Benzine verbruik 1.2 (44kw)

@chocoboy

Dan is de pomp waar je tankt niet goed geeikt, de tank is echt niet bij de een groter als bij de ander.

Enigste optie is de bovenstaande of sommige hebben hem gewoon minder ver leeggereden.
 

Ronnie

Forumguru
Nogmaals: Tank gewoon leegrijden en een 5 ltr jerrycan meenemen, dan weet je het voor altijd zeker en hoef je niet te speculeren!
 

Br3cht

Actief lid
Ik wist dat de foto ooit nog een van pas kwam
Links zie je de balk van de benzinemeter
daarin zie je een streepje wat niet is opgevuld
als de benzine meter daarbij komt springt het lampje bij mij aan
en is er volgens het boekje nog 7liter in
(dit klopt zie vorige)
 

Bijlagen

  • m_Afb004.jpg
    m_Afb004.jpg
    30,5 KB · Weergaven: 59

nemo

Senior Member
Haha, dan zat ik echt voor niks te panieken!! Misschien dat ik toch eens een jerrycan vul en hem leegrij, voor de grap :D
 

chocoboy

Nieuw lid
Dan moeten er wel heel veel benzine pompen opnieuw geijkt worden, want de laatste 6 tank beurten zaten allemaal rond de 43-46 liter
 

Br3cht

Actief lid
Haha, dan zat ik echt voor niks te panieken!! Misschien dat ik toch eens een jerrycan vul en hem leegrij, voor de grap :D
De wagen is nog nieuw, dus opzich zal er geen/weinig vuil al in de leidingen zitten
En je hebt nog steeds de grof filter in de tank
 

bobbie

Senior Member
vandaag na iets meer als 3500km een halve liter olie bijgevuld.
In het instructie boekje staat ook dat het oie verbruik de eerste 5000km
hoger kan zijn. Dit kan dus geen kwaad? Lijkt me wel iets voor de eigenaren van nieuwe autos om in de gaten te houden als je dit nog niet gedaan heb of valt dat wel mee?
 

nemo

Senior Member
Nu er 3000km op de teller staat haal ik ongeveer 525km op 1 tank.
Ik denk dat ie door de 16" velgen wel veel meer verbruikt. De 16inchers gaan dus binnenkort in de verkoop..
 

van_der_P

Senior Member
Als om die 16"wielen breden sloffen liggen, denk ik dat het wel wat meer zal zijn. Maar dat moet je zeker niet overdrijven. En van de andere kant het oog wil ook wat.
 

Hetzer

Forumguru
En het gaat niet eens altijd om de breedte, vaak meer om het gewicht, jouw 16 inch velgen wegen veeeeel meer dan de standaard 14 inchjes,
Er zijn overigens ook wel gewoon echt Lichte lichtmetalen velgen te koop, meestal van de betere merken zoals BBS, zo zijn mijn ABT (bbs) zomer velegn 2 kg lichter per stuk dan de standaard 16 artria velgen.
 

nemo

Senior Member
Het oog wil idd wat, maar mijn banksaldo ook. Ik heb niet voor niks een zuinige 1.2 HTP gekocht! Ik heb een rustige rijstijl en zie het als een sport om een laag verbruik te hebben, nu mijn verbruik zo omhoog is gegaan vind ik mijn auto veel minder leuk :(
 

Maarten

Forumguru
En je hebt zo lang moeten wachten op de velgen.
Kan me voorstellen dat je zoekt naar de oorzaak van het hogere verbruik.
 

nemo

Senior Member
Nu je het zegt, ik heb er zo lang op gewacht! En het valt zo tegen.. De verkoop heeft geen haast, ik laat ze iig zitten tot na de meeting!
 

van_der_P

Senior Member
Autorijden is duur, vandaag stond bij ons in de krant dat een volle tank benzine bijna net zo duur is als de wekelijkse boodschappen. Het wordt er de komende jaren waarschijnlijk niet beter op.
Dat is ook een van de reden waarom wij een Greenline gekocht hebben, de vaste lasten zijn wat lager, brandstof is goedkoper, en je doet er ook nogeens langer mee.
 

nemo

Senior Member
Maar morgen is het goedkoop tanken! (bij Tango dan)
Daar is het tanken voor de prijs van 10 jaar geleden (1 euro 12 ofzo!!) tussen 14 en 17 uur als ik het goed heb!
 

cvegreen

Forumguru
Nemo , 1,12€ voor een liter benzine , denk niet dat 10 jaar geleden de goedkoopste benzine aan 45BF stond (wat gelijk is aan 1,12€ gelijk jij aangeeft) Ik dacht dat het toen nog goedkoper was dan dat .
 

Zwolly

Actief lid
Ik heb mn nieuwe O2 1.2TSI EBL nu net een week en zit nu op iets meer dan 1200km en mn verbruik zo rond de 14km/l

trouwens, mij maakt die benzine prijs niets uit....tank toch altijd voor 50Euris :-)
 

mmarechal

Actief lid
... :grin: briljant, voor een vast bedrag tanken zouden we dan allemaal maar moeten gaan doen, scheelt misschien een hoop ergenis. :eek:
 
Bovenaan Onderaan