Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Heb het laatst aangegeven op mijn werk, we gaan nu samen bekijken of de stock niet anders bewaard kan worden, want dit is inderdaad geen doen meer. Mijn langst samenwerkende collega heeft ook al jaren last van zijn rug hierdoor, en die is ook maar 33.
 

Canon-Eye

Forumguru
ik heb rugproblemen door mijn job, 30 kg in rekken ver boven je hoofd wegzetten dag in dag uit is dodelijk voor de rug.
Dan heeft je werkgever hier een taak, namelijk: zorgen voor hulpmiddelen die het ziek worden van de medewerkers voorkomen!

Volgens de (NL) arbowetgeving zou je trouwens überhaupt geen 30kg in je eentje mogen tillen, laat staan ook nog op enige hoogte en afstand vóór je wegzetten. Als ik me goed herinner is het maximaal toegestane gewicht om te tillen begrensd op ca. 23 kg onder normale werkomstandigheden; bij zware omstandigheden (bv. door hitte, hoge luchtvochtigheid, etc.) wordt dat nog minder.
Geen idee wat de Belgische wetgeving hierover zegt, maar dat zal niet zo heel erg afwijken denk ik.
Dus: als de wiedeweerga in overleg met de baas, kijken hoe dit technisch kan worden opgelost (hydraulisch tilapparat of zo?).

<edit1>
Ik zie dat @eltjo2 inmiddels langs dezelfde lijnen redeneerde (ik was even onderbroken door een telefoontje).

<edit2>
Nog even snel wat nagezocht, ik kwam daarbij deze link tegen.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
@JeSko kijk ook nog even naar het linkje naar de website van het NL ministerie onder <edit2> in mijn voorgaande post.

Er zalin België ook wel zoiets te vinden zijn, vermoed ik?
<edit> inderdaad, kijk hier maar.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Volgens de (NL) arbowetgeving zou je trouwens überhaupt geen 30kg in je eentje mogen tillen, laat staan ook nog op enige hoogte en afstand vóór je wegzetten. Als ik me goed herinner is het maximaal toegestane gewicht om te tillen begrensd op ca. 23 kg onder normale werkomstandigheden; bij zware omstandigheden (bv. door hitte, hoge luchfvochtigheid, etc.) wordt dat nog minder.
Tsja dat is op papier maar de praktijk blijft toch altijd anders (helaas)
Vaak probeer je samen met je collega's de zware dingen samen te doen, maar komt ook vaak voor dat je alleen in een situatie komt dat je toch even die regels overtreed.
En ja ik heb bv een goede opvouwbare steekkar zodat ik niet hoef te slepen met spullen ..
En ja vaak kun je bij te zware dingen nog even terugvallen op personeel van de klant.
Maar ook wel 2 defecte pompen mee moeten nemen en niemand in de buurt.
Dus klooi je even wat, en met wat balken en wat teveel tillen dan komen ze toch in de wagen.

Maar zoals gezegd, op papier klinkt het allemaal mooi en bij grote organisaties is dit in algemeen ook goed geregeld.
Maar in klein en middenbedrijven is het toch even anders.
Vaak in de werkplaatsen is het wel redelijk geregeld, maar voor de buitendiensten is het toch een ander verhaal vaak
 

Canon-Eye

Forumguru
Onderweg zoals jij is het altijd lastiger natuurlijk, dat snap ik ook wel na ruim 40 jaar in de logistieke organisatie.
Maar in een stationaire situatie (magazijn, fabriekshal e.d.) zoals bij @JeSko heeft de werkgever de mogelijkheid en dus ook de verplichting om het goed te regelen.
 

Eltjo

Forumguru
Ook temperatuur is dus belangrijk. Ook hieromtrent is regelgeving. Ik kalibreer voor een diverse Belgische preventiediensten en Nederlandse arbo-diensten klimaatmeetapparatuur.
Factoren die belangrijk zijn is de inspanning, de temperatuur, de luchtvochtigheid, de kledingisolatiefactor, warmtestraling en de luchtverversing.

Vaak kunnen met eenvoudige aanpassingen betere omstandigheden bereikt worden.
Een platte kartonnen doos onder mijn kont tijdens de kleermakerszit op een betonvloer (naast een machine bij de klant) is al het verschil tussen een koud opgetrokken stijve rug of slechts rot opstaan na een langere zit.

Maar ook als de oplossing tig keer duurder is, dan loont dat door minder ziekteverzuim of erger.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Logo's zitten erop, heel blij mee.

20210918_124646_copy_2268x3024.jpg 20210918_123247_copy_2016x1512.jpg

Maar nu het mindere nieuws, heel in den beginne toen ik de wielen net had gekocht wees @s-line erop dat ze gespoten leken aan de ventielen, zelf zag ik dat niet en op foto's achteraf kwam dat ook niet terug. Maar ik vermoede ook al dat ze gespoten waren achteraf, heb dan ook de originele foto's gevonden per toeval op het web. Nu wil ik de strips eraf halen en wat blijkt, de lak komt gewoon mee, schitterend toch, had Sline gelijk. Wel zonde dat hij gelijk heeft, de velgen bladeren nu gewoon af en de zwarte grondlaag komt erdoor. Het wit zijn de lijmresten die blijven hangen, die gaan er af met hard Labeur maar dat laat mijn rug nu niet toe, mijn hart verzakte even toen ik de zwarte grondlaag plotseling zag opduiken :( dat word een goedkoop tijdelijk setje zoeken en deze wielen laten zandstralen en opnieuw lakken :(

20210918_125052_copy_2268x3024.jpg
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Altijd het positieve zien: jou wou toch een ander kleurtje. Kan je het ineens ten goede doen. Wanneer ze terug opgedaan zijn, gaat het terug een knap setje zijn.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @leon-cupra , enkel jammer dat de verkoper destijds niet eerlijk is geweest, heb de velgen nog verder geïnspecteerd en de lak laat op meerdere plekken los.
 

JeSko

Forumguru
Als het professioneel gedaan was waarom niet? Of de prijs navenant was, wat niet het geval was. Maar soit, het is wat het is. Trek er mijn plan wel weer mee. :)
 

JeSko

Forumguru
Logo's opnieuw geplakt en gefixeerd daarnet, hopelijk blijven ze nu zitten, en de velgrand verwijderd. Velgen hebben wat schade door de strip maar door de kleur valt het niet super hard op, voor het goede gaan ze er deze winter wel af, ze moeten herlakt worden.

Maar wat blij ben ik met de auto zoals ie nu is, mijn maatje, wat staat hij er mega bij :dankje:

IMG-20210919-WA0004_copy_1995x944.jpg

20210919_113336_copy_2419x1814.jpg

IMG-20210919-WA0005.jpg

IMG-20210919-WA0001.jpg

IMG-20210919-WA0000.jpg

IMG-20210919-WA0009.jpg

IMG-20210919-WA0010.jpg

De velgen ogen groter zonder die strips erop geplakt, en hij oogt lager.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan