AQW kop wat opgepoetst

KodiaqS2

Senior Member
ik zou sowieso continu dat gat volspuiten met WD40. dat helpt allicht. Verder zit er inderdaad geen draad in het gedeelte waar de boormal moet komen. Dus blijft het zo; ik zou een stukje van de oude bout afslijpen en gebruiken als boormal. Wat ook interessant is trouwens is om erachter te komen of hij wel echt vast zit. Je hebt dikke kans dat hij gewoon los zit. dan zou je zelfs door veel priegelen met een priem of misschien 2 kunnen proberen het afgebroken gedeelte eruit te kunnen rommelen..
 

Stripedkrijn

Forumguru
Lachwekkend laag koppel. Ik vermoed dat de bouten opnieuw gebruikt zijn en dat alle bouten door een slechte monteur eerder al
"vermoerd" zijn en daardoor bij het minste of geringste afbreken. Even een vraagje: in welke hoek van Nederland is nu het motorblok en de cylinderkop??
 

Edwinz

Forumguru
Zo weer even wakker.

- het zijn nieuwe kopbouten zoals te zien op eerder geplaatste foto:D
- tot 20Nm ging goed alle 10 de bouten.
- Daarna kwam de grote sleutel van 90Nm. Deze bleef doordraaien en gaf geen klik. (Dus ging niet mis bij 20Nm, dit ging juist perfect met mn kleinere momentsleutel die tot 28Nm gaat).
- Inderdaad in Almere (Haven).

Ik heb vanmorgen nog gekeken naar een setje tapeinduithalers bij HBM.

https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-25-delige-profi-bout-draadeind-verwijderaar-set

(Twijfel om deze te gebruiken of die iets taps verbreed loopt. Ben bang met degene die verbreed loopt dat het draadeinde bij het indraaien misschien wat meer naar buiten gedrukt wordt en dan wellicht vastloopt.)

En ipv een bithouder te gebruiken het volgende:
https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-9-delige-12-inbus-doppenset

@Huibdos (ja bij de momentsleutel op 90Nm).
@Stripedkrijn (wel nieuwe bouten, historie niet bekend van de auto en ik doe even PM).
@JPs_OC2 (yess zuidelijk flevoland).
 

Stripedkrijn

Forumguru
Hallo @Edwinz, er schijnt een negeerlijst te bestaan waar je bij mij op zou staan. Geen idee hoe je daar op komt te staan en waar ik die lijst zou kunnen vinden. Laat staan dat ik je daar actief op heb gezet.
Goed, zoals ik het nu lees werkt de grote momentsleutel niet goed meer. Checken bij een bevriende garage lijkt mij het beste.
Zelf ben ik nu enkele dagen uit de ether. Radiostilte dus.
Hierna ga ik achter de PM aan voor adresgegevens. We houden contact!
 

Hakar

Donateur
Betere verdeling van de krachtoverbrenging.
Helemaal top.

Ben je al een beetje verder met deze operatie?
 

Edwinz

Forumguru
Nieuwe kopbouten en pakking ook alvast onderweg.
Volgens mij was de eerste set van ajusa, heb nu een setje bouten en pakking van Reinz besteld.

Dus hopelijk het weekend alles weer in elkaar!

Dan kan ik ook meteen het volgende vervangen.
Olie
KVS
Bougies
Luchtfilter
Oliefilter
Benzinefilter
Evt multiriem (wel in huis)
 

Edwinz

Forumguru
Het is even afwachten of mijn probleem opgelost gaat worden dit weekend. Begin de leveranciers nu erg vervelend te vinden. Zodanig dat ik in staat ben om al die bedrijven finaal onderuit te halen in Google.

Pakkingrand van de Engelse leverancier komt niet 100% overeen met die van reinz. Wellicht dat de kopbouten ook corrupt waren.

Carpartsdirect: pakking in een doos gepropt, licht gebogen. 1 bout geleverd gekregen ipv mijn complete set. Voicemail ingesproken dat ik een oplossing wil.

Hbm: voor de 2e keer bij hun besteld en is voor de 2e keer verkeerd gegaan. Eerste keer verkeerde bougiedop, andere werd nageleverd en mocht de verkeerd geleverde houden. Opzich een goede oplossing.
Maar nu is mijn tapeindverwijderset niet compleet! Indien ze niet snel met oplossingen komen raad ik het zeer af hier producten te bestellen!
 

Edwinz

Forumguru
Oplossing bij carpartsdirect: Ik heb ze een kans gegeven alsnog een goede levering te doen zodat ik deze morgen alsnog kan ontvangen.
Echter wel Afterpay geselecteerd en ze lossen het maar op.:pardon: Wel direct een mail gestuurd voordat ze de producten daadwerkelijk verzonden hebben. Zijn ze in iedergeval op de hoogte...
 

turboturbo

Forumguru
Hmmm daar heb he wel 3x pech zeg! Dat is mij nog maar zelden overkomen. Het probleem is voornamelijk de tijd; je bent met een slecht functionerende klantenservice zó weer een week verder voordat je vervangende spullen in huis hebt.
 

Edwinz

Forumguru
In Duitsland heb ik dit probleem nooit:pieker:

Heb wel de orderbevestiging binnen voor de kopboutset en koppakking.
Ze nemen het eerder opgestuurd maar terug.
 

Hakar

Donateur
Sluit me bij @turboturbo aan.
Zeker bij HBM en Carpartsdirect dit nog nooit ervaren.
Helpt jou natuurlijk geen steek verder.
Ik hoop voor je dat je het morgen alsnog in huis hebt zodat je kunt beginnen.
En dan maandag als de stoom een beetje is afgelaten eens telefonisch contact met de beide tokos opnemen.
 
Bovenaan Onderaan