Benzine verbruik 1.2 (44kw)

nemo

Senior Member
@ Ronnie
Is het niet slecht om de tank helemaal leeg te rijden, ivm lucht in de slangen etc?
 

Kirsten

Senior Member
Als je je tank maar vaak genoeg bijna leeg rijdt, is er niets aan de hand. Ik kan het weten, want ik ga niet tanken als ik volgens de computer nog 30 km kan rijden. (Heb overigens nog nooit stil gestaan)
 

LenK

Forumguru
Het is geen oude wijn met droesem of Duvel met gist op de bodem :D
Die flessen kun je maar beter niet helemaal leeg "rijden".

Bij de auto wordt de benzine toch altijd al onder uit de tank gezogen.
Dus daar vuil zou liggen dan komt het ook bij een volle tank mee.
En er zit toch een filter in het systeem (brandstoffilter).

En wb lucht. Zodra je start zal er weer brandstof aangezogen worden. Zal hooguit een kleine hapering zijn als de leiding niet helemaal gevuld is.
 

Ronnie

Forumguru
Een in de tank ingebouwde electische opvoerpomp klaart het vullen van de leiding in een paar seconden, misschien dat ie even op 2-0f 3 cylinders loopt, maar dat is dan ook alles.
 

bobbie

Senior Member
Nou gelukkig dan dat hij maar even (hoop altijd) op 3 cylinders loopt! Meer heeft de 1.2 er ook niet ;)
 

Fabia

† In Memoriam
Soms heb ik echt het idee dat er nog een verborgen vierde cylinder inzit. Zo krachtig is dat motortje.
 

Br3cht

Actief lid
ik heb wel ondervonden dat de 12v veel sneller in toeren klimt dan een 6v
het toerental schiet als een ware de hoogte in bij een 12v
 

bobbie

Senior Member
Goed nieuws! 2700 km verder heb ik met mijn Fabia een record gevestigd van maarliefst 540 km op een volle tank... Het gaat de goed kant op maar ik hoop nog steeds op meer km's op een tank...
 

cvegreen

Forumguru
Je auto ben je ook nog aan het inrijden he , dat scheelt ook nog . Eens je je auto ook beter kent , kan je nog zuiniger gaan rijden dan als je je auto nog niet kent lijkt mij.
 

nemo

Senior Member
Vandaag voor de 2e keer getankt. Dit keer al na 430 km, en de vorige keer 470. Iets meer gas gegeven??
 

Hetzer

Forumguru
@Bobbie, de 1.2 kan superzuinig zijn, maar als je hem flink in de toeren jaagt ook erg onzuinig, mijn record staat op 910 km, alleen op snelwegen, max 100 km p-h, gemiddels rij ik echter 650-700 km op de 45 liter, dit is 70 procent op de snelweg, de overig provinciaaal-stad..
In Duitsland op de autobahn zit ik op 450 km op de tanf, maar dan rij ik tussen de 4 en 5000 toeren, tussen de 150 en 160 op de teller

@Nemo ik weet ook niet wat voor tank er ligt in een 44kw, ik neem aan ook een 45liter tank
 

bobbie

Senior Member
De 1.2 heeft ook een 45L tank. Gisteren met tanken viel me ook op dat deze ook egt vol is met 45L terwijl ik 0 streepjes meer had... Bij me vorige auto met 1.2 45L tank lukte het wel om er 49L in te tanken...
 

nemo

Senior Member
Ik kreeg er maar 37 liter in, dus of ik heb een 40l tank, of hij was nog lang niet leeg!!
 

Wasmachineman

Forumguru
Het zal het laatste wel zijn ! Gewoon wat verder durven rijden en een extra tankje benzine in je kofferbak meenemen...:1884:
 

Br3cht

Actief lid
Als het lampje aangaat is er nog 7liter in
en dat klopt ook, heb het eens voorgehad juist aan de pomp lampje aan
getankt en er kon 38liter in

Dus als je een beetje zuinig rijd kan je nog gemakkelijk 100km rijden als het lampje aangaat
 
Bovenaan Onderaan