Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
3 pakketten en afmetingen van lengte 132 cm en max. breedte van 90 cm is in een beetje Skoda toch geen probleem?

Ik had ook nog een meegroei matras bij die veel plek innam, en we waren met drie, dus kon de achterbank niet compleet dichtklappen, dan nog een kinderstoel die er nog in stond die in de koffer moest. En dan nog 2 grote zakken met klein spul :D

@Chrisjemol

Thanx ik houd de bazaar in de gaten! Al heb ik niet echt wat nodig momenteel, velgen zouden altijd 19 moeten zijn, ook de winterset.

@Cars076

Ik houd ze wel bij hoor, is de bedoeling van ze op te knappen, maar wil intussen wel in stijl verder rijden :) en dan denk ik 19-20 inch.
 

Eltjo

Forumguru
Als je Ikea spul gebruikt koopt, is de verpakking er al af. Dat scheelt een hoop vervoersruimte en afvoer van al dat verpakkingsmateriaal. Daarnaast nog je financiën en zo’n kinderproduct gaat over een aantal jaar toch door naar een ander via tweedehands.be of zo. De(monteer) je Ikea spul zelf bij de verkoper. Niet iedereen demonteert het met beleid.

Als je spullen inlaadt, leg dan desnoods je laadvloermat over de bumperrand. Dan klap je hem op zodra alles erin zit. Met een oude deken of iets dergelijks en spanbandjes kan je schade voorkomen.

In mijn auto vervoerde ik o.a. 3,5 meter Pax kasten van 2,36 mtr. hoog, oude en nieuwe koel-vriezers, 2,12 mtr. kamerdeuren, 2 x nieuwe matrassen van 220x90x30 cm vanuit Lommel (met de klep dicht - was even proppen via achterraam).
Waarom heb je anders zo’n grote laadruimte?

Bij dat soort lange platte spullen moet je eerst de achterbankzitting omhoog zetten, of als je zo lang bent als ik, demonteren (ja, dat kan heel makkelijk door de beugels onder de juiste hoek te houden) en dan de leuningen neerklappen. Dan is de vloer zo vlak mogelijk. Als laatste leg je de zittingen bovenop je spullen.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ja inderdaad Ikea tweedehands is niet echt een optie, meestal is het echt opgebruikt, mensen dragen daar zelden zorg voor. Had ook de zittingen compleet plat gelegd, zodat de laadvloer vlak was. Maar het is echt teveel gedoe en daardoor zeker niet voor herhaling vatbaar. Het kan wel, maar op dat punt kan je al beter een lichte vracht kopen en één gezinsauto houden. Het is niet dat ik wekelijks zo'n dingen in de auto moet krijgen, maar als het nog eens nodig is, laat ik het gewoon leveren, voor 50 euro leveren ze al aan huis.
 

Eltjo

Forumguru
Dat hangt van je vaardigheden om het te de(monteren) af. Ook een enkel staande nieuwe Pax die goed in elkaar is gezet heeft weinig stevigheid. Daarom staat ook in de handleiding dat je die bovenaan moet vastschroeven aan de muur. Zeker bij de brede Paxen.
We hebben 2x2 gekoppelde (meer stevigheid) Paxen die eerst los stonden. We hadden nieuwe schuifdeuren erbij gekocht die bij het sluiten elke keer een zijdelingse beweging geven. Na een aantal jaar toch maar vastgezet aan de muur - dat geeft meer stevigheid en een betere beleving tijdens het sluiten.
Een 2e Pax rij (0,5 + 0,5 + 1 mtr.) heb ik gedemonteerd en verhuisd naar het huidige huis. Die staan nog steeds los, maar heeft meer stevigheid vanwege de smallere delen en de kast heeft gewone draaideuren.

Bij montage kan je desnoods een pietsje van die witte kit-achtige montagelijm gebruiken. En spijker niet in hetzelfde gaatje met de oude spijker de achterwand er op, maar neem een iets grotere spijker, schroefje of een nieuw plekje.

Maar ja, in het vorige huis heb ik onder het schuine dak in de slaapkamer de kledingkast met op het plafond aansluitende lichtkoof, dressoir en bed met achterwand en ladennachtkastjes allen zelf ontworpen en gebouwd (wel alles laten zagen). En ja, dat zit wel veel steviger in elkaar, ook na 20 jaar en uit/in elkaar schroeven van de bedbak.

@Canon-Eye De zittingen en rolhoes thuis laten is natuurlijk ook een optie, maar het geeft soms juist ook wat demping bovenop losse planken en je hoeft ze niet op en neer naar huis te dragen. Plaats is er toch nog wel.

Uhm, waar ging dit topic ook al weer over? Een Superb, huisdieren of meubels?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach een 2 paxkasten met glazen schuifdeur panelen en een bed met matras ging zonder problemen de Roomster in bij mij.
Achterstoelen gingen eruit en werden in de woonkamer opgeslagen.
Spanbanden meegenomen om het matras bij elkaar te binden.
En lijstje meegekregen van wat ik mee moest nemen en de toen 10 jarige dochter van vriendin mee op de bijrijdersstoel , want ja het waren natuurlijk haar nieuwe kast en bed.
En kwa indeling was ze er nog niet 100% uit wat ze wilde voor haar ringen en oorbelletjes...

En volgens mij staan er mensen in de garage bij Ikea die alleen maar daar komen uit leedvermaak hoe mensen daar lopen te vloeken en te tieren omdat het allemaal niet past.
Maar goed dat probleem had ik dus niet want wist de maten en de gewichten al en wist dus dat de achterstoelen eruit moesten en er 1 persoon mee kon op bijrijders stoel...

