Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakboord1

Forumguru
Even een vraagje voor de kleinere mensen onder ons: ooit bij stilgestaan dat een panoramadak er voor zorgt dat je minder hoofdruimte hebt en die mooie optie voor veel langere personen dus geen optie is?

Meer ontopic: mooie wrap JeSko. Ik was even wat minder actief de laatste tijd.
Qua kleur op je klauwen zou ik niet kiezen voor nog een nieuwe kleur maar er eentje kiezen uit je wrap.
 

JeSko

Forumguru
Dat is algemeen bekend ja @Bakboord1 , dat een Pano dak ruimte wegvreet bovenin, gekke is het maakt een auto op het oog ruimtelijker, maar in werkelijkheid krapper. Bedankt man!
 

Okki

Donateur
ik denk dat mijn panodak (wat niet open kan) juist meer ruimte biedt. Immers, de hemelbekleding ontbreekt, dus meer ruimte. Kan met m'n 2.02 mtr zelfs nog met een hoed op in de auto zitten...
 

JeSko

Forumguru
Ja een vast panodak neemt veel minder plek in beslag dan een tweedelige glasplaat die op en over de ander kan schuiven/kantelen etc.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zonder de stoel te verstellen en hij zat niet tegen het dak, maar had nog een stukje over. Hij had dus een korter bovenlijf.
Dat komt vaker voor. Ik ben een cm of 20 langer dan mijn vrouw, maar we hoeven nooit de binnenspiegel te verstellen. Alleen de stoel moet voor haar een eind naar voren om bij de pedalen te kunnen...

Verkeerslichten kunnen we overigens redelijk goed zien zonder plat op het stuur te gaan liggen.
 

JeSko

Forumguru
Vind je dat alleen niet irritant, dat er zoveel in t zicht van je binnenspiegel zit?

Oei niet op gereageerd, bij deze dan, neen niet echt, het stoort me totaal niet eerlijk gezegd. Maar goed je moet een mens die enkel gewone auto's gewend is ook niet in mijn auto laten rijden, die ergeren zich gelijk aan meerdere zaken die een getunede auto met zich meebrengen :D
 

Eltjo

Forumguru
Ik ga ook eens in FM naar de lichten kijken. Er hoeft alleen maar info gestuurd te worden van de omgevins waar gereden wordt. Dat zie ik in Tomtom ook als de verkeerssituatie in Groningen niet getoond wordt, als je nog in Zuid-Holland rijdt. Jammer, want met de huidige situatie in Groningen kan het vanaf Utrecht bepalen of je via Zwolle of Lelystad rijd.

Vaak wordt gedacht dat je met een open-of panoramadak meer hoofdruimte hebt, wel of niet met het dak open.
Dat ligt er maar aan waar het gat zit. De rand van het dak zit net vaak boven mijn hoofd of er dicht bij, zodat er uiteindelijk minder ruimte over blijft. Zo heb ik ook in een Superb2 met pano-dak minder ruimte en daarom een ex-lease 2.0TDI hier vlakbij ook laten staan. Tot nu toe heb ik alleen een Legacy station uit 1994 met een after-market schuif/kanteldak gehad. Dat kon bij die auto wel vanwege de oploper dakverhoging zo’n 10-20 cm na de voorruit.
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Het is steeds gangbaarder dat (bij vervanging) VerkeersRegelInstallaties worden omgebouwd naar zgn. iVRI's. Afnemers als Flitsmeister kunnen dan inderdaad realtime data gebruiken voor leuke, maar ook nuttige toepassingen. Ook van brugopeningen bijvoorbeeld. Hulpmiddelen als time-to-red of time-to-green kunnen ook helpen in brandstofverbruik, zeker in de transportsector. In Groningen hebben we er nu een stuk of 10-20 en in de Kop van Drenthe ook al een aantal.

Verdere toepassingen zijn nog pilots met bijvoorbeeld voorrang verlenen, bijv. voor hulpdiensten, maar ook fietsers (al dan niet met meer prio bij regen) of de vele vrachtwagens die suikerbieten naar de Suikerunie in Hoogkerk rijden tijdens de campagne. Scheelt al gauween paar litertjes diesel als een rijtje van die zware jongens niet telkens moet stoppen op de Ring West in Groningen! De bedoeling is dat dit soort info in de toekomst (naar wens van de gebruiker uiteraard) ook in gangbare navigatiesystemen binnenkomt, zodat de gebruiker zijn snelheid of route aan kan passen.
 

eriktv

Forumguru
Er zijn ook wel serieuze hack-competities geweest volgens mij om de beveiliging te testen want zo’n connected systeem kan natuurlijk tot hilarische fantasieën leiden :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan