Bijna, bijna 1e faab in zicht...

Cordoba

Forumguru
@Joske ik heb zelf een BBY en dat is géén MPI-blok, maar de 55kW 1.4 16V. Blijkbaar ergens een Vlaams/Nederlandse spraakverwarring? (Babylonische spraakverwarring klinkt zo ver van mijn bed)
 

Cordoba

Forumguru
Eigenaardig @Joske de 1.4 16V worden normaal nooit als MPI aangeduid. Normaal is een 4-cilinder MPI blok in een Fabia, een 1.4 met 8 kleppen en iets van 50 kW aan vermogen. Ik vraag me af of dit nu een foutje van Elsawin is, of iets anders.:sterretjes:
 

Joske

Forumguru
wel, dat verklaart mijn verkeerde interpretatie natuurlijk!

ik ken bijlange alle blokken niet qua injectie of wat dan ook, dus voor mij is het alvast nieuw, aangezien ik steeds afga op de info uit Elsawin. Nochtans TD, SD, commonrail, TSI etc. geeft ie steeds goed aan in Elsa hoor!
 
Ahum....:yeehaa:Yaaaay!

We waren afgelopen zondag gaan kijken en het is geworden: de particulier.
Ik moet zeggen: die omgeving
:shocked: wow echt prachtig! Daar aangekomen kreeg ik gelijk een gevoel dat het wel oké zat. We zijn heel gastvrij behandeld.

Door die lange rit was ik nogal dromerig en besloot ik 'fabio' vanuit de achterbank te ervaren. Dit kwam goed uit, want intussen dacht ik aan de punten waar ik op moest letten. Ik ben ze na gegaan voorzover mogelijk. Nou, het was toppie en naar behoren. Ook de papieren waren in orde. De facturen waren er ook. Hij was muisstil, vooral vergeleken met mijn oude Punto van 19-je-weet-wel. Heerlijk

Over 2 weken staat er een dag gepland om de distributieriem te vervangen bij VAGtechniek.
Bij garage ww smit (A'veen) hoop ik in de verre toekomst langs te kunnen gaan voor de kleinste en dringendste zaken, maar ik moet nog even onderzoeken of zij wel oké zijn.

'Fabio' gaat vrijdag mee naar huis. Ik zal hem dan netjes en uitgebreid aan de forumfamilie voorstellen.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Gefeliciteerd! :cheer:

Ben benieuwd; weet je nu inmiddels meer over welke motor er wel in ligt? (Als ik je verhaal zo lees toch een 1.4 16V met distr.riem?)
 
Bovenaan Onderaan