Status
Niet open voor verdere reacties.

Cars076

Forumguru
Aanhouder wint , gewoon nog niet de juiste koper gevonden.
Tijd om te verkopen is ook niet gunstig, mensen hebben hun centen aan de vakantie uitgegeven of zijn op vakantie.
Heb hetzelfde met mijn VW Fox die te koop staat.
Alleen maar mensen die vragen om de laagste prijs. Ik wacht geduldig af.
 

Tees

Donateur
Dat anderen er meer voor vragen betekent natuurlijk niet dat ze er ook meer voor krijgen. Marco's definitie is heel correct, de reële waarde is wat ervoor betaald wordt. En dat dat lager is dan wat jij denkt, betekent niet dat het allemaal onzinbiedingen zijn. Maakt het wel zuur voor jou natuurlijk.:troost:

Ik zou ook gewoon afwachten, in de zomer verkopen is idd totaal ongunstig. September trekt t wel weer aan.
 

leon-cupra

Forumguru
Meest rationele keuze is de Superb te houden maar wie ben ik om te zeggen dat je de wagen moet houden. Heb met mijn eerdere aankopen/verkopen ook altijd water bij de wijn moeten doen. Markt is zo afhankelijk van de vraag of eisen. Mijn M2 kreeg ik particulier ook niet kwijt omdat ik geen garantie kon geven. Garage die hem over genomen heeft, was hem op 5 dagen kwijt want moest garantie geven. En zo is het altijd wel iets met tweedehands.
In jouw geval is de tijdspanne niet ideaal. Euro5, strengere uitstootcontrole … iedereen gaat afzien van een euro5. Komt nu ook veel te veel in de media of sociale media dus de niet-autoliefhebber heeft er nu ook weet van.

Ik denk eerlijk gezegd dat zo een Honda-project nog een redelijk duur iets zou kunnen worden. Plus ook dat het een heel oud bakje gaat worden. Als je dan nog eens alles technisch in orde moet zetten en dan nog eens optisch , ga je er mijn inziens een fortuin aan kwijt spelen. Die puntgave Honda’s zijn ook al zeer zeldzaam en te duur voor wat het is. Waarschijnlijk geld dat je nooit terug gaat zien want zo een Honda gaat niet snel in waarde stijgen.

Ik zou denk ik de Superb eerder inruilen op een ander recenter model, mits een beetje opleggen. een wagen met wat vermogen, leuk stuurt en waar je nog een paar lichte aanpassingen aan doet en die dan ook af is.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Snap je overweging zeker, maar recente auto's trekken me niet, kon hem inruilen op een recente Mazda, zelfde als die van mijn vrouw maar dan de Sedan, uiteindelijk van afgezien want het is gewoon niet wat ik wil, als het weer een moderne auto word kan ik net zo goed de Superb houden, die is nog "modern" zonder dat het irritant word.

Wat die kosten betreffen, ik ken intussen zoveel mensen vanuit de Honda community en ik sta er zeker niet alleen voor, genoeg helpende handen en informatie die er voor zorgen dat zo'n project betaalbaar blijft, stukken voor een Honda kosten ook geen drol, het hoeft daarbij geen Sema waardige show auto te worden maar gewoon een nette auto voor zijn leeftijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2 Hoezo niet? Er staan vergelijkbare Superb's op zonder lederen interieur, zonder pano etc, met meer km's, voor 12-14.000, zowel bij handelaren als particulier, hoezo is mijne dan op zijn minst geen 10-11 waard? Ik ken de markt.
Je kunt wel zeggen dat je de markt kent, maar zolang je vraagprijzen gebruikt om de waarde te bepalen sla je de plank flink mis. Zoasl ik al zei: een auto is waard wat ervoor gegeven wordt. Of je ook krijgt wat je wilt krijgen, is een heel ander verhaal.

Maar je hebt geen haast (tenzij je eigen dromen direct verwerkelijkt moeten worden), dus je kunt het je permitteren om te wachten op die koper die jouw bolide wél (voor jou) genoeg waard vindt.
 

JeSko

Forumguru
Vraagprijzen geven wel degelijk een indicatie, maar snap wel wat je zegt. En wellicht is het ook de tijd niet, zeker nu Euro 5 in de media komt als volgende wat eruit moet.
 

dirkie996

Forumguru
Ik heb ook al diverse wagens en motoren verkocht, en mijn ervaring heeft me geleerd, dat de beste reacties ( kopers) binnen de 14 dagen opduiken. Duurt ‘t langer, dan ebt de belangstelling weg, of willen ze nog minder geven. Soms is ‘t nodig om door de zure appel te bijten en genoegen te nemen met iets minder.
Wat is iets waard? Inderdaad, wat de mensen willen betalen. Ik heb in ‘t verleden ook al eens auto’s verkocht, waar ik minder voor kreeg dan eerst verwacht.
En diesels hier in België, tsja, wie wil ze nog, met al die maatregelen?
 

