Superb 3 Bart's Superb Combi 2.0 TSI 4x4

B.Stuurder

Forumguru
hoe komt dat de rs niet meer leverbaar is in nederland? vanwege lage verkoop met die bijtelling?

Ik weet het niet precies. Ik ging kijken voor een auto en toen stond de RS nog wel in de configurator genoemd, maar zonder foto en niet meer te configureren. Nu is hij er helemaal uit. Navraag bij de dealer leerde dat de RS niet meer leverbaar was, net als de Scout niet meer leverbaar is.
Ik heb 3 dealers gevraagd waarom en geen enkele kon me met zekerheid zeggen wat de reden is, wel dat ze nog nooit een RS of Scout hadden verkocht en dit zijn dealers in de grote steden. Maar dat de bijtelling 25% van de cataloguswaarde die kaal al begon bij €40.000 is vast wel debet geweest bij de RS. Voor dat geld gaat een Nederlander zelden of nooit een Skoda leasen.
De Scout was gewoon te duur als in de basis, dan moest er nog allerlei opties bij komen, die bij de Ambition en Style al aanwezig waren voor minder geld. En 4x4 voor terrein komt in Nederland weinig voor en dan nog pakt men een terreinwagen en geen Scout.
Kijk maar op dit forum, hoeveel Nederlanders hier hebben een O3 RS TSI? Of zelfs TDI. Het grootste deel heeft een 1.2 of 1.4 TSI of een 1.6 TDI. De gewone 2.0TDI is al vrij zeldzaam en zeker met DSG.
 

B.Stuurder

Forumguru
Nee helaas niet het mooie effect als de led strips in de S3 lampen. Dat is binnen Skoda pas echt de wimper of de eye lash

Dat is balen. Zoals met LED strips wordt het niet, maar is het ook niet zichtbaar met een goede LED lamp en geschakeld met de DRL via VCDS? Waarom zou ie dan die tweak doen als het niet zichtbaar is?
 

ertromp

Forumguru
Dat is balen. Zoals met LED strips wordt het niet, maar is het ook niet zichtbaar met een goede LED lamp en geschakeld met de DRL via VCDS? Waarom zou ie dan die tweak doen als het niet zichtbaar is?
Ik zeg niet dat het niet zichtbaar is maar absoluut niet het effect en goede zichtbaarheid van de S3 winpers. Het blijft echt "wanabee" op een O3
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zeg niet dat het niet zichtbaar is maar absoluut niet het effect en goede zichtbaarheid van de S3 winpers. Het blijft echt "wanabee" op een O3

Wannabe? Dus Octavia rijders die dat mooi vinden en het effect nastreven, maar niet in een Superb rijden zijn wannabe? Omdat je als je in een Superb rijdt helemaal de bink bent en in een Octavia niet, maar daarom wel heel graag op een Superb rijder wilt lijken of in elk geval je beetje zielige Octavia op een Superb wilt laten lijken of zo?
Ik hoop van harte dat je het niet bedoeld zoals het overkomt. :stop:
 

ertromp

Forumguru
Wannabe? Dus Octavia rijders die dat mooi vinden en het effect nastreven, maar niet in een Superb rijden zijn wannabe? Omdat je als je in een Superb rijdt helemaal de bink bent en in een Octavia niet, maar daarom wel heel graag op een Superb rijder wilt lijken of in elk geval je beetje zielige Octavia op een Superb wilt laten lijken of zo?
Ik hoop van harte dat je het niet bedoeld zoals het overkomt. :stop:
:banghead::banghead: Nogmaals als je echt wimpers wilt had je de S3 moeten nemen met het lichtpakket want je haalt met het ledje in het stadslicht totaal niet effect van de wimper van de S3. Ik blijf het een hele slechte imitatie (Wannabee) vinden
 

B.Stuurder

Forumguru
:banghead::banghead: Nogmaals als je echt wimpers wilt had je de S3 moeten nemen met het lichtpakket want je haalt met het ledje in het stadslicht totaal niet effect van de wimper van de S3. Ik blijf het een hele slechte imitatie (Wannabee) vinden

Ja dat klinkt leuk, maar dan moet je wel een Superb mogen rijden. Anders heb je zo weinig keuze hè. Dus misschien als je het zo noemt, dan trap je op een goed aantal mensen die het wel mooi vinden maar geen andere keuze hebben. Of vind je dat wanneer je geen Superb kunt rijden, je dit dan maar gewoon niet moet doen?
Zeg dan gewoon dat het niet zo'n mooi effect geeft en meer niet!

