AQW kop wat opgepoetst

Topic in 'Fabia I' gestart door Edwinz, 20-03-2019.

1. Edwinz

Edwinz Senior Member

Ik dacht als de klus geklaard is 1 verzamelvestandje te maken, dus ook waar je tegenaan kan lopen als de kop gelicht wordt.

Wilde nog even wachten op reactie of er wat met het gat gedaan kan worden zo.

Ander zal het een kwestie worden van beginnen met een linkse boor.
    Dan een Tapeinduithaler.
    En wat wd40 in t gat van te voren.
    Denk dat dat de beste optie is.

2. Edwinz

Edwinz Senior Member

Bijna thuis van mn nachtdienst. Zou ook zomaar kunnen zijn dat ik straks eerst even omvalt thuis:D

Peter-036 vindt dit leuk.
  3. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

ik zou sowieso continu dat gat volspuiten met WD40. dat helpt allicht. Verder zit er inderdaad geen draad in het gedeelte waar de boormal moet komen. Dus blijft het zo; ik zou een stukje van de oude bout afslijpen en gebruiken als boormal. Wat ook interessant is trouwens is om erachter te komen of hij wel echt vast zit. Je hebt dikke kans dat hij gewoon los zit. dan zou je zelfs door veel priegelen met een priem of misschien 2 kunnen proberen het afgebroken gedeelte eruit te kunnen rommelen..

Edwinz vindt dit leuk.
  4. Stripedkrijn

Stripedkrijn Forumguru Donateur

The Sound of Silence..

Edwinz vindt dit leuk.
  5. Edwinz

Edwinz Senior Member

Nou we gaan t zien:tongue:

brepus13 vindt dit leuk.
  6. Huibdos

Huibdos Senior Member

Is dit een nieuwe bout die is afgebroken? en gebeurde het bij het natrekken?

7. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Zoals ik het hierboven gelezen heb: ja en ja, maar het was bij het 1e natrekken tot 20 Nm.

8. Stripedkrijn

Lachwekkend laag koppel. Ik vermoed dat de bouten opnieuw gebruikt zijn en dat alle bouten door een slechte monteur eerder al
    "vermoerd" zijn en daardoor bij het minste of geringste afbreken. Even een vraagje: in welke hoek van Nederland is nu het motorblok en de cylinderkop??

9. JPs_OC2

JPs_OC2 Senior Member Donateur

Als ik me niet vergis, zuidelijk Flevoland?

Edwinz en Stripedkrijn vinden dit leuk.
  10. Peter-036

@Stripedkrijn Zoals @Edwinz schrijft waren het nieuwe bouten (als een set met de koppakking), waarvan er eentje brak bij het eerste aanhalen tot 20 Nm.
    Maar als 'ie weer wakker is zal 'ie daar zelf wel op terugkomen.
    en in zijn 'voorsteltopic' staat Almere, dus @JPs_OC2 Heeft 't goed.

Edwinz, JPs_OC2 en Stripedkrijn vinden dit leuk.
  11. Stripedkrijn

Steenworp afstand: Blaricum. Bij interesse graag even een PM.

Peter-036 vindt dit leuk.
  12. Edwinz

Edwinz Senior Member

Zo weer even wakker.

- het zijn nieuwe kopbouten zoals te zien op eerder geplaatste foto:D
    - tot 20Nm ging goed alle 10 de bouten.
    - Daarna kwam de grote sleutel van 90Nm. Deze bleef doordraaien en gaf geen klik. (Dus ging niet mis bij 20Nm, dit ging juist perfect met mn kleinere momentsleutel die tot 28Nm gaat).
    - Inderdaad in Almere (Haven).

Ik heb vanmorgen nog gekeken naar een setje tapeinduithalers bij HBM.

https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-25-delige-profi-bout-draadeind-verwijderaar-set

(Twijfel om deze te gebruiken of die iets taps verbreed loopt. Ben bang met degene die verbreed loopt dat het draadeinde bij het indraaien misschien wat meer naar buiten gedrukt wordt en dan wellicht vastloopt.)

En ipv een bithouder te gebruiken het volgende:
    https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-9-delige-12-inbus-doppenset

@Huibdos (ja bij de momentsleutel op 90Nm).
    @Stripedkrijn (wel nieuwe bouten, historie niet bekend van de auto en ik doe even PM).
    @JPs_OC2 (yess zuidelijk flevoland).

Peter-036 en JPs_OC2 vinden dit leuk.
  13. Stripedkrijn

Hallo @Edwinz, er schijnt een negeerlijst te bestaan waar je bij mij op zou staan. Geen idee hoe je daar op komt te staan en waar ik die lijst zou kunnen vinden. Laat staan dat ik je daar actief op heb gezet.
    Goed, zoals ik het nu lees werkt de grote momentsleutel niet goed meer. Checken bij een bevriende garage lijkt mij het beste.
    Zelf ben ik nu enkele dagen uit de ether. Radiostilte dus.
    Hierna ga ik achter de PM aan voor adresgegevens. We houden contact!

14. Peter-036

In je eigen profiel (dat opent wanneer je rechtsboven op je naam wijst met de cursor) staat een menu item
    "Forumleden die je negeert", zo kun je ook namen kunt verwijderen uit die lijst.

15. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

16. Edwinz

Edwinz Senior Member

Ipv de losse bithouder en losse bit. Dus een set waarbij de bit er vast in zit.

17. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Betere verdeling van de krachtoverbrenging.
    Helemaal top.

Ben je al een beetje verder met deze operatie?

Edwinz vindt dit leuk.
  18. Edwinz

Edwinz Senior Member

Ja dacht alle beetjes zullen misschien helpen.

Ik krijg als het goed is morgen eindelijk mn uitdraaiset binnen!

19. Edwinz

Edwinz Senior Member

Nieuwe kopbouten en pakking ook alvast onderweg.
    Volgens mij was de eerste set van ajusa, heb nu een setje bouten en pakking van Reinz besteld.

Dus hopelijk het weekend alles weer in elkaar!

Dan kan ik ook meteen het volgende vervangen.
    Olie
    KVS
    Bougies
    Luchtfilter
    Oliefilter
    Benzinefilter
    Evt multiriem (wel in huis)

Hakar, brepus13 en turboturbo vinden dit leuk.
  20. Edwinz

Edwinz Senior Member

Het is even afwachten of mijn probleem opgelost gaat worden dit weekend. Begin de leveranciers nu erg vervelend te vinden. Zodanig dat ik in staat ben om al die bedrijven finaal onderuit te halen in Google.

Pakkingrand van de Engelse leverancier komt niet 100% overeen met die van reinz. Wellicht dat de kopbouten ook corrupt waren.

Carpartsdirect: pakking in een doos gepropt, licht gebogen. 1 bout geleverd gekregen ipv mijn complete set. Voicemail ingesproken dat ik een oplossing wil.

Hbm: voor de 2e keer bij hun besteld en is voor de 2e keer verkeerd gegaan. Eerste keer verkeerde bougiedop, andere werd nageleverd en mocht de verkeerd geleverde houden. Opzich een goede oplossing.
    Maar nu is mijn tapeindverwijderset niet compleet! Indien ze niet snel met oplossingen komen raad ik het zeer af hier producten te bestellen!

Deel deze pagina