Automatisch de kofferklep openen

Topic in 'Octavia II' gestart door Sand3r, 12-10-2009.

1. Jee13

Jee13 Forumguru

Waren de draadkleuren gelijk aan die in mijn beschrijving? Ik heb al gehoord dat er verschil zit ussen FL en PFL

2. Roeland80

Roeland80 Forumguru Donateur

Pin 13 draad kleur was bruin/rood

3. Roeland80

Ik heb de rode draad in pin 13 gestoken en toen de rood bruine draad aan het extra verloopje verbonden en geïsoleerd met het bijgeleverde krimpkousje

4. Roeland80

Net alles nog weer eens gecheckt klopt toch allemaal wel morgen eens pin 13 terug plaatsen en dan op de roodbruine draad de rood witte solderen....

Iemand die weet hoe ik kan Checken of pin 13 het wel doet?

5. Roeland80

Zo de schakelaar stekker van de achterklep even open gemaakt en vergeleken met de bandenspanning stekker:
    Rood wit en zwarte zaten niet goed alles weer vastgemaakt en het werkt!!

Thanks voor de hulp!

Vanenkelen en ertromp vinden dit leuk.
  6. Ik weet dat dit het Octavia topic is, maar zijn er toevallig mensen die ervaring hebben (of mensen kennen die ervaring hebben) met het kofferklep project op een Rapid spaceback?

Ik heb al gekeken naar de veren van een Rapid vs een Exeo, deze zijn niet het zelfde dus die kan ik niet gebruiken. Verder heeft mijn Rapid gasveren met een druk van 400N.

Zijn er toevallig nog mensen die 2 van die stempelveren hebben die ik zou kunnen overnemen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

7. Roedi89

Roedi89 Lid

Toevallig heb ik er nog wat liggen. Ik moest er 6 of zo bestellen om aan het minimale bedrag te komen :tongue:

8. vanturenhout

vanturenhout Senior Member

Is alleen die stempelveertjes plaatsen genoeg? Of zijn die andere gasveren ook vereist?

9. Blackokkie2

Blackokkie2 Forumguru

Andere gasveren zijn niet perse nodig alleen worden die na verloop van tijd wat slapper

10. vanturenhout

vanturenhout Senior Member

wat wil je ervoor hebben om ze naar me te versturen?

11. Toevallig heeft @MarkvdD me aan veren geholpen, waarvoor dank!
    Helaas zijn bij de Rapid sb de gasveren niet sterk genoeg om de klep omhoog te duwen.
    Voor mijn spaceback zal ik dus naar andere gasveren op zoek moeten.

fireben vindt dit leuk.
  12. MarkvdD

MarkvdD Forumguru

@Richard van V, je zou de stempelveren kunnen proberen die @Roesi89 aanbied. Misschien zijn die net sterker dan de veren die je nu hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

13. Chrissel

Chrissel Senior Member

Ik weet niet of het al eens gevraagd is maar heet iemand een idee hoe ik bij mijn fabia 2 iets met het automatisch openen van een kofferbak kan doen?

De topic in het fabia gedeelte blijft erg stil.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

14. Mdv53

Mdv53 Lid

weet iemand ook of dit bij een superb combi ook werkt? Heeft iemand deze veren nog te koop: Alcomex artikel.nr ST11540?

15. EdK

EdK Forumguru

Anders ff kijken bij deze https://www.gb-tuning.de/ site
    Conrad verkoopt er ook een 5 tal, moet je alleen ff uitzoeken of jouw skoda model er ook bij staat
    Conrad scheelt je de helft plus een beetje

Angel4141 vindt dit leuk.
  16. Mdv53

Mdv53 Lid

@EdK, ik kan op de site van conrad niks vinden. Heb je misschien een link?

17. EdK

EdK Forumguru

18. brepus13

brepus13 Forumguru

Ik heb dit ook eens overwogen om te gaan doen maar ik kan me herinneren dat iedereen die dit had gedaan ongeveer dezelfde ervaring had: in het begin werkt het redelijk maar binnen afzienbare tijd gaan de dempers stuk waardoor de klep ook niet meer open blijft staan.... ik heb er toen van af gezien.

19. sytze_v

sytze_v Lid

@MarkvdD ik heb deze via die site besteld speciaal voor de SB met glazen ruit en kan bevestigen dat dit versie "K" is (artnr. 03658). zoals EdK aangeeft zijn er sites waar het goedkoper kan. ( ik was helaas te snel/laat om goedkoper te bestellen)

Ik kan helaas nog geen ervaring geven op het gene wat brepus13 aangeeft. ik heb inderdaad slechte ervaringen gelezen uit 2017 maar ook goeie uit 2018 dus ik heb de gok genomen.

Als ik het product bekijk is het inderdaad een veer met sluitring ingesloten in een krimpkous. ik zou er niet meer de prijs voor betalen die ik er voor betaald heb. ( terugsturen zou duurder worden dan de prijs ) helaas had mijn :tegek: de overhand.

brepus13 vindt dit leuk.
  20. sytze_v

sytze_v Lid

Hierbij een kleine video over hoe het werkt op de skoda rapid spaceback met glazen kofferbakklep

Laatst aangepast: 17-10-2018
    Spinal vindt dit leuk.

Deel deze pagina