak is dat een teken dat men alleen naar de winst kijkt, en absoluut niet naar wat men verkoopt, en of de klant tevreden is. In elk geval is de verkoper van de garage blijkbaar niet geïnteresseerd.
 
@Desperado : ik ook. Ik denk ook dat het bij hem wel goed zit. In ieder geval beter dan de rest.
Ik zal aanhouden wat jij en @Joske eerder hadden voorgesteld.

Vóór of na het weekend kom ik nog eens terug..
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben er wel eens langs gereden (en niet gestopt), ze zitten vlak bij de oude gebouwen van het vliegveld Ypenburg als ik het goed zie. De auto ziet er fraai uit, heeft PDC te zien in de zwarte strip op de achterbumper (de 4 rondjes op de bumper), en is nog een pre-facelift auto gezien de achterlichten en de rechthoekige uitsparing voor de mistlampen voor. Wat mij wel opvalt: op de achterbank de 3e hoofdsteun en ook op de middelste plek een 3-punts gordel. Ik vraag me af waarom er blijkbaar een andere interieur in deze Fabia is gezet.
 

turboturbo

Forumguru
Die Fabia van ECC heeft tenminste één doffe koplamp, als je die koopt meteen een nieuw set uitonderhandelen, ofwel een poets en polijst beurtje.
@Cordoba zou die 3e zitting/hoofdsteun een optie geweest zijn? Ik zie deze 3e hoofdsteun in het midden overigens wel vaker in een Polo 9N.

Ik heb mijn Fabia ook van een particulier gekocht - uiteindelijk minstens, zo niet meer betrouwbaar. Ik moest er destijds 2 x ruim 2 uur voor reizen (eerste keer alleen om te kijken en daarna een nachtje of 2 erover slapen, de 2e keer de koop in orde maken en de auto halen) Ga persoonlijk langs en ga op je gevoel af. In mijn geval werd ik door de eigenaar vriendelijk ontvangen (maar niet te jofel, gewoon goed zeg maar) bij de auto, later toen we even naar binnen gingen in zijn huis zag ik meteen dat het 'klopte' dat de auto er spik en span bij stond: dat huis was ook om door een ringetje te halen. Verder mocht ik een proefrit maken, alles uitgebreid bekijken, etc, etc. Verder waren alle papieren in orde, boekjes, rekeningen, etc. Ik kreeg er een goed gevoel bij en nu een paar jaar later, is er niets gebeurd wat dit gevoel ongedaan heeft gemaakt.

De foto's van die particuliere Fabia zijn niet heel erg goed (bij schemer genomen) maar je ziet wel dat de auto keurig schoon is, lage km. stand, dat kleedje achterin (verbergt het iets, of is de eigenaar zuinig op de bekleding) keurige wijk (nieuwbouw?), kortom staat misschien gelijk aan keurige eigenaar, dus ik zou er zeker gaan kijken. Ook zie je (alvast) dat het koelvloeistof mooi roze is :pardon: op de foto.

Ben heel benieuwd!
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Particuliere Fabia, heeft zo te zien géén deelbare achterbank (dus in zijn geheel plat, of helemaal in normale stand). Kabels op de accubak heb ik twijfels over of die wel netjes/normaal lopen, maar dat is op de foto moeilijk te beoordelen.
 
Ok. Ik keek net ff rond op VAGtechniek en via via voerde ik de kenteken in voor wellicht andere beurten waar ik op zou moeten letten als de koop door zou gaan, maar dan rolt eruit dat die auto een ketting heeft en geen riem.
Kan dat, dat een 1.4 16v een ketting heeft?... nooit gedacht
 

Cordoba

Forumguru
1.4 16V heeft volgens mij altijd een riem, of misschien dat de 100 pk versies uit 2000-2002 een uitzondering zijn. De 1.4 MPI zijn zeker blokken met een ketting, maar dat zijn 8-kleppers.

Sites zijn trouwens nooit 100% betrouwbaar voor dergelijke info. Vagtechniek heeft bijvoorbeeld ook bij mij de distributie vervangen, maar had daarbij wel het chassisnummer nodig om 100% zeker de juiste spullen te bestellen (kenteken hadden ze al, maar dat is soms onvoldoende). Mijn ervaring met VAG-techniek is wel dat ze bij persoonlijk contact (telefoon of e-mail, of bij zelf langsgaan) 100% betrouwbaar zijn, als het gaat over de juiste onderdelen. Afgelopen herfst heb ik bijvoorbeeld rondgekeken om mijn accu te vervangen (nu 11 jaar oud, en nog steeds de originele accu), Vagtechniek was de enige die met de juiste waarde voor de originele accu kwam.
 
@Cordoba: ik zat net al te zoeken en mezelf het één en ander te vragen. Die sites zijn dan echt niet 100% nee.

Nee, deze heeft volgens de kenteken check app 75pk. (2004)

Was het aan de motor (behuizing of dop oid )maar gelijk te zien
 

Cordoba

Forumguru
Je hebt het nu ingevuld op de site van Vagtechniek, maar die site zal de info ook weer ergens anders vandaan halen. Als je het zeker wil weten, gewoon zelf even contact opnemen met Vagtechniek, dan krijg je vanzelf te horen welke info zij precies nodig hebben, om 100% zeker te zijn.
 

Joske

Forumguru
de 1.4 MPI met 55pk heeft een distributieriem (motorcode BBY)
geen ketting.

@Cordoba

antwoordde gewoon op de vraag of er 1.4MPI met een ketting waren. Had nog niet verder in detail gekeken ;)
 
Bovenaan Onderaan