Voor jouw info, voor wat mijn O3 kost kan ik een hele mooie Superb rijden, mét toeters en bellen en had dat ook erg leuk gevonden, maar helaas hebben hogere machten beslist dat het niet mag. Tja wat doe je dan.... Dan neem je een Octavia met alles erop en eraan. Mét wannabe wimpers :thumbsup: Topper!
 

ertromp

Forumguru
Ja dat klinkt leuk, maar dan moet je wel een Superb mogen rijden. Anders heb je zo weinig keuze hè. Dus misschien als je het zo noemt, dan trap je op een goed aantal mensen die het wel mooi vinden maar geen andere keuze hebben. Of vind je dat wanneer je geen Superb kunt rijden, je dit dan maar gewoon niet moet doen?
Zeg dan gewoon dat het niet zo'n mooi effect geeft en meer niet!

Voor jouw info, voor wat mijn O3 kost kan ik een hele mooie Superb rijden, mét toeters en bellen en had dat ook erg leuk gevonden, maar helaas hebben hogere machten beslist dat het niet mag. Tja wat doe je dan.... Dan neem je een Octavia met alles erop en eraan. Mét wannabe wimpers :thumbsup: Topper!

Gaat nu wel erg off topic worden maar nogmaals: wat ik probeer duidelijk te maken op je posts is dat je absoluut niet het effect van de S3 wimpers gaat halen waar ze uit led strips bestaan. Dat was je initiële vraag of op de O3 dezelfde wimpers zitten als een S3 Een ieder moet rijden wat ie kan en wil dat is het belangrijkste maar sommige zaken zijn helaas op het ene model wat mooier/beter voor elkaar dan het andere
 

B.Stuurder

Forumguru
Kijk, dat is een antwoord waar ik wat aan heb. Dank je wel. Ik realiseer me dat ik het effect van de S3 niet ga halen, maar ik heb straks een O3 en dan moet ik het maar met minder effect doen wat dat betreft.

On topic, ik vind de S3 van Bart geweldig, ik houd wel van extreme auto's, 0-100 in 5,2 seconden met een mammoettanker, qua grootte dan, maar zo'n auto is in Nederland niet haalbaar voor de meeste mensen, vanwege belastingen. En eerlijk is eerlijk, ik had ook een Audi A4 2.0 TFSI kunnen kiezen à €52K, maar daar ben ik dan weer te krenterig voor. Ik ben tevreden zo, net als Bart denk ik :jaja:
 

Tallguy

Forumguru
Beetje laat, laatste tijd erg druk geweest, maar...topic alsnog verplaatst naar 'Mijn Auto' omdat het daar thuis hoort.
 

Bart81

Forumguru
Zalig verlof!!!:tegek:
Voor de eerste keer op pad met de caravan achter de superb...

Ging zeer vlot!!

Mijn vorige combinatie met de passat klopte wel beter dan de nieuwe!
Heb toen speciaal mijn caravan grijs zwart gespoten, paste geweldig bij de passat...
image.jpeg

image.jpeg

Die nieuwe combinatie iets minder geslaagd... Misschien de caravan nu terug wit spuiten??:pieker:

image.jpeg

image.jpeg
 

Bart81

Forumguru
Blijkbaar weer kortingsactie op superskoda dus dacht ik weer een leuk dingetje te bestellen als update voor mijn wagen.

Ik wou graag het stuurwiel honinggraad plaatje bestellen maar twijfel welke van de 2 ik zou nemen...

De chroom/zwarte versie??
image.jpeg

Of de volledig chrome versie???

image.jpeg

Welke zou het mooiste uitkomen?
 

B.Stuurder

Forumguru
Persoonlijk vind ik chroom een beetje goedkoop altijd. Chinezen zijn daar gek op, die plakken nog wel een chromen strip op hun schoonmoeder
 
Bovenaan Onderaan