Bestelling

philav

Lid
Ik koop de wagen inderdaad zelf en heb nergens een lopend contract. Mijn huidige wagen is ook zelf aangekocht en 15 jaar oud (en ondertussen beloofd aan een koper waardoor ik lange tijd zonder auto zal zitten).

hemi24

Forumguru
Dan is het misschien tijd om een beetje minder begripvol richting de dealer te gaan worden. (zacht uitgedrukt)

Kodigert

Nieuw lid
Ik ben hier nieuw en kom uit België. Ik was op zoek naar informatie over levertijden en kwam op dit forum terecht.

Het lijkt erop dat ik eveneens een ongewone ervaring heb met de geplande levering van mijn Kodiaq II Sportline. Had deze op 30 januari 2025 besteld met beloofde levering tussen begin mei en einde juni (bestelbon: uiterste leveringsdatum 30 juni 2025). Ik had ook gevraagd om mij op de hoogte te houden van de status. Aangezien ik niets hoorde dan onlangs zelf contact opgenomen en het antwoord was koudweg: levering begin november... Als ik de drie vorige reacties bekijk met toch normale leveringstijden (en aanvaardbare wijzigingen), lijkt het me vreemd dat de leveringsdatum van mijn bestelde wagen ineens met 4 à 6 maanden uitgesteld wordt. De dealer is bijzonder karig met info.
Waarschijnlijk zitten we met hetzelfde probleem. 25 Jan 2025 kodiaq 2 sportline race blue besteld met levering ongeveer midden juni. Vandaag contact opgenomen met garage en ze weten van niks, geen productie week of niks. Antwoord gekregen dat er geen communicatie is met de garage en ze van niks weten waar de problemen liggen.

Darks

Nieuw lid
Hier vlak na nieuwjaar een Kodiaq Sportline besteld (2.0 TSI). Levering was april maar daar zijn we voorbij. Deze week wel gehoord dat de auto in productie gaat gaan, ze verwachten een levering in juni. Dus met wat geluk nog voor de zomer.

philav

Lid
Op het Duitse skodacommunity.de heerst er ook veel frustratie over de willekeur in leveringstijden. Blijkbaar wordt de voorkeur gegeven aan de productie van de PHEV modellen om zo snel mogelijk aan de milieunormen te komen. Ook de RS modellen zouden een voorkeursbehandeling krijgen en dit om marketing redenen. Maar zelfs bij die twee versies is er nog een groot onderscheid. Sommige mensen bestelden ergens vorig jaar en moeten nog wachten, terwijl er ook al een voorbeeld is van een RS besteld in februari van dit jaar die reeds geleverd is...

De verkoper van de concessionaris waar ik bestelde zou me eerstdaags contacteren. Ben benieuwd naar wat zijn uitleg is voor het uitstel van mijn op 30 januari bestelde Kodiaq Sportline TSI 1.5 mHEV steel grey. De voorziene levering was tussen begin mei en einde juni maar dat is ondertussen begin november geworden.

Dat is inderdaad heel vreemd. Het verhaal met de PHEV modellen kan dan wel weer kloppen. Ik heb 28 febr besteld en kan hem vrijdag ophalen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Darks

Nieuw lid
Laatste update in mijn geval is productie midden juni. Hopen dat het niet meer opschuift.

Dat gaat al spannend worden om de auto voor onze zomervakantie (midden juli) hier te krijgen.

Peanut

Senior Member
Mijn nieuwe Kodiaq PHEV is 9 april jl. besteld. Leverdatum zou week 27 zijn maar is sinds afreglopen week verplaatst naar week 30.
Kleine wijziging dus. Gelukkig niet ineens maanden later zoals bij u.

Bovenaan Onderaan