AQW kop wat opgepoetst

Topic in 'Fabia I' gestart door Edwinz, 20-03-2019.

  1. Edwinz

    Edwinz Senior Member


    Gemeten vanaf het onderblok.
    Cilinderkop eraf gehaald, net als de pakking.
    Vervolgens een smal houtje in het gat. Langs het onderblok een streepje gezet en het houtje opgemeten.
     

  2. Edwinz

    Edwinz Senior Member

    Zeker pech, maar ik geef nog niet op:D
     
    turboturbo vindt dit leuk.
  3. Edwinz

    Edwinz Senior Member


    Ik ga het eens onderzoeken..
    Zover ik weet waren alle schroefgaten leeg. (Heb een halve bak met wattenstaafjes (aan elkaar geplakt vanwege de lengte) ervoor gebruikt en nog nageblazen met lucht.
     
  4. Edwinz

    Edwinz Senior Member

  5. Edwinz

    Edwinz Senior Member

    Bij MRO shop zie ik:
    20190326_110106.jpg
     
  6. KodiaqS2

    KodiaqS2 Senior Member

    ja, die tapeinduithaler set lijkt wel op dat ridgid setje wat ik eens gebruikte. Niet goedkoop zeg..

    Opzich is er natuurlijk wel een mooi busje te maken om die 1,5cm mee op te vullen. Buitendiameter krap in de draad, binnendiameter 4mm en vervolgens gebruiken als boorgeleider om een 4mm gat te boren in je reststukje. Dan kom je er wel.. Of je maakt het van een oud stukje bout / draad eind met dezelfde draad.. Alleen even exact in het midden boren. Maar dat kan je een paar keer over doen..
     
    Edwinz vindt dit leuk.
  7. Edwinz

    Edwinz Senior Member

    Ik heb nog 8 hele bouten die ik evt kan inkorten om als geleider te gebruiken. (1 gebroken en 1 gerekt)
    Zodra ik weer thuis ben vanmiddag ga ik het eens goed bekijken wat ik ga doen.

    Al kon ik de auto beter gister al gerepareerd en wel hebben.
    Gelukkig komen de komende diensten zodanig uit dat ik eventueel met het vreselijke OV naar werk kan.
     
  8. Stripedkrijn

    Stripedkrijn Forumguru Donateur

    Als er nog 1 tot 1.5cm draad over is boven het afgebroken deel dan is het makkelijk te doen. Als ik een van die oude bouten zou kunnen krijgen om daar het boor hulpstukje van te maken dan zit je altijd volledig centrisch met je boor. Als er nog maar draad zit boven het afgebroken deel. Ik heb een draaibankje dus fluitje van een cent. Even een zelfgeadresseerde en gefrankeerde envelop opsturen samen met de juiste bout naar mijn adres en het komt voor elkaar. Als er nog een duidelijke foto gemaakt zou kunnen worden van het afgebroken bouteind in situ dan is het helemaal top. Kosten: envelop, oude bout en porto heen en terug :lezen: :D
     
    Cordoba, eriktv, Duijzer en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. KodiaqS2

    KodiaqS2 Senior Member

    kijk, dat is nou eens aardig..
     
    Edwinz vindt dit leuk.
  10. Edwinz

    Edwinz Senior Member


    Dat zou geweldig zijn!

    Het zou dus als volgt werken: (?)



    Ik moet nog even vanavond kijken of ik al voorbij het vlakke gedeelte ben en of er intern wat schroefdraad te zien is. Kan het helaas zelf niet erg goed zien op de foto's.
     
  11. Stripedkrijn

    Stripedkrijn Forumguru Donateur

    Edwinz vindt dit leuk.
  12. Edwinz

    Edwinz Senior Member


    Was ik inderdaad ook al tegengekomen.

    Ik ga vanavond kijken of er nog schroefdraad over is in het onderblok. Of dat de bout hierboven is afgebroken.

    Mocht het zo zijn dat er geen schroefdraad aanwezig is zou het "busje" er dan niet los in kunnen als geleider voor de boor?
     
  13. Peter-036

    Peter-036 Forumguru Moderator

    Vast wel, maar die 'bus' gaat dan wel met de boor mee-tollen, dat kan zowel het bout- als het boor-gat weer te ruim maken.
     
    Edwinz vindt dit leuk.
  14. Edwinz

    Edwinz Senior Member

    Misschien in positie 3 en 6 een bout draaien en met elastiek bout2/busje lichtelijk fixeren?
    Of misschien op een andere manier dit te realiseren.

    Wat dan helemaal mooi zou zijn.

    Een ijzeren plaat met in het midden een gat met schroefdraad voor bout2/busje. En dan op kopsekanten ook een 10mm gat om daar de bout door te steken als het ware.
     
  15. Stripedkrijn

    Stripedkrijn Forumguru Donateur

    Als ik die bus maak dan is de bus vast op het resterende stuk draad wat nog over zou zijn in het blok. Vandaar mijn vraag naar een foto. Verder is het uiteraard NIET de bedoeling om huppekee vol gas te gaan staan boren... Dat spreekt vanzelf! Mede omdat ik er van uitga dat het een geharde bout zal zijn. Die kun je sowieso niet met volle toeren boren omdat je boor dan bot wordt. Bovendien, ALS de linkse boor dusdanig pakt dat het afgebroken stuk draadeind gaat draaien dan zie je dat omdat de boor omhoog zal komen tegelijk met het draadeind. Je moet natuurlijk wél technisch gevoel hebben en weten wat er kan gebeuren.
     
    Edwinz vindt dit leuk.
  16. Edwinz

    Edwinz Senior Member

  17. Edwinz

    Edwinz Senior Member


    Ik snap zeker dat het rustig aan met gevoel Moet gebeuren.
    Ik zal zodra ik thuis ben meteen de motorkap opentrekken om nog een duidelijkere foto te maken!
    Zou super zijn als je ermee kan helpen (indien het überhaupt mogelijk is natuurlijk).
     
  18. Edwinz

    Edwinz Senior Member

    @Stripedkrijn
    Het youtubefilmpje wat ik heb gepost.
    Is het stukje op het einde wat je bedoelt? (Dat de bout er zo ingedraaid wordt? Om vervolgens met een linkse voor te boren)

    Begreep ook dat ik het beste een kobaltboor kan gebruiken
     
  19. Edwinz

    Edwinz Senior Member

    20190328_090650.jpg

    Het ziet er naar uit dat het schroefdraad nog niet zichtbaar is.

    20190328_090640.jpg

    Schroefgat nr 3 (een lege om te kunnen vergelijken met nr 2)
     
  20. Hakar

    Hakar Forumguru Donateur

    Kon even niet meelezen.
    Schijnbaar komt hier alles op één hoop.

    Maar nog progressie geboekt?
     
    Edwinz vindt dit leuk.

Deel deze pagina