Superb 3 Bart's Superb Combi 2.0 TSI 4x4

Bart81

Forumguru
Zal me nog even wat beter voorstellen: Ik ben Bart, 35 jaar uit de belgische kempen. Trotse papa van 2 leuke dochters ( 8 en 9 ) en partner van een geweldige vrouw!
Tot 7 maand geleden zou ik gedacht hebben dat ik nooit een skoda rijden zou worden maar opeens veranderde dat.

Ik had mezelf rond de jaarovergang 2014-2015 ineens het idee aangepraat dat het stillaan tijd werd om uit te kijken voor een nieuwe wagen. Ons Passatje was net 9 jaar geworden, en ik dacht waarom niet uitkijken naar een nieuwe wagen?
Eigenlijk niet echt omdat het nodig was maar vooral omdat er iets kriebelde in mij om iets nieuws te kopen.
Het vrouwke had daar blijkbaar een heel andere visie over ;). En moest plechtig beloven mijn aankoop nog 2 jaar uit te stellen:sterretjes:. Das best moeilijk voor iemand die zijn zinnen op iets nieuws gezet heeft. Maar heb best wel moeite gedaan. Heb toen op regelmatige basis allerlei internet kanalen aan het afschuimen geweest op zoek naar een eventueel leuk idee voor een nieuwe wagen.
Eigenlijk moet ik toegeven dat ik oorspronkelijk 2 keuzes in mijn hoofd had zitten nl:
- Nieuwe passat variant
- Nieuwe model Audi A6 model 2015

Mijn vereisten:

Break model
Zeer ruime wagen
Pano dak
Lederen interieur
Sportieve uitstraling
Zeer sportieve motor...

Bij bovenstaande vereiste uitvoering kwam ik er natuurlijk snel achter dat de Audi A6 eigenlijk best wel wat duur zou uitvallen... alleszins toch te duur voor wat ik er aan zou willen uitgeven.
Dus mijn keuze was gemaakt... Het ging de nieuwe passat variant worden en had mijn zinnen gezet op volgende uitvoering:
Passat variant Highline 2.0 BI turbo 240pk diesel met dsg eventueel in R line uitvoering -> VETTE BAK TOCH.

Aangezien ik trouwens eigenlijk niet van zin was om een nieuwe wagen te kopen zou ik bovenstaande passat zoeken van paar maanden oud tot maximaal 1 jaar oud. Tegen dat de beloofde 2 jaar voorbij zouden zijn, zou ik dan waarschijnlijk wel meerdere jong tweedehands wagens gevonden hebben die aan de vereisten voldoen.
Na alle tweedehandssites afgezocht te hebben en mij toch al een duidelijk beeld van een richtprijs voor die wagen te scheppen heb ik dan een paar maanden lang verder aan het zoeken geweest.
Niet makelijk ... Zeker de zoektocht naar de 240pk versie is België was bijna hopeloos. Of ik moest ervoor gaan kiezen om één in te voeren uit duistland wat ik liever niet deed eerlijk gezegd. En de tijd ging voorbij...

Rond de jaarwisseling 2015-2016 kwam het vrouwke na het werk thuis en zei ze ineens: Seg...wat denkt je anders van een Skoda superb? -> mijn reactie: WTF.... een Skoda??? Neeee ik dacht het niet!!!
(sorry voor die uitspraak, maar dat was echt mijn eerste reactie toen mijn vrouw ermee thuis kwam. Misschien vooroordelen maar niet slecht bedoeld)

Ik had tot die moment zelfs het nieuwe model van de Superb nog niet gezien...
Dus nadat ik van de schrik bekomen was:deuk: het Ipadje erbij een googlen achter een Skoda superb...
En ik moest toegeven...amai precies best mooie wagen! Enkele dagen later en na veel opzoekwerk, moest ik toegeven dat de Skoda waar ik nooit over zou gedacht hebben, mijn stillaan serieus begon te bevallen.

Dankuwel aan het vrouwtje dus...

Aangezien ik tussen kerst en nieuwjaar toch vakantie had dacht ik, waarom is geen bezoekje brengen bij de dealer en dan zien we wel.
Dus ik in mijn 1tje naar de garage en met wat kwam ik thuis???:sterretjes:

Een offerte voor??? jaja een SKODA SUPERB!!!!! :rockon:

Toen ik daar zat dacht ik kom laten we eens gek doen en liet volgende simulatie opmaken:

Superb Combi L&K 2.0 TSI 206kw DSG6 4x4 280pk
MOON WHITE
pano dak
pack L&K
bagageruimte afdekking automatisch- Multi box
scheidingsnet
trekhaak inklapbaar
pack lederafwerking 3 spakig multifunctioneel stuur met dsg peddels
geventileerde voorzetels
tijdelijk reservewiel
zomerbanden -> supernova 19"
winterbanden -> originele Pegasus antraciet 18"

Toen ik uiteindelijk de prijs te zien kreeg was ik eigenlijk vrij verbaasd...éénmaal de dealer zijn standaard korting eraf trok, was ik nog meer verbaasd:shocked:
Voor dat budget was ik aan het zoeken op een occasie passat variant ( weliswaar in eerder besproken uitvoering) , maar uiteindelijk wel een tweedehands met al aardig wat kilometers op de teller.

Toen ik uiteindelijk thuis kwam met de offerte en de vrouw ze ook eens overlopen had, en nadat we nog een extra mooie korting hebben kunnen afdwingen op de garage was de knoop voor de aankoop natuurlijk snel doorgehakt!

Toen is het natuurlijk gebeurt, hetgene wat ik dacht dat nooit zou gebeuren... Dat ik dus een Skoda rijder ging worden!
En in alle eerlijkheid... Ik Ben er oprecht fier op!!!

Na de 6 enorm lange maanden mocht ik mijn fantastische wagen dan eindelijk in ontvangst nemen...En OMG:tegek::tegek::tegek:WAT EEN WAGEN!!!!
upload_2016-7-11_21-38-48.png
upload_2016-7-11_21-39-17.png
upload_2016-7-11_21-40-30.png
upload_2016-7-11_21-40-59.png
upload_2016-7-11_21-42-22.png
upload_2016-7-11_21-42-52.png
upload_2016-7-11_21-56-0.png

Aangezien ik nog wel enkele plannen heb om een aantal zaken aan te passen, zal ik voor de geïnteresseerden hier in deze blog alle aangepaste zaken delen...

Alvast veel plezier ermee! Ik ben in ieder geval waanzinnig blij met mijn wagen..

En voor alle mensen die nog twijfelen, ik ben ondertussen ook fier dat ik een Skoda rijder ben!!:yeah::yeehaa::tegek:
 
Laatst bewerkt:

Bart81

Forumguru
Voor diegene die het remklauwen topic al gezien hebben konden ondertussen al vaststellen dat dat de eerste echt aanpassing is die ik aan mijn wagen wou doen. Al was het in begin wel met schrik in het het hart!!!:nailbiting:
upload_2016-7-11_22-1-2.png

Btw niet mijn armpjes maar die van die fantastische vrouw die het als eerste aandurfde eraan te beginnen!:thumbsdown:

upload_2016-7-11_22-1-34.png
upload_2016-7-11_22-1-54.png
upload_2016-7-11_22-2-19.png

Resultaat toch best goed gelukt moet ik zeggen!!!:tegek:
 
Laatst bewerkt:
D

Deleted member 20754

Hallo Bart, welke ledverlichting heb je in de mistlampen gestoken?
 

philippe bakker

Forumguru
Is het een dsg Bart? Anders rijden in D met 1 tikje naar achter. Das de dsg in sport maar de auto zelf niet. Geeft niet de volle power en geluid Vd sport modus maar wel de response
 

oco1979

Forumguru
Vette bak :tegek::thumbsup:

inderdaad,kontje kaal maken,zo is die direct wolf in schaapkleren.
Sta gewoon beter,dan al die vermeldingen daar op.
 
Bovenaan Onderaan