Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Lang geleden dat de BMW nog langs gekomen is :D

Bmw 5 touring heeft luchtvering achteraan. Met even simpel aan de computer te leggen, kan je de wagen in normale stand iets lager leggen :D:D
Die balgen scheuren wel af en toe .. kostelijk grapje en echt wel een probleem bij de 5 touring.
 

Eltjo

Forumguru
Toevallig kwam had ik eergisteren nog het oude toplager in mijn handen. Ik kon niemand blij maken met de oude maar nog goede schokbrekers, dus gaan ze binnenkort in de container.

Vorig jaar heb ik de schokbrekers, veren en toplagers laten vervangen. De garage had de toplagers op eigen beweging vervangen en waren met een paar tientjes per stuk niet prijzig. Daar ben ik nu wel blij mee.
Dus dat is idd wel jammer dat ze niet mee vervangen zijn, het is nogal een hoop arbeid en weer uitlijnen om ze alsnog te vervangen.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Paar tientjes @eltjo2 ? Dat valt goed mee ja, bij mij was er sprake van 180 euro. Zonde inderdaad, opnieuw uitlijnen en dergelijke kost ook weer geld. Rijd er zo wel een tijd met door.

Heb zelf ook nog de oude brekers icm Eibach liggen, evenals originele veren. Ik houd ze toch maar bij vr de zekerheid.
 

JeSko

Forumguru
Heerlijk die geruststelling @Kanerr :D dan word het een klusje voor volgend jaar, wanneer de auto geschroefd moet worden ivm keuring. En dan is het nog afwachten of het daarmee effectief weg is, de jongen met zijn O3 RS heeft het ook sinds er schroef onder zit en die heeft al alles vervangen wat er te vervangen viel, maar het getik is gebleven.
 

Cordoba

Forumguru
De Rubbers rond mijn velgen wil ik eraf, deze maken de wielen optisch kleiner en de mooie rand komt nu niet uit, twee velgen hebben echter wat lichte borduurschade, deze zou ik tot aan de winter willen verdoezelen met een lakstift. Daarna wil ik de velgen laten herdoen door een professional. Echter vind ik de kleur niet één op één, enkel deze lakstift, wat denken jullie, matcht dit een beetje? Zelf vind ik het erg dichtbij komen, maar twijfel nog omdat de lakstift als "gold" word omschreven.

Als je nu gewoon op een ander stukje metaal wat lak uit de lakstift zet, en dat laat drogen, kun je de kleur prima vergelijken voor je het op de velg zet.
 

JeSko

Forumguru
Heb ik inmiddels gedaan @Cordoba , en het kan er zeker met door, dus morgen gelijk werk van maken :jaja:

Dank @eltjo2 , had er ook al op gezocht, maar als het zover is zeg ik gewoon dat mijn garage de lagers maar besteld, ben ik één, zeker dat het de juiste zijn, is al te vaak misgegaan bij mij, en twee, dan hoef ik me er niks van aan te trekken, de auto moet daarna toch terug uitgelijnd worden schijnbaar, is dat gelijk in één keer terug klaar.
 

JeSko

Forumguru
Wou de plaatjes voor de voorwielen onder de auto vandaan halen en de velgenstrips verwijderen, maar dat zal enige tijd niet lukken, daarstraks bij het opruimen van mijn garage is er weeral wat in mijn onderrug geschoten, dat is de derde keer in 2021 en het begint langzaamaan zwaar problematisch te worden, bij twee keer spreekt men nl al van acute lage rugpijn, dit is de derde keer en ik kan niets meer heffen, draaien, en zelfs zitten, alles doet vreselijk pijn. Morgen naar mijn arts en zien wat zij erover zegt, maar wellicht gaat enkel rusten zoals voorgaande keren niet meer helpen. Zo kl*te dit.
 

eriktv

Forumguru
Sterkte ermee, we weten er alles van hier thuis helaas. Enige advies wat we kunnen geven: volhardend zijn in het krijgen van een goede diagnose. En op juiste momenten rust/training. Dat betekende bij mijn vrouw ondertussen de zesde fysio. Na diagnose is zij nu hopelijk op weg naar een pijnvrij leven.
 

EdK

Forumguru
Tsja weet er alles van, 2 jaar terug 2x in zeer korte tijd door de rug.
2e keer deels eigen schuld door veel te snel weer denken dat je weer alles kan.
Nu krijg ik hulp mee als er teveel of dat het werk te zwaar is.
Maarrrrrrrrrrr moest in begin wel zelf aangeven....

Tsja en als je jong bent denk je dat je god bent en alles wel aankan...... dus niet
 

JeSko

Forumguru
Sterkte aan mevrouw eriktv bij deze @eriktv en hopelijk helpt de behandeling. Het zit ook in mijn familie, mijn vader had er ook heel veel last van, is er ook rond mijn huidige leeftijd met beginnen sukkelen en is nadien 6 keer geopereerd aan zijn rug.

Idd @EdK , dacht ook dat ik er geen last van zou hebben, en dat alles wel lukt, ik heb de boel duidelijk geforceerd.
 

eriktv

Forumguru
Dankje Jef, gelukkig heet ze wel tV, maar niet Erik. Zou verwarrend zijn :D. Zet er maar een mooie Tsjechische voornaam voor en dan weet je ook hoe ik bij Škoda terechtkwam ;).

Raar ding, zo’n rug. Ik heb jaren zware pakketten en post gesleept voor TPG Post/TNT Post/PostNL en liep de grootste malheur aan de rut op toen ik de ruitenwisser van m’n Superb omhoog wilde zetten. Onverklaarbaar en niet te vermijden dus, anders dan fit blijven en rust pakken.
 

JeSko

Forumguru
Hahaha :laugh:

Klopt Erik, maar ziekenverlof nemen is niet mijn ding, om de één of andere reden heb ik altijd het gevoel dat je daarop scheef bekeken kan worden, en dit jaar al de tweede keer met die verrekte rug, zucht. Dochtertje in de auto zetten is nu een hels karwei, het leven is ook zo gehaast, dan bekommer je je te weinig om je hijsmethode, en voor je het weet draai je fout terwijl je je rug belast, en heb je "prijs".
 

EdK

Forumguru
om de één of andere reden heb ik altijd het gevoel dat je daarop scheef bekeken kan worden,
Tsja en daar moet je dus boven gaan staan !!!
Ik ken het gevoel, maar moest op bepaald moment bij bedrijfs arts komen ( leuke dame )
Maar die vroeg me op bepaald moment in gesprek van meneer EdK wil u als uw pensioen daar is in een rolstoel het bedrijf uitgerold worden OFfffff wil u lopend er uit en daarna leuke dingen gaan doen ??

Tsja dat was even een mokerslag , maar die had ik blijkbaar nodig !
En tsja optie 2 is toch waar ik de keuze op heb laten vallen.
En ja dit houd in dat je bepaalde dingen aan andere moet overlaten of met hulp moet doen.
Is me nog gevraagd om anders de werkplaats in te gaan, maar het dagelijks naar hetzelfde pand en zelfde plek te moeten als buitenmonteur houd me tegen...
Dan ga ik zeker opgenomen worden, maar dan niet voor de rug maar omdat ik knijtergek zou worden ( jaja ik weet het, ik ben het al !! , s-line )

Dus ja JesKo je moet voor jezelf die schakelaar om gaan zetten...
Als je straks thuis komt te zitten omdat het echt niet meer gaat dan zie je die collega's ook niet meer hoor....
Alleen moet je het dan met een stuk minder geld zien door te komen elke maand.
Geen Skoda meer maar een tweede hands Lada of misschien een Dacia 2e hands
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan