Benzine verbruik 1.2 (44kw)

bluskabouter

Forumguru
met onze nieuwe combi 1.4 16v deden we op de eerste tank maar 450 km, nu de tweede bijna leeg doen we 500 km op een volle tank.
ik hoop wel dat dit gaande weg beter wordt, want met de huidige benzineprijzen........
 

bobbie

Senior Member
Gisteren bij de dealer (S-point) geweest op de laatste puntjes op de Fabia Drive (stootlijsten en kentekenplaten met opgedrukte letters) te zetten.

Volgens de verkoper werken de 205/14 banden ook niet mee het gunstigste verbruik te bereiken.
 

nemo

Senior Member
Hey Bobbie, ik wil ook stootlijsten laten monteren want ik vind het wel een kaal gezicht zo. Wat heb je ervoor betaald?
 

bobbie

Senior Member
Hoi Nemo mooie kleur dat wit! De stootlijsten kosten me €84,- inclusief montage. Zonder stootlijsten maar wel een deur tegen de lak is duurder en zuurder!
 

nemo

Senior Member
Haha ja dat ook. Maar eigenlijk wilde ik ze omdat ik het mooi vind :)
Ik had de dealer al een folder met de acc gevraagd, maar daar kon ik ze niet in vinden, dus vandaar ik de prijs nog niet wist. 84 euro is acceptabel!
 

Berry

Senior Member
met stootlijsten is inderdaad mooi
de kenteken platen met dikke letters heeft wel als nadeel dat er veel vuil tussen blijft zitten
 

Bijlagen

  • 9.jpg
    9.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 34

cvegreen

Forumguru
[MODERATORBREAK]Inderdaad , deze topic gaat over het verbruik , gelieve dan ook on topic te blijven.[/MODERATORBREAK]
 

nemo

Senior Member
Oke over verbruik:
hoeveel km kun je nog ongeveer rijden als ie bij de onderste 2 streepjes is?
Heb nu nog 2x2 streepjes en er staat nu 425 op.
 

bobbie

Senior Member
heb nu ook nog 4 streepjes en ik heb nog maar 325 km gereden. Waarvan minimaal in de stad, vooral 80 km wegen richting Alkmaar...
 

bobbie

Senior Member
ooow! en wat voor een bandenmaat heeft de Nemo (ik ga er vanuit dat dit de naam is van de auto?)
 

nemo

Senior Member
Nee Nemo is de naam van mijn vorige Fab. De huidige heet Pongo ofwel Pongy. Deze heeft nu nog de standaard bandenmaat (op 14 inch). Volgende week of de week daarna krijgt Pongy 16 inch.
 

bobbie

Senior Member
Voor het verbruik is het dus niet gunstig maar het staat wel mooi! Volgens de verkoper zou ik wwarschijnlijk de maat 195 banden krijgen omdat het een acc. achteraf is maar alsnog heeft mijn Fabia 205 banden...mishien toch beter de 195 nemen? Met wat voor een 16'' velgen?
 

nemo

Senior Member
Zou zonde zijn om nu andere banden te kopen, ze zijn net nieuw!
Bij mij komt er ook 205 onder. Voor de velgen zie mijn fotoalbum op mijn profiel.
 

nemo

Senior Member
Vandaag voor het eerst getankt. Heb er 475 km uit weten te halen. Toen ie eenmaal op 2 streepjes stond, stond ie ook heel snel op 1, dus ik kreeg het erg benauwd hoe lang ie het uit zou houden (zag mezelf al staan wachten op de wegenwacht), maar gelukkig heb ik het gered en er toen 36 liter bijgegooid, zal er nog 4 liter in hebben gezeten??
 

EdK

Forumguru
En dan de vraag of de tank volledig gevuld was door de dealer ?
Beste is verbruik pas te gaan bekijken na de eerste keer dat je zelf die tank tot zijn str#t hebt gevuld !
 

chocoboy

Nieuw lid
Ik weet niet of de tank van de combi groter is, maar ik kreeg er vandaag 46 liter in.
(1.4 benzine) en heb daar op 3 km na 800 km mee gereden.
Moet er wel bij zeggen dat dat alleen snelweg kilometers zijn en dat het voor mij een sport is zo zuinig mogelijk te rijden (1 op 17,3) ;)
 

Ronnie

Forumguru
Ik tank 'm vol, neem een jerrycannetje met 5 ltr reserve mee en rij hem helemaal leeg, tot de motor stopt. Dan weet je precies hoever je met een tank komt en je weet ook de standen van de brandstofmeter.
 
Bovenaan Onderaan