Apple carplay in Kodiaq loopt soms vast

pabu

Lid
Ik lees dat 0780 uit is qua firmware voor Skoda. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ondertussen qua Apple car?
 

VolvoFox

Senior Member
In mijn Superb van 2019 heb ik ook (on-)regelmatig vastlopers van Amundsen met Carplay:
  • scherm op zwart en start zelf weer op
  • reageert niet meer op volumeregeling
  • houdt kennelijk contact met telefoongesprek maar kan nergens verbroken worden
  • blijft op spraakinvoer staan en alleen middels reset weer te activeren
Meerdere keren aangegeven bij dealer, steeds weer software update maar zonder resultaat. Ga er na het lezen van dit topic maar eens wat harder in.
 

Knardo

Lid
Bij mijn Kodiaq is het ook een doorlopend drama met het infosysteem. Vastlopers op CarPlay komen niet vaak meer voor, heeft mede te maken met het gebruik van een laadkabel ipv de draadloze oplaadmogelijkheid. Het systeem heeft soms een reeks van continu vastlopers, waardoor het hele systeem stopt, op zwart gaat en herstart. Dit gaat in continu door. Gisteren had ik wel beeld en functie, maar totaal geen geluid meer.
Dit naast de storingen op “travel assist” die ergens in het stuur blijken te zitten.
Ergste is dat er geen beweging is vanaf PON, en dat leaseplan en de dealer hier vast lopen.

De auto verder is fantastisch, maar het niet oplossen van de problemen zorgt er wel voor dat er bij mij geen VAG mobiel meer komt. Als de problemen niet worden opgelost voor December, pauzeer ik de betalingen naar de leasemaatschappij om escalatie uit te lokken.
 

hemi24

Forumguru
Iets afleveren aan een klant die niet betaald?

:sterretjes:

Eénmalig ophalen zal het eerder zijn, gok ik zo…
 

Knardo

Lid
Denk geen juiste gok. Ik hou de betaling achter omdat het de onderliggende klachten niet worden opgelost, of eigenlijk überhaupt opgepakt. Dit trouwens met goedkeuring en begrip van de leasemaatschappij.

Ik heb zeker de intentie om te betalen, en zal het bedrag ook met terugwerkende kracht voldoen als de afleverklachten na 1 jaar (!!!) worden opgelost.
 

hemi24

Forumguru
Maar dat treft dan toch enkel de leasemaatschappij; die hebben de auto al afgetikt bij de importeur…

:sterretjes:
 

Knardo

Lid
Misschien, en maar een gekke gedachte, zou de oplossing ook buiten een Skodâ kunnen liggen. Ik heb tenslotte een contract met de leasemaatschappij. Vind het een heerlijke auto, maar van mij mag hij (letterlijk) gestolen worden vanwege de waardeloze omgang met klachten. 500 meter rijden, 10 foutmeldingen.
 
Bovenaan Onderaan