En 2 jaar terug heb ik een tweetal bureaus besteld bij Ikea die elektrisch verstelbaar zijn.
En toen ik daar de gewichten van zag van bepaalde dozen had ik meteen iets van , laat ze het maar brengen.
Wel dat is ook een hopeloos iets, het word wel gebracht en dan opeens niet ( dag 1 )
Dan word het dag 2 weer gebracht en dan opeens weer niet....
En dag 3 zonder dat ik wist of ze wel of niet zouden komen stonden ze voor de deur...

En als je dan naderhand een klacht hierover neerlegt dan krijg je een standaard sorry riedeltje gemaild waar je niets mee kunt...

Maar goed nu heb ik een neef met een grote aanhanger en als ik binnenkort eindelijk de PAX kasten voor mezelf bestel dan rijd hij even mee om het op te halen en thuis af te leveren en in elkaar te zetten ( dat laatste weet hij nog niet )
 

Canon-Eye

Forumguru
Een aanhanger lenen (of huren) is de makkelijkste oplossing, want dan ben je tenminste zelf in control en baas over je eigen tijdsplanning.
 

Eltjo

Forumguru
En dan heb je waarschijnlijk weer van de lui die met nog meer leedvermaak bij Ikea in de garage staan omdat de bestuurder bijna nooit met een aanhanger rijdt en niet achteruit kan rijden.

@EdK Jij hebt dan beter bekeken. Je laat je rijden incl. aanhanger en dan wordt er ook nog meegesjouwd en gemonteerd!

Dat ge-eikel met vervoerders die niet komen leveren op de dag of dagdeel dat jij daarvoor vrij neemt is ook erg fijn ja! Gelukkig woon ik 10 minuten van het werk, en kan ik als het nodig is laten bellen als ze er aan komen voor een levering.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is ook een kwestie van een rustig moment kiezen, want dan kun je op de parking of zelfs in de garage altijd wel een dubbele parkeerplaats vinden (2 plekken in elkaars verlengde), al is het dan wat verder van de in/uitgang. Zeker als je toch al weet wat je wilt hebben, kun je ook om 09:00u terplaatse gaan en dan vlot inladen. Daarna kun je desnoods nog even terug naar binnen voor de koffie of de Zweedse balletjes...
 

leon-cupra

Forumguru
Bestaat dat een rustig moment in de Ikea ??:pieker:

ik blijf daar echt weg. Als mijn partner er toe wilt, gaat ze met haar moeder. Zijn dan meestal een paar uur weg … het “restaurant” wordt dan ook bezocht … en de wagen zit dan vol met nutteloze dingen :arghh:
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je een beetje vroeg gaat (als de eerste golf wachtenden naar binnen is) dan zijn er weinig problemen qua drukte, zowel op de parkings als in de winkel zelf, is mijn ervaring. Niet dat ik wekelijks naar Groningen rij - het wordt zo langzamerhand tijd om te ONTspullen - maar zo af en toe doe ik er nog wel eens een gerichte boodschap, in combinatie met andere activiteiten in die stad.
 

EdK

Forumguru
@EdK Jij hebt dan beter bekeken. Je laat je rijden incl. aanhanger en dan wordt er ook nog meegesjouwd en gemonteerd!
Ehhhh ja zo komt het nu over inderdaad !!
Maar neef heeft casco woning laten zetten en ben daar al wat weekenden bezig geweest met elektra en water en riool, en met gesloten portemonnee ....... dus tsja
Dat ge-eikel met vervoerders die niet komen leveren op de dag of dagdeel dat jij daarvoor vrij neemt is ook erg fijn ja!
Was al zo slim geweest om het in een week vakantie te plannen zodat ik thuis was.
Want als dit ook nog eens bij de buren was afgezet dan was ik helemaal niet vrolijk geweest....
 

Eltjo

Forumguru
Nieuw riool aanleggen is niet erg, het wordt pas vervelend als je onder de grond ligt te ontstoppen :-)
Elektra sleuven vrezen in een bewoond huis heb ik ook nog gedaan. Lekker joh, alles afgeschermd met vochtige lakens voor de deuropeningen en dan nog tandenknarsend je lunch nuttigen!

Gezamenlijk hebben we genoeg Ikea strategie om de problemen aan te vliegen en dit topic ernstig te vervuilen met Zweeds ipv Tsjechië's materiaal.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Knopen zijn doorgehakt, keuzes gemaakt, en kleuren gekozen, de leukste cadeau en tevens verrassing die ik me inbeelden kon, opgezet door mijn lieve vrouw :bloemen: Na de hectische feestdagen ga ik samen met mijn partner in crime de Superb compleet wrappen, hij gaat haast onherkenbaar worden, andere matchende velgen worden nog gekozen, wellicht met bijhorende rode centercaps, grote reclame erop, full wrap. Van top tot teen, het word een uithangbord voor mijn maatje zijn zaak, maar toch ook echt mijn ding.

IMG-20211208-WA0004.jpg

Dit is een indicatie, het kan nog wat afwijken en dan vooral de tekst, de rotiform reclame word Q-Wrapz, de onderste bestickering in de draagbalken worden persoonlijke toetsen, zoals o.a. mijn forum naam en nog wat dingetjes, ook de laatste chrome rond de ramen gaat dan weg natuurlijk.

Exacte dezelfde kleuren als de Cactus, matching:yeah: vond het mooi op de Cactus, dus het was (w)rap gekozen ;)

20211208_144827_copy_954x2016.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan