Bakkertjes nieuwe auto

JvW

Senior Member
een VW is gewoon een nep skoda hahaha
Als Skoda nu een Touran-achtige in het programma zou hebben had ik weer een Skoda gekozen
Maar goed, 80% is gewoon identiek aan alle producten op het MQB platform

Maar zeg het maar hoor, ik wil best een VW forum gaan opsnorren als ik hier niet meer welkom ben :wavecry:

Zo denk ik er dus ook over, Skoda mist een "Touran". Die gaat er ook nooit komen, ik denk eerder dat Volkswagen ook stopt met de Touran omdat men als alternatief de Tiguan heeft geintroduceerd. De Touran is weliswaar door de WLTP-cyclus heen, maar heeft nog maar 1 motor die ook na 1 september 2019 nog geleverd mag worden: de 1.5 TSI. De rest is nog steeds niet voor elkaar.

Mocht je een VW forum vinden, laat het dan even weten. Ik heb het nog niet kunnen vinden.... Althans, niet qua zelfde levendigheid. Ik hang ook nog steeds rond hier...
 

Bakkertje

Forumguru
@JvW Als ik me niet vergis is de Touran destijds ook bedacht om onder de Skoda naam op de markt te brengen.

De 1.5 is inderdaad door de WLTP heen en op volkswagen.nl staat die ook al in de configurator en hij is zelfs iets voordeliger geworden tov de 1.4 TSI 150 pk.

Even zonder gekheid, ik blijf hier gewoon plakken hoor na 5000+ berichten kan ik bijna niet meer zonder.
En met de gelijkenis tussen de verschillende merken leer ik nog steeds nieuwe dingen en kan ik ook nog steeds mijn bijdrage leveren aan dit (inderdaad) erg levendige en gezellige forum.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Even zonder gekheid, ik blijf hier gewoon plakken hoor naar 5000+ berichten kan ik bijna niet meer zonder. En met de gelijkenis tussen de verschillende merken leer ik nog steeds nieuwe dingen en kan ik ook nog steeds mijn bijdrage leveren aan dit (inderdaad) erg levendige en gezellige forum.
Groot gelijk hoor, naast het Skoda forum ken ik maar 1 forum wat ook zo hyperactief en gezellig is.
Stay here!!!
 

Bakkertje

Forumguru
Na 1,5 maand vertraging bij mijn werkgever .. zojuist bericht gehad van de dealer, mijn Touran is dan ook echt besteld!
Het wordt dus een 1.5 TSI met DSG in Highline Edition R in de kleur Pure White
Met af fabriek: Spiegel pakket, verwarmbare voorruit, derde zitrij en led plus

Achteraf komt daar nog bij: Volledig leer (zwart wordt gedaan door Alba), zonneschermen, afneembare trekhaak en een fietsendrager

Verwachte levering eind april 2019
 

Bakkertje

Forumguru
Goede vraag @Canon-Eye, ik ga er in ieder geval 51 maanden gebruik van maken en met kinderen op het voorgezet onderwijs 12 km verderop is de drager meer dan welkom..
 

Japanese Power

Donateur
Fietsendrager mee in de lease? Moet je die aan het eind van het contract dan weer inleveren?
Yep, ik heb ook gedaan: dakdragers, dakkoffer en fietsendrager. Had nog wat leasebudget over en mocht het zo besteden.

Had zelfs op m'n lease-offerte voor de Octavia (is m'n Kodiaq geworden uiteindelijk) een autostoeltje meegeleased, zolang het maar binnen budget bleef...

Edit: zie ook deze post.
 

MacRembrandt

Forumguru
Goede vraag @Canon-Eye, ik ga er in ieder geval 51 maanden gebruik van maken en met kinderen op het voorgezet onderwijs 12 km verderop is de drager meer dan welkom..

Dan kun je beter dragers op het dak nemen. Die kun je gewoon laten zitten. Super handig als je weer eens een kind met fiets uit school moet halen (of erheen moeten brengen). Op dit moment zijn het er 3, maar de vierde ligt al klaar.
Ik rijd bijna het hele jaar met die dingen op het dak.:D

br5aCvc.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Continu dakdragers voeren is - ook zonder fietsen erop - niet zo goed voor het verbruik.
En 't is een heel stuk hoger tillen. Moet je ook maar zin in hebben, al scheelt 't wel een workout in de sportschool...
 

MacRembrandt

Forumguru
Continu dakdragers voeren is - ook zonder fietsen erop - niet zo goed voor het verbruik.
En 't is een heel stuk hoger tillen. Moet je ook maar zin in hebben, al scheelt 't wel een workout in de sportschool...

Lease.....;)
En de oudste is 9. Dus de fietsen zijn nog niet zo groot.
 

Bakkertje

Forumguru
Fietsen zijn inderdaad al wat groter en bovendien ook voorzien van elektrische trapondersteuning (om medische redenen), dus op het dak tillen lijkt me wel een dingetje..
 

Canon-Eye

Forumguru
Ja, én? :pieker:

Ik heb van 1966 tot 2011 altijd in dienstauto's gereden waarvoor ik ook privé geen brandstofkosten hoefde te betalen.
Maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar raak stookte, al was het maar vanuit kostenbesef (moet wel verdiend worden) en recenter vanwege de uitstoot.
 

Rallye

Forumguru
Ik zou zelf niet altijd met dakdragers willen rijden. Maar als je ze meerdere malen per week nodig hebt kan ik het mij voorstellen dat je ze laat zitten......
 
Bovenaan Onderaan