Antera's Skoda Octavia 1 RS

of je de juiste koopt , kom je meestal erna pas achter ........

maar weet wel je ziet ze niet veel, en zeker niet in tuning wereld
 

Antera

Donateur
Zo van het weekend maar even langs JD engineering gegaan om een 0/meting te doen altijd mooi om te weten waarvandaan je begint. Dit viel helemaal niet tegen en zelfs boven verwachting gescoort

14hfjfrun1.jpg




Dus daar waren we weer blij mee. Ondertussen was ik erachter gekomen dat ik een klein detail op de auto miste en heb deze ook maar even geplaatst:

snc01527.jpg


snc01527.jpg
 

Antera

Donateur
Zoals ik zei heb ik een 0-meting gedaan dit houd in dat dit nog met een standaard versie is zonder aanpassingen.

Zoals op de uitdraai te zien 194.7PK en 274.9 Nm
 

Antera

Donateur
Hij is letterlijk standaard niks aan veranderd heb gewoon een goede motor getroffen volgens JD. Aanpassingen die op stapel staan met de tijd :

Catback systeem 3 inch incl downpipe
Chippen op maat
FMIC
TIP
K&N vervangingsfilter
indien de Turbo het begeeft komt er een K04 Hybryde
 
naar hoeveel pk wil je ?
en bezoek je ook meetings ?

o meeting is dat anders van pk test?

mooi hoor dat verschil al .
 

Antera

Donateur
Zo nieuwe aanpassing gedaan. Even wat zaken aangepast in de ECU en wat aanpassingen aan de raamknoppen en nu heb ik ook aan de achterzijde

auto-up en auto-down net als de voorste ramen standaard hebben. Ook heb ik meteen de boel om geprogrammeerd zodat ik de ramen met de AB kan openen en sluiten.

dit alles heeft wel even wat tijd gekost om het uit te vogelen want niet alles is kant en klaar te vinden maar het resultaat mag er zijn vind ik :super:

[video=youtube;hKH0ahtzVfQ]http://www.youtube.com/watch?v=hKH0ahtzVfQ[/video]
 
Leuk ! Lees ik goed dat er andere knoppen in moeten als je achter ook auto up/down wilt kunnen doen ? En het met de sleutel kunnen bedienen is een ECU ding ? En dat zou ook op een F1 kunnen ?
 

Antera

Donateur
nee de knoppen moeten aangepast worden dit omdat er wat dingen uit gelaten zijn zodat deze functie niet kan werken. Ook moet er omgeprogrammeerd worden met VDS en dit geld voor beide. Dit zou inderdaad ook in een fabia te programmeren / aan te passen zijn. Moet alleen even kijken of die hetzelfde is als van een golf/passat enz. maar volgens mij wel. Zou je eventueel even een foto kunnen laten zien van het paneel dan kan ik meer zeggen. zoals het onderdeelnummer is zou het overeen moeten komen
 

Dirkmk1

Senior Member
Afgelopen week volgens mij zien rijden op de Heerbaan! Xenonpitjes geven mooi licht! Gave wagen!
 

Antera

Donateur
Na het nu in de donkere dagen weer rond te rijden krijg ik weer last van de auto's achter me die hun licht slecht hebben afgesteld of die met grootlicht rijden.

Nu kwam ik erachter dat de Octavia 1 niet met een zelfdimmende binnenspiegel is geleverd maar dit er wel op te bouwen moet zijn. Na wat speuren en pluizen kwam ik al snel tot de conclusie dat deze optie wel op een Passat,Bora en Golf 4 aanwezig is geweest op speciaal verzoek. Wel in combi met een regensensor.

Aangezien ik de W8 binnenverlichting moet gaan aanpassen dacht ik dan maar meteen eens te gaan kijken naar deze extra optie. Navraag bij de dealer en het uitspitten van etka en elsawin bracht aan het licht dat de zwarte versie (die standaard ook in mijn auto zit) € 170 zou gaan kosten. Geen leuke optie om even aan te schaffen en dan hadden we het nog niet over de kabelset van de licht/regensensor die omstreeks de € 140 zou zitten.

Daarom maar op zoek naar een 2de hands binnenspiegel. Mijn zoektocht strande snel op zoek naar een zwarte maar in grijs veel vaker en sneller gevonden. Nu is mijn dakhemel ook grijs dus besloten om dit setje dan ook maar in grijs te gaan maken. Dus moest er een lijstje komen van de benodigdheden.

1x spiegel 3B0 857 511 H Y20 ( laatste is kleurcode)
1x zijkapje links 3B0 858 547
1x zijkapje rechts 3B0 858 548
1x gootje bovenzijde 3B0 857 591A Y20
1x gootje onderzijde 3B0 587 594A Y20
1x stekker voor in de spiegel 4B0 971 833
1x Setje kabeltjes met platcontact 00 979 018E


Spiegel en de kapjes in bezit de rest van de week even bestellen:







000979018E_tn.jpg



Schema ook al aanwezig:



zodra ik van de week alles binnen heb zal ik een vervolg maken
 

Antera

Donateur
Zo vandaag even druk aan de klus geweest om de W8 binnenverlichting naar de kleuren van de O1 te maken. Na bij een electronica zaak te zijn geweest en 1 van de rode leds te hebben mee genomen zodat we deze konden vergelijken met de kleur en verlichtingsterkte kwam ik na wat zoeken met 4 nieuwe leds binnen net als de originele leds in andere knoppen.

En toen maar aan de slag en na het nodige open werken solderen en testen is het resultaat van:

024.jpg


naar:



de onderdelen voor de spiegel zijn besteld maar staan wat zaken in back-order dus nog even wachten voor ik alles kan gaan monteren
 

Antera

Donateur
Vandaag even naar Piet Dam geweest. De velgen die uit engeland kwamen zagen er niet al te best uit en moesten opnieuw gedaan worden en dan ook meteen maar een ander kleurtje. Daar aangekomen binnen gestapt in zijn schuur met alle velgen en andere zaken. Best wel indrukwekkend wat er allemaal binnen ligt.


Andy heeft de velgen even bekeken op gebreken zoals kromheid en er bleek wel wat in te zitten zoals ik zelf al wist. Ook de schade aan de velgen was minimaal en ook de slechte zichtbare plekken zouden geen enkel probleem opleveren. De schade op de rand zou hij netjes oplassen en alles netjes afwerken. Het idee dat ik vond dat de velgen in Bad shape waren bleek dus wel mee te vallen. Al met al zeer tevreden over het gesprek met hem en en zeer goed indruk gekregen.


De velgen worden gestraald, gerepareerd, gericht en mooi gecoat met blanke laag eroverheen voor een hele mooi prijs mag ik wel zeggen. Om een kleine indruk te geven hoe ze nu bij Piet Dam liggen hier wat foto's en zal straks als ze terug zijn het eindresultaat posten
















 

Antera

Donateur
Sow me velgen terug van Piet Dam ( www.velgenreparatie.nl) en ik mag wel zeggen wat een super werkje. Zien er echt netjes uit beter dan ze ooit waren precies zoals ik ze wenste. even een previeuw wat het geworden is van de zomer zullen ze eronder komen incl een paar mooie nieuwe rubbers:


















 
Mooi nagelnieuw nu hopen dat het vlug goed weer wordt dan zal het wel beginnen te kribbelen om deze onder je wagen te plaatsen.
En dan fotoooos.
 
Bovenaan Onderaan