Apple carplay in Kodiaq loopt soms vast

pabu

Lid
Check, dat is de MijnSkoda app dus! Daar maak ik me niet erg druk om, die Apple Car die er spontaan uitklapt wel. Afgelopen vrijdag is Apple Car er 3x uitgeknald in 30 minuten tijd (een rit). Je kan er niet echt van op aan...... Ik hoop dus dat een firmware update gaat helpen. Ik ben iig blij te lezen dat ik niet de enige ben en dat het aan mijn auto zelf ligt. Meerdere mensen herkennen het, wat duidt op een algemeen issue.
 

2020Kodiaq

Senior Member
Hier helaas ook problemen in mijn Kodiaq welke ik heb opgehaald in maart. Bij mijn dealer zitten ze met de handen in het haar en kunnen ze niet vinden waardoor de fout ontstaat. Aankomende woensdag voor 4 weken naar Oostenrijk. Ik zit te overwegen om de 1100 km dan maar te rijden zonder Apple Car Play.
 

hemi24

Forumguru
Zonder CarPlay rijdt de auto netto goed hoor...
Standaard navigatie met online verkeersinfo werkt ook super en Spotify kun je via de BT gebruiken indien gewenst!
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb in de ruim 2,5 jaar dat ik in m’n beer rondrij enkele keren een week ACP gebruikt maar de Fischer-Price achtige omgeving en de desfunctionaliteit binnen de apps die door Apple wordt gedicteerd staat me enorm tegen.

Ik weet het, het is of-topic...
 

Rainesh

Forumguru
Dank voor het meedenken!

Menuknop ingedrukt houden werkt bij mij niet, dan kom ik in het climate control menu (normale instellingen). Als ik naar systeeminformatie ga, kom ik wel een hoop versie nummers tegen.

Hardware: H41
Software: 0478
Navigatiedatabase: 5L0051236BJ
1310
ECE AS 2020
Shield: SHIELD 2016-44 (build 309)
Bluetooth: C300
Smartlink: 4101.438.1.5
Radio database version: 1.10.10
USB surfstick version:
4101.438.1.5

Groetjes, Paul

Dit is de laatste softwareversie. Je zou eventueel de nieuwe IOS14 beta kunnen proberen, misschien dat die beter werkt.
 

pabu

Lid
Bedankt voor het checken! Ik ga contact zoeken met de dealer om te vragen of er voortgang in zit. Ik kom hier nu al 4 mensen tegen die het ook hebben.

Lijkt me goed dat iedereen dit aanmeld bij de dealer? Des te meer klachten, des te eerder een oplossing.
 

EdK

Forumguru
Maar goed er word iets min of meer afgezeken , maar niemand blijkt te weten waar het probleem zich voordoet !?
Kan dus net zo goed in die appelshit zitten ?? Of is dat merk zo heilig dat je dat niet zegt !!??
 

pabu

Lid
Hi EdK. Dat merk is absoluut niet heilig. Ik denk alleen dat de Skoda dealer de plek is dit te melden. Het volledige Skoda computersysteem krijgt een crash en herstart, alles gaat op zwart. Aangezien ik mijn auto koop bij de dealer en daar mijn rekening betaal, ga ik daar klagen. Dat zij vervolgens in gesprek gaan met Apple lijkt me logisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Niek_J

Forumguru
Ik heb niet het probleem met dat hij vastzit maar dat hij regelmatig gewoon geen verbinding met mijn iPhone krijgt. Kabel in uit, opnieuw opstarten helpt allemaal niet. Auto uit en na tijdje weer proberen dat doet hij het ineens wel weer.
Heb de BT al uitgezet. Iemand tips?
 

Niek_J

Forumguru
van iPhone of auto? Auto donderdag opgehaald.
iPhone 13.5.1 - gaat nu naar 13.6 hopen dat dat helpt.
de 14 waar over gesproken is zie ik nog niet
 

CDK

Forumguru
Bij mij werkte CarPlay altijd vlekkeloos in de Kodiaq en nu in m’n RAM ook. Nooit problemen ondervonden.
 
Bovenaan Onderaan