AQW kop wat opgepoetst

Topic in 'Fabia I' gestart door Edwinz, 20-03-2019.

  1. Hakar

    Hakar Forumguru Donateur

    Gezien wat er in Elsa 2013 staat geschreven zouden de kopbouten niet nagetrokken hoeven worden.
    Zie bijlage, zonder garantie.
    Ken het nog van de Opel C Kadett, die hoefde ook niet te worden nagetrokken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Edwinz vindt dit leuk.

  2. turboturbo

    turboturbo Forumguru

    Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit met zo’n reparatie in m’n omgeving of hier op de internets fora, heb gehoord of gelezen dat de auto na een x aantal km’s weer terug naar de garage moest voor dat natrekken bij een koppakking vervanging.

    Heb je nog angst gehad de cilinder bussen te verschuiven en/of heb je daar iets aan kunnen doen om dat te voorkomen?
     
    Edwinz vindt dit leuk.
  3. Edwinz

    Edwinz Senior Member

    Dat scheelt dan weer, bedankt!

    Ik moet trouwens zeggen dat er in de beschrijving van de koppakking de volgorde werd aangehouden:
    1 tm 10 20Nm, dan 11 tm 14 20Nm (dacht ik), vervolgens fase 2 en 3 vd kopbouten.
     
    Laatst aangepast: 14-04-2019
  4. Edwinz

    Edwinz Senior Member


    Ik was wel bang dat er wat zou verschuiven. Maar heb de kop voorzichtig eraf gehaald. Pakking bleef eronder zitten en die vervolgens er voorzichtig afgehaald.
    Misschien dat het misgaat als de pakking aan beide delen vast blijft plakken?

    Tijdens de werkzaamheden van het vervangen en het uitboren niet geleund op de bussen. Was óók bang voor verzakken:deuk:

    Er zijn ook flink wat doekjes in het blok gegaan voor ik begon.

    Tijdens het uitboren ook tussendoor uitgezogen.

    Ook niet alles uit de motorruimte verwijderd zoals aangegeven.. de inlaat wordt bv ondersteund door twee staven zeg maar. Deze omgedraaid, inlaat gekanteld, vastgedraaid en vervolgens de uitlaat omhoog vast aan de inlaat.:D
     
    Laatst aangepast: 14-04-2019
    Stripedkrijn en turboturbo vinden dit leuk.
  5. oco1979

    oco1979 Forumguru

    top werk gedaan

    Low voltage
    check zeker de masapunten
    multimeter accuspanning meten en ook over de blok:chassie
    ook onder belasting meten
    kan soms zijn dat je 12volt hebt maar draad belast die naar veel minder ga.
    Dat is meestal slechtcontact,corrossie
     
    Edwinz vindt dit leuk.
  6. Edwinz

    Edwinz Senior Member


    Gaat ik binnenkort dan ook maar eens doen:D
     
  7. Hakar

    Hakar Forumguru Donateur

    Naast de nodige Handige Harry's en Harrie's, nu ook een handige Edwin er bij op het forum.
    En door dit aan te pakken ook nog eens geüpgraded naar Senior Member.
    Bloemetje waard! :bloemen:
    Ach doe maar een boeketje. :bloemen::bloemen::bloemen::bloemen::bloemen:
     
    oco1979, turboturbo, Edwinz en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel deze pagina