Bestelling

wdejong32

Actief lid
de mijne is privé eigendom en ik heb zoiets van hoe later hij binnenkomt hoe langer de nieuwe nieuw blijft en hij dus later op kenteken komt,, (BJ) ,, ik heb geen haast en de inruilprijs staat vast

pfe83

Senior Member
Mijn auto is op 17 april besteld: een PHEV Business Line in Race Blue, vrijwel volledig uitgerust (zonder trekhaak en familypakket). Afgelopen donderdag is de auto geproduceerd. Volgens de dealer wordt de levering nu uiterlijk in de eerste week van augustus verwacht.
Ik vind de grote diversiteit in levertijden wel opvallend. Ik heb eind februari besteld (week 9) en huidige verwachting is begin september uitleveren (week 37). Het betreft een zwarte PHEV Sportline Business (geen trekhaak, geen head-up display en geen light & view pakket, verder wel bijna alle opties).

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@pfe83 : er kan ook veel verschil zitten in het feit of iemand privé besteld rechtstreeks bij de dealer, of als iemand z’n bestelling kenbaar maakt bij een wagenparkbeheerder, waarbij de bestelling vervolgens nog diverse stationnetjes moet doorlopen.
Daarnaast kan een leasemaatschappij ook ervoor kiezen om een latere datum aan te houden in verband met looptijd van de huidige leaser.

Racingblue

Nieuw lid
@pfe83 : er kan ook veel verschil zitten in het feit of iemand privé besteld rechtstreeks bij de dealer, of als iemand z’n bestelling kenbaar maakt bij een wagenparkbeheerder, waarbij de bestelling vervolgens nog diverse stationnetjes moet doorlopen.
Daarnaast kan een leasemaatschappij ook ervoor kiezen om een latere datum aan te houden in verband met looptijd van de huidige leaser.
Ja klopt bij mij. 13 maart besteld contract Octavia loopt tot 23-09. Maar dat het nu 10 oktober wordt is dan wel apart omdat bestelling ruim vantevoren is geplaatst.

Maar de Octavia vind ik fijne auto dus paar weekjes langer is prima.

pfe83

Senior Member
Ja, dat klopt. De stationnetjes vallen bij ons kleine bedrijf gelukkig wel mee, ik sluit echter zeker niet uit dat de dealer en/of de leasemaatschappij (die in dezelfde groep zitten) er geen haast mee gehad hebben. Ik zit momenteel in het 5e jaar van mijn leasecontract. Door de huidige 'vertraging' ga ik over die grens heen. Waarschijnlijk rijd ik toch nog even door in deze.

ToBu

Lid
Mijn auto is op 17 april besteld: een PHEV Business Line in Race Blue, vrijwel volledig uitgerust (zonder trekhaak en familypakket). Afgelopen donderdag is de auto geproduceerd. Volgens de dealer wordt de levering nu uiterlijk in de eerste week van augustus verwacht.

Aanvankelijk werd aangegeven dat de levering pas eind augustus zou plaatsvinden, maar het lijkt erop dat dit naar voren is geschoven. De productieplanning lijkt behoorlijk wisselend te verlopen.
Sinds gisteren op transport gemeld, ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot aankomst Nederland.

Bovenaan Onderaan