Automatisch de kofferklep openen

Jee13

Forumguru
Waren de draadkleuren gelijk aan die in mijn beschrijving? Ik heb al gehoord dat er verschil zit ussen FL en PFL
 

Roeland80

Forumguru
Ik heb de rode draad in pin 13 gestoken en toen de rood bruine draad aan het extra verloopje verbonden en geïsoleerd met het bijgeleverde krimpkousje
 

Roeland80

Forumguru
Net alles nog weer eens gecheckt klopt toch allemaal wel morgen eens pin 13 terug plaatsen en dan op de roodbruine draad de rood witte solderen....

Iemand die weet hoe ik kan Checken of pin 13 het wel doet?
 

Roeland80

Forumguru
Zo de schakelaar stekker van de achterklep even open gemaakt en vergeleken met de bandenspanning stekker:
Rood wit en zwarte zaten niet goed alles weer vastgemaakt en het werkt!!

Thanks voor de hulp!
 
Ik weet dat dit het Octavia topic is, maar zijn er toevallig mensen die ervaring hebben (of mensen kennen die ervaring hebben) met het kofferklep project op een Rapid spaceback?

Ik heb al gekeken naar de veren van een Rapid vs een Exeo, deze zijn niet het zelfde dus die kan ik niet gebruiken. Verder heeft mijn Rapid gasveren met een druk van 400N.

Zijn er toevallig nog mensen die 2 van die stempelveren hebben die ik zou kunnen overnemen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Toevallig heeft @MarkvdD me aan veren geholpen, waarvoor dank!
Helaas zijn bij de Rapid sb de gasveren niet sterk genoeg om de klep omhoog te duwen.
Voor mijn spaceback zal ik dus naar andere gasveren op zoek moeten.
 

MarkvdD

Forumguru
@Richard van V, je zou de stempelveren kunnen proberen die @Roesi89 aanbied. Misschien zijn die net sterker dan de veren die je nu hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Chrissel

Senior Member
Ik weet niet of het al eens gevraagd is maar heet iemand een idee hoe ik bij mijn fabia 2 iets met het automatisch openen van een kofferbak kan doen?

De topic in het fabia gedeelte blijft erg stil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 

Mdv53

Lid
weet iemand ook of dit bij een superb combi ook werkt? Heeft iemand deze veren nog te koop: Alcomex artikel.nr ST11540?
 

brepus13

Forumguru
Ik heb dit ook eens overwogen om te gaan doen maar ik kan me herinneren dat iedereen die dit had gedaan ongeveer dezelfde ervaring had: in het begin werkt het redelijk maar binnen afzienbare tijd gaan de dempers stuk waardoor de klep ook niet meer open blijft staan.... ik heb er toen van af gezien.
 
@Richard van V, je zou de stempelveren kunnen proberen die @Roesi89 aanbied. Misschien zijn die net sterker dan de veren die je nu hebt.

Anders ff kijken bij deze https://www.gb-tuning.de/ site
Conrad verkoopt er ook een 5 tal, moet je alleen ff uitzoeken of jouw skoda model er ook bij staat
Conrad scheelt je de helft plus een beetje

@MarkvdD ik heb deze via die site besteld speciaal voor de SB met glazen ruit en kan bevestigen dat dit versie "K" is (artnr. 03658). zoals EdK aangeeft zijn er sites waar het goedkoper kan. ( ik was helaas te snel/laat om goedkoper te bestellen)

Ik kan helaas nog geen ervaring geven op het gene wat brepus13 aangeeft. ik heb inderdaad slechte ervaringen gelezen uit 2017 maar ook goeie uit 2018 dus ik heb de gok genomen.

Als ik het product bekijk is het inderdaad een veer met sluitring ingesloten in een krimpkous. ik zou er niet meer de prijs voor betalen die ik er voor betaald heb. ( terugsturen zou duurder worden dan de prijs ) helaas had mijn :tegek: de overhand.
 
Hierbij een kleine video over hoe het werkt op de skoda rapid spaceback met glazen kofferbakklep

 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan