Apple carplay in Kodiaq loopt soms vast

2020Kodiaq

Senior Member
Inmiddels is de boordcomputer en het beeldscherm vervangen. Problemen blijven zich voort doen. PON heeft ook gereageerd en die refereert naar de volgende link om te bekijken of je toestel wel gebruikt kan worden bij een Skoda met CarPlay:

http://compatibilitylist.skoda-auto.com/
En heel toevallig, de lijst is tijdelijk niet beschikbaar.
 

Niek_J

Forumguru
Verouderde site, iPhone 11 is laatste iPhone die er tussen staat. van de iPhone 12 nog nooit gehoord blijkbaar. Met iPhone 12 geen enkel probleem gehad trouwens.
 

2020Kodiaq

Senior Member
Vandaag weer bij de dealer geweest. Ze hebben de USB-ingang vervangen en een 'blackbox' verwijderd welke communiceert met de dealer aangaande onderhoudsbeurten en dergelijke. Dit zou een storing kunnen veroorzaken. We gaan weer testen.
 

Knardo

Lid
Inmiddels dezelfde ervaringen. Heb 2 iPhones, 1 iPhone X en een nieuwe SE, en beide vastlopers vanuit carplay. Extreem heet, soms overhitte telefoon. Dit is wel vrij balen, hoop dat e snel een oplosssing voor komt.

@Niek_J, welk iphone 12 model heb je?
 

Knardo

Lid
Pff, slechte zaak. Ik ga dinsdag a.s. naar de dealer. Die overigens erg stellig beweerd dat het probleem bij Apple ligt. Er zijn meer merken die hiermee kampen, er zou niets anders aan te doen zijn dan de laatste software erop plempen....

Kastjenaardemuur.nl goedemorgen!
 

2020Kodiaq

Senior Member
Laat de dealer in ieder geval contact met PON opnemen. Des te meer meldingen daar, des te eerder wordt het probleem aangepakt.
 

2020Kodiaq

Senior Member
Pon heeft toegegeven dat het een bekend probleem is. Er wordt op dit moment een nieuwe software geschreven welke in een vorm van een update vermoedelijk beschikbaar komt in week 25 van dit jaar. Daarmee zouden alle problemen met Apple CarPlay opgelost moeten zijn. Nog even geduld hebben dus.
 

Knardo

Lid
Dat zou, buiten de week 25, mooi zijn. Vandaag nog naar de dealer geweest, die adviseerde een originele kabel te gebruiken.... bij draadloos Carplay.... Toch gênant joh.
 

Niek_J

Forumguru
Wat ik trouwens wel af en toe heb is dat als ik mijn telefoon aan het snoertje heb en de auto uit zet (om bijvoorbeeld snel wat uit huis te halen) en dan weer terugkom en de auto aanzet hij de telefoon niet herkent. Dit heeft echter te maken dat er dan toetsenblokkering op staat. Als hij mijn prachtige gezichtje (face ID) ziet dan start Carplay ook direct weer op. Als ik hem op toetsenblokkering laat staan niet.
 

Knardo

Lid
Dan heb je het getroffen. Mijne loopt ok de 10 minuten helemaal vast. Muziek speelt nog maar beeld doet niets meer. Net als de dealer trouwens...
 

2020Kodiaq

Senior Member
Vandaag een hele grote bos bloemen ontvangen van PON. Dat is wel netjes.

Tot op heden is het probleem nog niet opgelost. De leasemaatschappij wilt dat PON nu echt actie gaat ondernemen. We zijn ondertussen al een jaar onderweg met dit probleem. Wordt vervolgd.

Afgelopen zaterdag met een Peugeot 5008 naar Drachten gereden. Met apple CarPlay zonder problemen. Wat een verademing.
 
Laatst bewerkt:

Knardo

Lid
Heb by the way wel gemerkt wat bij mij de vastlopers lijkt te triggeren. Als ik het pulldown-menu gebruik terwijl ik CarPlay gebruik, loopt het binnen een minuut vast. Ik gebruik de functie niet, en het vastlopen is tot nu toe nog maar 1 keer gebeurd. Misschien eens testen?
 
Bovenaan Onderaan