Tees

Donateur
Zo is t precies @PizzaPieter! Meestal lukt dat (soms met enig geduld) en soms kom je na een tijdje erachter dat je toch echt te veel vraagt, en moet je een lager bod accepteren. Dat is handel.
Aan de andere kant maak ik er een sport van om op Marktplaats goedkope dealtjes te vinden, als je geen haast hebt lukt dat uiteindelijk vaak prima. Kwestie van volhouden.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko bedoel dan ook geen Mazda 3 of dergelijke. Iets compact met wat vermogen en dat lekker stuurt, type mini cooper S , ford Fiesta ST , fiat 500 abarth …. Plat op de buik , mooie velg en zo een bakje is af.
 

JeSko

Forumguru
Al wel wat langer @Chrisjemol maar je hebt gelijk.

@leon-cupra

Zegt me allemaal niets, een Abarth is veel te klein, in een Civicje van 90-2000 kan je comfortabel twee kindjes kwijt achterin, een Abarth daar krijg je geen kinderen in en het is ook gewoon een te vrouwelijke auto voor mijn gevoel. Mini Cooper bevalt me niet, zowel niet qua interieur als qua looks, plus het is BMW en dat is strontduur aan onderhoud, Fiesta ST rijd leuk maar ik heb het niet met Ford, nooit gehad. Ik zoek een 90's Civic, Prelude, zo'n auto's. Als het een modernere moet worden dan zou ik eerder een Civic FN2 type R kopen, veel goedkoper dan de door jouw bovengenoemde, goedkoper in onderhoud, betrouwbaarder (K20 Motor is een juweeltje) en ziet er stoer uit. Maar dat is een laatste optie want net te modern naar mij zin, en dan zit je weer met het niet goedkoper rijden, maar net duurder. Een probleem dat alle door jouw genoemde auto's ook weer met zich meebrengen.

Honda Civic Type R
€ 9.950,00
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Waren maar enkele voorstellen @JeSko. Ieder zijn goesting ;) ik heb het niet zo voor oude bakjes. Geef mij maar iets moderner.

Vind je motivatie om te kiezen voor zo een oude Civic wel redelijk “gevaarlijk”. Hopelijk ga je niet ontevreden en gedesillusioneerd zijn van je goedkope en betrouwbare Civic. Is al in het verleden over heel veel zaken gebeurd. En een community die jou gaat helpen .. uiteindelijk voor niets gaat de zon op en eerst zien en dan geloven.
 

JeSko

Forumguru
Motivatie voor zo'n oud civicje gaat wel verder dan dat.

- ik vind ze oprecht mooi
- heel veel tuning voor te vinden
- doorgaans heel goedkope tuning stukken
- mooie community errond
- betrouwbare motoren
- rijden gewoon erg lekker en sportief
- goedkoop in verzekering, taks en OH

Heb nu door het werken met mijn kameraad al met vele auto's gereden, van een E klasse AMG tot een Fiësta ST tot een Golf 1 GTI etc etc, en de oude Honda van mijn kameraad deed mij oprecht het hardste glimlachen, niet bijster snel, maar eenvoudig, ligt mega goed op de baan (schroefset en hardrace rubbers+stangen), en is gewoon degelijk. Ja het is simpel, ja het is oud, ja het is gedateerd, en ja ook dat vind ik er geweldig aan. Ik verwacht hier niet veel begrip te vinden voor mijn keuze, hier is het doorgaans veelal nieuw nieuwer nieuwst en dat trekt mij persoonlijk niet. We hebben die Mazda als moderne auto en die voldoet prima als familie auto, ik wil wat anders dan modern. :)
 

Tees

Donateur
Je verwacht het niet ;), maar ik snap dat wel hoor. Die oude techniek is juist mooi, vooral als het doet wat het moet doen. Een oude 911 is voor mij veel mooier dan een moderne, en dan heb ik t nog niet eens over een E-type :jaja:. Zeker niet als dagelijkse auto, maar als liefhebbersauto is zo'n ding heel mooi (wat betekent dat ik er nooit een zal hebben :bloos:)
 

Chrisjemol

Forumguru
Staat op de (NL) marktplaats een JDM accord station
Niks voor jou? Is al wit
Honda, JDM en al wat getunede maar toch lekker wat ruimte
 

JeSko

Forumguru
Voor Import mag er niets aan gebeurd zijn, je kan enkel volledig stock wagens importeren naar België, anders krijg je hem hier niet gekeurd, weer zo'n achterlijk regeltje van een achterlijk land. Een kennis van mijn collega is zo ook 5 keer naar de keuring moeten gaan alvorens zijn Acura goedgekeurd werd, die auto was trouwens compleet stock, maar toch deden ze mogelijk, uiteindelijk met de man van de Honda import garage naar daar moeten rijden en toen waren ze wel overtuigd, ookal had die jongen de 4 keer ervoor ook alle nodige papieren en homologatie documenten bij zich.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan