Antera's Skoda Octavia 1 RS

Hetzer

Forumguru
Super geslaagd om ze in het wit te laten spuiten !!!
Kom zeker een keer naar je auti kijken, ik zou immers toch nog langskomen voor de needle-sweep instelling
 

Antera

Donateur
hebben al keer en klein shopje gedaan om zeker te weten of ze rood/zwart of zilver moesten worden. Maar voor mij was de keus heel simpel na het zien ervan dat ze wit moesten worden. Rood is een kleur waar je niet zomaar alles onder kan proppen en ben ook erg benieuwd naar het resultaat en de banden moeten nog besteld worden, maar ben nog niet uit over de maat die erop gaat. de standaard maat is 205/50r17 maar denk dat ik ga voor de 215/45r17
 

Antera

Donateur
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

en dan de originele dopjes erin?
 

Antera

Donateur
Omdat de wang van de bestuurdersstoel door de vorige eigenaar met in en uitstappen flink te lijden heeft gehad heb ik besloten om de binnenvulling te gaan vervangen. Een wang die door gezakt is kost me vroeg of laat me leer :GRR:


Zo was het:












Daarom maar even bij de dealer geweest om een vulling aan te schaffen en dan maar eens zelf aan de hobby.


Als eerste maar even de nieuwe vulling:





Allereerst de accu los omdat alles stekker onder de stoel los moesten, stoelverwarming, airbag, gordelwaarschuwing:







Daarna stoel eruit en kon het demonteren beginnen van de rugleuning:


 

Antera

Donateur
Omdat Elsawin en de dealer vermelde dat er bekledingsklemmen moesten worden vervangen had ik deze ook aangeschaft. Deze bleken nutteloos omdat de bekleding geklemt zat in een rand onder de stoel :E , dat scheelt weer een stuk demonteren en monteren met een speciale tang om de klemmen samen te knijpen. Daarnaast zat de bekleding ook gehaakt in het zittingdeel
















Na de bekleding te hebben verwijderd kwam de stoelverwarming nog die van het schuim af gehaald moest worden. Ook een meevaller want dit ging vrij makkelijk. Moet later wel weer gelijmt worden, maar dat kan morgen want moet toch nog wat andere onderdelen bestelling omdat ik wat klemmen heb moeten afknippen.






Hier het verschil tussen oud en nieuwe:








Omdat dit een mooie gelegenheid was om meteen de bekleding schoon te maken maar meteen gedaan met Volvo speciale reiniger. daar krijg je alles mee schoon. :tu:









een deze dagen het vervolg want de bekleding ligt nu te drogen en moet toch nog op wat andere onderdelen wachten.


vervolg zsm
 

Antera

Donateur
Ben zeer tevreden en was eigenlijk niet eens moeilijk :-) de zitting is nu weer strak en niet zoals op de eerst foto te zien gevouwen omdat er te veel speling was vanwege de wangschade


Het uiteindelijk resultaat:














 

Noord26

Forumguru
Ben zuinig op die wagen he? Durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat dit de meest gekoesterde O1 RS in NL is.
 

Antera

Donateur
Dank je wel, koste wat moeite maar dan heb je ook wat, Zodra er iets maar lijkt op kapot gaan of iets anders dan word het al vervangen. niet wachten tot het moment dat het echt kapot is. Nog wat onderdelen onderweg omdat ik erachterkwam dat er afdekkapjes waren voor onder de stoel die de bevestigingsbouten afdekken waar de stoel vast zit :-)
 

Antera

Donateur
Zo stap 1 is een aangeschaft:



Vandaag ook de RS even spoilerloos gemaakt en spiegelloos. Beide stonden vorig jaar al op het lijstje om opnieuw gespoten te worden en nu werd het tijd om aan de slag te gaan:








 

Antera

Donateur
Zo vandaag spiegels en spoiler weer terug gehaald netjes gespoten. En geen kleurverschil toppie gewoon. Nu zitten ze dikker in de lak dan OEM :mrgreen: Handig als je de spuiter kent








 

Antera

Donateur
De skoda ingerolen ( he niels) voor een V50 was het echt even helemaal beu al die ellende:















































































Om de motorkap een beurtje te geven:





 
Bovenaan Onderaan