Automatisch de kofferklep openen

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik had ook even geen krimpkous in de juiste maat, dus even zwart isolatietape gebruikt. Voor nu zit het prima. Mocht het los komen, dan zet ik er wel krimpkous op. @Kim_n had de veren mooi in de plastidip gezet, dat staat erg netjes!
 

rampie

Senior Member
Net nieuwe gasveren geplaatst op mijn vrouw haar auto, de mijne is binnen weekje aan de beurt. Enkel vraagje inzake roest op de springveren (na 1.5jaar op oude gastheren vertonen de huidige gasveren al wat roest). Is er naast plastidip een alternatief? Heb dit niet direct liggen en voor 2gasveren volle bus halen is ook wat overdreven?

Iemand suggesties?
 

sandurtjuh

Forumguru
Heb ook plastidip besteld. Als ik het dan doe, doen we het ook goed ;) Vandaag dus maar eens even de stempelveren spuiten, ben benieuwd. Kan plastidip dan ook tegen beweging (aangezien ze ingedrukt worden)? Anyway, we gaan het zien :D
 

Joske

Forumguru
aangezien ik nu al 2 van de 5 keer mijn kofferklep opnieuw moet dicht zwieren pas ik toch voor deze eventuele upgrade.... :lezen:

ohja.. uitleg garagist: " moet je een deur of raam open zetten... het is omdat de lucht niet weg kan uit de cabine" :banghead:

kan ook zijn dat ik te voorzichtig ben natuurlijk....
 

Luke

Forumguru
Joske, de uitleg van de garagist is een beetje flauw... Er is immers een systeem dat de overdruk laat wegvloeien uit je wagen. Als je aan bijvoorbeeld de rechterachterdeur staat en je slaat die deur dicht, dan hoor je helemaal achteraan de auto, ter hoogte van de bumper, en vlak nadat de deur dicht is geslagen opnieuw een klepperend geluid. Dat is een overdrukklep die de lucht weg laat vloeien zodat de oren van de inzittenden niet zouden beginnen tuiten. :-)
Ikzelf gebruik die rubberen lepel aan de binnenkant van de kofferklep en trek de koffer zo dicht. Af en toe moet ik hem eens opnieuw sluiten, maar over het algemeen is het van de eerste keer raak.
 

Luke

Forumguru
Trouwens over de stempelveren, die doen het nog steeds prima sinds 15-07-2013 maar ze beginnen echt heel erg te roesten. Ik vraag me af of ze het nog twee jaren uithouden...
 

ertromp

Forumguru
Trouwens over de stempelveren, die doen het nog steeds prima sinds 15-07-2013 maar ze beginnen echt heel erg te roesten. Ik vraag me af of ze het nog twee jaren uithouden...
Die veren houden het met roest er op nog wel 30 jaar vol
Zorgelijker is het roest wat van die veren met vochtig weer op en langs de demper stangen loopt. Dat is pas funest
 
Bovenaan Onderaan