Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Sinds een maandje of wat merk ik iets positiefs op aan onze Sup, nl dat hij vlotter gaat, vraag me af of een auto na 60.000 km nog vlotter kan worden door toedoen van een andere rijstijl. Als ik vergelijk hoe de auto nu rijd tegenover in het begin merk ik duidelijk dat hij meer trekkracht heeft onderin, en dat hij langer een stuwend gevoel in de rug geeft, om het simpel te zeggen, hij heeft er meer goesting in! En dan zit de chip er nog niet op, zelfs mijn vrouw die doorgaans ongevoelig is aan zulke sensaties merkte onlangs op dat ie beter rijd, losser vooral.
 

JeSko

Forumguru
@MarcoO2

..... Nu je het zegt, mijn vast tankstation is veranderd van naam, dus mogelijk ook leverancier, valt wel allemaal netjes samen met de tijdspanne van tanken...
 

Canon-Eye

Forumguru
vraag me af of een auto na 60.000 km nog vlotter kan worden door toedoen van een andere rijstijl.
Ja hoor, dat is niks geks. Als een auto "van een oud vrouwtje" na 60k of meer kms wat lui is geworden en dan in handen valt van iemand met een veel vlottere rijstijl, dan zal hij na verloop van tijd ook meer "loskomen". Ik heb dat zelf ook ervaren met gebruikt gekochte privéauto's - als eerste met mijn NSU Prinz4 (30 pk, 45 Nm) die bij aankoop ca. 1968 met moeite en veel geduld tot ca. 90 km/U was op te jagen, maar na een paar maanden "training" met lange ritten naar Friesland v.v. al aardig richting 115 wilde trekken...
:D
 

RvdV1976

Nieuw lid
@jeroenSch

Hey! Grill + onderste sierstrip + twee zilveren plaatjes van de Xenon sproeiers 150 euro :)
Hi Jesko, Ik heb een Skoda Superb Style Business uit 2019. Wil graag mijn frame om de grill en de chromen strip onder de grill laten wrappen. Prijzen liggen nogal uiteen, mag ik weten waar jij het hebt laten doen ?
 

JeSko

Forumguru
Hi @RvdV1976 ,

ik ga mijn grill laten doen (uitgesteld door Corona) bij Q-wrapz te Meerhout, Andy heeft scherpe prijzen en is een echt getalenteerde wrapper. Ik ben binnenkort 150 euro kwijt voor het wrappen van mijn volledige grill + Koplampsproeiers + chromen strip in de voorbumper onderaan. Destijds bij hem zowel Koplampen als achterlichten laten doen aan 140 euro, en de badges achteraan haalde hij er gratis af, top service :thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Eindelijk zitten ze erin, heeeeeel blij mee! :dankje: thanx Kevin voor de hulp, en wat het juiste materiaal al niet kan doen:jaja: we hebben met een dremeltje wel het nodige moeten aanpassen aan de lampen units van AliExpress, pasten toch niet perfect één op één. Maar al bij al een toffe klus.

20201124_150950_copy_1512x2016.jpg 20201124_150956_copy_1512x2016.jpg 20201124_151535_copy_1512x2016.jpg 20201124_151306_copy_1512x2016.jpg 20201124_151541_copy_1512x2016.jpg 20201124_153605_copy_1512x1134.jpg

En het eindresultaat :yeehaa:

20201124_174731_copy_1512x2016.jpg 20201124_174722_copy_2016x1512.jpg

Afspraak voor de velgen is ook gemaakt, deze komen er komende maand op, net als het tinten van de grill etc etc, dan heb ik me toch al een dikke Sup hoor:D
 

JeSko

Forumguru
Thanx makker @Kanerr !

Jhahaha @EdK makkelijk e kunnen ze dat weer mooi uitsparen :D

@VAG-man

Pasop het aanpassen viel op zich mee hoor, door de opstaande rand sloot het niet netjes aan, gewoon effe kijken waar het schoentje aan het wringen was, daar wat weghalen met de Dremel, passen, dremel, passen, klaar! Al bij al zo'n 5 minuutjes extra werk. En geven die T10 lampjes echt evenveel licht? Dat is toch maar één LED lampje? In deze unit zat een hele plaat vol LED's, vond dat het aanpassen wel waard toen we toch al zo ver waren :D
 

Malinwa

Senior Member
Dit was voor mij ook de reden om simpel alleen het lampje (T10) te vervangen door een led-lamp. Stuk goedkoper en hetzelfde resultaat.
Ik heb bij mijn Octavia ook gewoon een T10 W5W LED ingestoken ipv zo'n hele unit. Bewust voor gekozen omdat het voor mij niet te fel hoeft te zijn daar.

En geven die T10 lampjes echt evenveel licht? Dat is toch maar één LED lampje? In deze unit zat een hele plaat vol LED's, vond dat het aanpassen wel waard toen we toch al zo ver waren :D
Mooie upgrade, weer lampjes minder op je rek. :tongue:
Mooi geheel rondom de Sup nu. :)
Mijn T10 W5W LEDS geven minder licht als jouw units zo te zien maar wel meer als gewone gloei T10'tjes die er in staken.
Maar was een bewuste keuze omdat het voor mij niet zo fel hoefde te zijn langs de deuren.
 

Cordoba

Forumguru
Heb nog niet alles bijgelezen in je topic Jefrey, maar een paar opmerkingen:
- als je je velgen schoonmaakt, kun je met een kwast (met sop) ook even het vuil rond de wielbouten aanpakken.
- mijn allereerste auto was een Golf D, die in iets meer dan een jaar 94.000 km had gereden. Door andere rijstijl is ie bij mij behoorlijk feller geworden, hoewel ie al niet langzaam was (in het begin de benzineversie met zelfde vermogen van een buurjongen al eens het nakijken gegeven bij een stoplichtsprintje). Na een paar jaar was mijn auto ook bij de monterus van de dealer bekend als een onverwacht snelle diesel. Dus andere rijstijl en ander type ritten kan zeker verschil maken, bij mijn dieseltje was een standaardritje ruim 50 km enkele reis, maar gezien de km's als lesauto, heeft ie daar ook weinig km's met koude motor gemaakt.
 

JeSko

Forumguru
Ik heb dezelfde T10 lampjes liggen @VAG-man, had er geen benul van dat in dat kleine witte kopje ook 3 led's zaten, straks neem ik een foto van de spiegels uitgeklapt met de lampjes aan, denk dat ze dan niet zo fel op de carrosserie schijnen maar meer naast de auto :D

@Malinwa

Die had ik ook eerst klaar liggen om te installeren, maar nu alles er toch af lag maar meteen de hele units vervangen, vind het wel sjiek zoveel licht naast de auto :D hehe er ligt nog genoeg op de rek hoor :tongue: en thnx de Sup begint inderdaad mooi samen te komen, jammer dat een schroefset er niet in zit, dat zou hem echt de dikste Skoda van de buurt maken, maarja je kan niet alles hebben zeker? En wie weet krijg ik Mvr.Jesko ooit nog zo ver. ;)
 

JeSko

Forumguru
Bedoel je zo'n kwast @Cordoba ?

Screenshot_20201125-065950_Samsung Internet.jpg
Heb er zo wel liggen maar geen detail kwasten, of maakt dat niet uit en voldoet een gewone kwast ook?

Dan is mijn Superb ook aan het loskomen, in het begin was dat echt een log ding, kwam pas leven in als de Turbo kwam helpen, nu pakt ie veel beter door, als het blok warm is geef ik wel eens graag goed gas door, in vet begin had hij dat niet graag en hij reageerde dan ook amper, nu pakt ie meteen op. Denk dat de vorige eigenaars er nooit autostrade met deden, en dat doe ik wel maandelijks enkele keren, en daar geef ik hem ook goed de sporen ( wel met beleid natuurlijk ). Dit weekend eens kijken of ik de chip van JD erop kan monteren, dan gaat hij van 105-140 pk en van 250 nm naar 320 nm, ik denk dat hij dat nu best kan hebben de auto. Het voelt alsof hij echt is losgereden nu. :jaja:
 

JeSko

Forumguru
Thanx @leon-cupra

Was helaas drie keer niks, garage bleek zo'n platen kot te zijn waar de Sup niet eens in kon, en het is duidelijk dat makelaars dezer dagen een ferm stukske kunnen fotosoepen en vooral iets heel kleins heel groot kunnen doen lijken, een fatsoenlijke foto van de voorgevel ( die de versleten rolluiken en oude ramen wel zou tonen ) kan dan weer niet natuurlijk. Zonde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan