Antera's Skoda Octavia 1 RS

Hetzer

Forumguru
Hey gefeliciteerd met de aanschaf, echt een prachtige auto, het rood van de rs is ook echt een mooie kleur!!!!!! , ik heb er ook eens in eentje mogen rijden
Ik zou alleen het setje lichtmetaal wat er nu onder zit lekker voor winterbanden gaan gebruiken en van de zomer iets anders mooiers en groters er onder gooien, zoals deze 17 inch velgen.

2a7dczt.jpg
 

Antera

Donateur
Ik ben ook al op zoek naar de originele 17 inch rs wielen. maar nog niet gevonden want die wil ik er ook standaard onder hebben zodat de 16 inch voor de winter gebruikt kunnen worden.

dus wie er nog een setje weet te liggen voor een mooie prijs
 

Antera

Donateur
Zo de VRS is vandaag opgehaald en meten voorzien van een DV.

De auto blijkt van Dhr Pon geweest te zijn. Dit was ook na onderzoek in het onderhoudsboekje onder de tipex te zien dat hij van deze heer is geweest. Daarmee werd ook duidelijk waarom er een aantal zaken op de auto zitten die ik nog nergens heb gevonden of die je niet vaak tegenkomt zoals de stoelverwarming, regensensor en de rubber vloermatten. Nu is het ook de vraag of de auto niet gechipt al is maar daar kan ik helaas niet over oordelen aangezien ik geen ervaring heb met een standaard versie.

Dit moet ik nog maar eens uitzoeken de Turbo fluit wel en weet niet of dit standaard ook zo goed te horen is???

een ding is zeker had dit jaren eerder moeten doen wat rijd dat lekker zeg.
 

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met deze verstandige aankoop waar je nog lang veel plezier aan zal beleven. Mooi rood is niet lelijk hoor! Mijn vorige Fabje was ook mooi rood.
 
Mooie wagen en nette km-stand vergeleken met de andere RS-en die je hebt bekeken. Als na 100.000plus de rode lak nog niet vaal is, lijkt het me onwaarschijnlijk dat het nu ineens wel grauw wordt. Slim ook die rubber matten... ga ik ook maar eens over denken : )
 

Hetzer

Forumguru
Mooie foto's Antera, je hebt inderdaad een uniek en mooi exemplaar in handen, wees er maar trots op!!!!!!
 

Falcon

Donateur
Leuk dat het gelukt is! Veel plezier ermee!... Trouwens met Dhr. PON.. bedoel je de eigenaar van PON, de importeur?
 

Axel

Lid
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Nog een RS-rijder erbij :D
Wat voor DV heb je er trouwens opgezet? Zelf ook naar gekeken maar hoor vaak dat het storingen geeft of dat je wat weg moet laten schrijven.
 

Antera

Donateur
Dank je wel. Omtrend de Dumpvalve gewoon de Split-R kopen van Forge. Kost wat maar dan heb geen last van storingen. wil je goedkoper uit zijn moet je de luchtmasameter laten wegschrijven, maar dat kost ook geld en dingen weg schrijven vind ik zelf niet zo geslaagd.
 

Antera

Donateur
Omdat er iets bekend was dat er op de RS een standaard alarm zou moeten zitten ben ik daar heel wat uren over bezig geweest om dat voor elkaar te krijgen. Ook met de vag-com kwam er een melding uit omtrend een alarm wat niet functioneerde maar wat de vag-com ook niet kon bereiken. Dan maar heel internet afstruinen op zoek naar de positie van de alarmhoorn. Duidelijk was dat er wel iets moest zitten aangezien bij open draaien met de sleutel er iets begon te klikken onder het dashboard.

Na veel zoeken en speuren werd er van alles geopperd op briskoda. In een van de wielkuipen zou die moeten zitten net als bij audi enz. de ander riep hij zit onder de motorruim achter de accu. Geen duidelijkheid. En was geen weer om even achter de wielkuipen te kijken.

Maatje van me gebeld bij Skoda maar deze wist hem ook niet te vinden en wist niet eens dat die bestond op de RS. Hij heeft voor mij wat oude boeken open geslagen en kwam met de volgende afbeelding:
dscn0537xn.jpg


Helaas heb de parfanplaat niet weten te verwijderen maar kon hem wel oplichten. Met een zaklamp eronder geschenen maar helaas kon ik niks vinden. Dus dan toch geen!!!! Dan moet het erop komen. :grin:


Toch nog verder zoeken want als de vag-com hem niet kan bereiken zal er misschien toch iets anders aan de hand moeten zijn. Misschien een zekering maar deze was helaas nergens te vinden tot er iemand op briskoda melde dat deze onder het dashboard verstopt zit. Na het demonteren van het halve dash kwam er inderdaad een zekeringhouder boven zonder zekering maar wel met de pinnen bezet. Nou dan maar een zekering erin en kijken what happens. Deuren op slot met de AB, openen met de sleutel en jahoor daar was de alarmhoorn duidelijk aanwezig :thumb: helaas knipperen de alarmlichten niet mee maar daar gaan we ook nog even naar speuren.

in ieder geval zit het er wel op en zit de sirene wel onder de parafan ergens verstopt. :tongue: Ook ben ik erachter dat het standaard op NIET europese modellen zit. En als dat alleen een zekering is :drinks:
 

Ronnie

Forumguru
Volgens Elsawin zit de alarmhoorn onder het rechter voorscherm; je zult dus even de binnenkuip los moeten schroeven om te kijken.
 

Antera

Donateur
Deze heeft het niet bij het rechte eind. deze zit onder de parafan aan de kant van de bestuurder:winkie:
 

Antera

Donateur
het betreft een octavia 1 uit 2001. Ook ben ik druk met de vag-com bezig en heb wat dingen aangepast. Nu weet ik ook met geluid wanneer hij open of dicht is. Ook be ik erachter dat de batterij van de alarmhoorn zijn eind heeft bereikt en word het dus tijd om deze te gaan vervangen.

Nu blijkt er ook een terugroep actie te zijn omtrend de staafbobine's door PON. diverse nummers zijn goed maar vele niet en worden nu kosteloos vervangen voor nieuwe. Dus deze worden deze week ook nog vervangen.

Ondertussen ga ik even verder om de volgende storingen op te lossen die vermoedelijk alleen met de alarmhoorn te maken hebben

01134 - Alarm Horn (H12)
77-10 - Internal Supply Voltage - Intermittent
01134 - Alarm Horn (H12)
37-10 - Faulty - Intermittent
01131 - Control Circuit for Turn Signals
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
01134 - Alarm Horn (H12)
49-10 - No Communications - Intermittent
 
Bovenaan Onderaan