Automatisch de kofferklep openen

Joske

Forumguru
op zich toch merkwaardig aangezien de exeo veren zelfs wat meer nM hebben...
kan ook aan de temperatuur liggen.. staat je auto 's nachts buiten? hoe kouder (althans dat ondervond ik met de O2 toch ook..) hoe "moeilijker" de koffer open ging.
 

andrehj

Forumguru
Is ook logisch. De lagere temperatuur heeft twee gevolgen:
- De druk in de gasveren neemt af, lineair met de temperatuur in K. (gaswet: pV = nRT).
- Het dunne smeerfilmpje op de zuigerstang wordt dikker en smeert wat minder goed.
 

newwolf84

Forumguru
Auto staat idd buiten, zoals ik al vermeld had, de veren krijgen de kofferbak een stukje omhoog maar niet meer volledig open. Maarja, zo heel koud is/was het vandaag bijv. ook niet, was daarom wel benieuwd of meer mensen hier "last" van hadden.
 

Vanenkelen

Forumguru
Auto staat idd buiten, zoals ik al vermeld had, de veren krijgen de kofferbak een stukje omhoog maar niet meer volledig open. Maarja, zo heel koud is/was het vandaag bijv. ook niet, was daarom wel benieuwd of meer mensen hier "last" van hadden.
Ja, hier ook last van. Heb de Exeo veren er iets meer dan een jaar op zitten. Heel vorige winter nergens last van gehad. Nu springt hij nog maar klein stukje open:
 

Zwapp

Forumguru
Mijn voroge O2 had ook deze modificatie en ging ook noet meer volledig open met de exeo veren...
Wat je misschien nog kan proberen is de scharnieren smeren!?
 

Luke

Forumguru
Dus, ik kan wel besluiten, denk ik; na enige tijd hebben we allemaal het probleem dat niet zozeer de veren, dan wel de gasdempers te slap worden om de klep helemaal te openen. Door de koude, of omdat de gasdempers even moeten worden gekuisd.
Wagen in de zon zetten en af en toe eens dempers afvegen en invetten :-)
 

newwolf84

Forumguru
Nou bij deze dan de melding dat ik de gasdempers weer heb verwisseld voor de oude. De klep was op zo'n punt aan beland dat ik hem zelf omhoog moet duwen, niet dat dat zo'n ramp was, echter zakte de klep vanzelf weer dicht met als gevolg dat ik hem al 2x op mijn pet heb gehad. Een no-go dus.
Jammer, het was een leuke gadget maar een klep hoort omhoog te blijven staan als hij geopend is.
 

newwolf84

Forumguru
heb ze gekocht van @internetboarder, had ze op 11-03-2015 binnen als ik het goed heb. Hij had ze nog nooit gemonteerd gehad. Ik heb ze zelf een paar dagen later gemonteerd, maar goed, zeg maar vanaf half maart en nu de rek er compleet uit. Nu ik ze gedemonteerd heb kun je ze bijna niet indrukken maar toen ze gemonteerd waren konden ze de klep niet hoog houden, kwam vanzelf weer naar beneden.

Vind het eigenlijk ook mega snel, vandaar mijn vraag of er meerdere mensen last van hadden, bedoel zo'n mod is mooi maar het moet wel werken.
 

Michel-nl

Senior Member
Hebben we het nu over de dempers of die veren om de klep een zetje te geven waarna de dempers het overnemen?
 

newwolf84

Forumguru
heb ook niet het idee dat die losse veertjes ooit van zijn leven zijn rek gaan verliezen..hooguit wat roest, mits onbehandeld..
 
Bovenaan Onderaan