Bestelling

Teckel

Nieuw lid
Hoi,
Ik ben hier totaal nieuw. Na jaren twijfelen heb ik in februari 2025 een kodiaq sportline plug in gekocht.
Deze gingen ze normaal leveren in mei. Helaas vorige week kreeg ik een telefoon van de dealer dat ze deze pas kunnen leveren in oktober 2025. Intussen ben ik benieuwd naar de verhalen waarvan de mensen die wel al deze wagen in hun bezit hebben. Eveneens lang moeten wachten , rijervaring,......
Ik heb de graphite grey gekozen met speciale verlichting in de grille en uiteraard de open dak.
Foto's altijd welkom.

Groetjes vanuit België

Peet19986

Nieuw lid
Bijzonder dat je auto zo vertraagd is, mijn kodiaq sportline besteld in Februari en levering midden Mei. Zojuist bericht gekregen dat die in de maak is. Via de dealer kan je het stappenplan goed volgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Kodiaq op 27-01 besteld, zou eerst 29-04 worden geleverd. Is nu naar 23-05 verschoven.... jammer genoeg.

Peet19986

Nieuw lid
Net bericht gehad dat deze 25 April wordt afgeleverd. Midden Feb besteld. Vreemd dat uw Skoda nu later geleverd wordt.

Laatst bewerkt:

philav

Lid
Ik ben hier nieuw en kom uit België. Ik was op zoek naar informatie over levertijden en kwam op dit forum terecht.

Het lijkt erop dat ik eveneens een ongewone ervaring heb met de geplande levering van mijn Kodiaq II Sportline. Had deze op 30 januari 2025 besteld met beloofde levering tussen begin mei en einde juni (bestelbon: uiterste leveringsdatum 30 juni 2025). Ik had ook gevraagd om mij op de hoogte te houden van de status. Aangezien ik niets hoorde dan onlangs zelf contact opgenomen en het antwoord was koudweg: levering begin november... Als ik de drie vorige reacties bekijk met toch normale leveringstijden (en aanvaardbare wijzigingen), lijkt het me vreemd dat de leveringsdatum van mijn bestelde wagen ineens met 4 à 6 maanden uitgesteld wordt. De dealer is bijzonder karig met info.

philav

Lid
Ik denk van niet. Het is de 1.5 TSI MHEV. De dealer laat me in het ongewisse wat de reden betreft.

philav

Lid
Zou een trekhaak dan een reden kunnen zijn om de leveringsdatum plots met 4 à 6 maanden uit te stellen?

philav

Lid
Ik blijf het bizar vinden. Iemand opperde dat de dealer misschien mijn wagen aan een ongeduldige koper verkocht heeft in de hoop dat ik niet lastig zou doen ivm een langere wachttijd voor een andere, maar dat lijkt me toch vergezocht. Of niet?

Wanneer je de auto zelf hebt samengesteld zou de auto niet aan iemand anders verkocht kunnen worden, doorgaans wordt dat onmogelijk gemaakt in de systemen van de importeur / dealer.
Wat wel kan en ook zeker gebeurt; Je koopt een auto welke al besteld is als zijnde voorraadauto en op het moment dat jij je krabbel zet, doet een andere klant bij een andere vestiging hetzelfde. Dan moet er iemand teleurgesteld worden of er moet een nieuwe auto besteld worden.

philav

Lid
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Ik heb de auto inderdaad zelf samengesteld, dus is het quasi onmogelijk dat de wagen aan iemand anders verkocht is.

Ben ik misschien onredelijk als ik het abnormaal vind dat de leveringsdatum van mijn wagen plots met 4 à 6 maanden uitgesteld wordt? Ik zie anderen hier die na mij besteld hebben en wiens Kodiaq al geleverd zou zijn...

hemi24

Forumguru
Als de auto nog niet definitief is ingepland voor productie, zou het productieslot nog wel “verhandelbaar” zijn…
Dus geheel onmogelijk is het niet, maar dat zou wel een vuile actie zijn van de verkopende partij!

Ik neem aan dat je de auto zelf koopt en niet nog aan een lopend contract vastzit van een huidige wagen?

philav

Lid
Ik vind het vooral verdacht dat de dealer mij niet spontaan op de hoogte gebracht heeft en dat het uitstel zo gigantisch is...

Ben benieuwd of er hier iemand is die een gelijkaardige ervaring opgedaan heeft.

Bovenaan Onderaan