Antenne + wasstraat

Matra_Murena

Actief lid
Gewoon doen zoals het bedoeld is werkt het beste.
Losdraaien, naar achter klappen en weer vastdraaien.
Heb je ook geen zuignap nodig en dus geen 2 ronde vuile plekken achteraf.

Was het maar zo'n feest. Dat deet ik bij mijn vorige O2 streeds, maar helaas kwam die op een moment met een krome antenne zonder de wasstraat weer uit. Was toch wel zonde. Dus vandaar dat ik het nu gewon eraf trek. Zekerheid voor alles! :D
 

VEEJAY

Forumguru
Gisteren even langs de dealert, de monteur zei dat de antenne er niet af kan, en dat hij een wasstraat wel overleefd.

Kennelijk een goede inkomstenbron voor ze ;)
 
Normaal was ik de auto altijd met de de hand in een wasbox. Deze week voor het eerst door de wasstraat. Vergeten de antenne plat te leggen en met een zuignap vast te zetten. Bij het verlaten van de wasstraat niets aan de hand!
 

Wiseguy

Actief lid
@Veejay: Volgens mij rijden wij de auto allebei door de (ANAC) wasstraat in Eindhoven... tenminste, dat meen ik te herkennen op de foto's die je hebt gemaakt.... ;)
 

LenK

Forumguru
Ik heb nu geen (spriet) antenne meer en eh ............. de radio doet het beter als toen ik nog wel een antenne op het dak had (nofi).
 
@Veejay: Volgens mij rijden wij de auto allebei door de (ANAC) wasstraat in Eindhoven... tenminste, dat meen ik te herkennen op de foto's die je hebt gemaakt.... ;)

Anac is de absolute BOM! Ik ga vaak in den Bosch. Alles zeemleer dus bijna geen kans op krassen daar!
 

Wiseguy

Actief lid
Alleen niet echt goedkoop..... en helemaal in het begin spuiten ze je auto altijd af.... maar wel alleen aan de bovenkant en de zijkant waar ze zelf staan.... de kant van de bijrijder spuiten ze nooit af.... rara-politiepet.... zit daar geen vuil dan?

Maar goed... meestal komt de auto er weer netjes blinkend uit rijden.... en mijn antenne klap ik daar altijd gewoon naar beneden en hij overleeft de wasstraat tot nog toe steeds zonder "kleerscheuren" :grin:
 

Rick Blaine

Actief lid
Ik moet binnenkort ook de wasstraat "doop" ondergaan met mijn O1. Aan de hand van tips van het Seatforum en deze discussie heb ik net even geprobeerd hoe dat inklappen werkt. Inderdaad losdraaien, platleggen, en vastdraaien. Dan durf ik het wel aan denk ik. Lostrekken met enig gewrik zoals op het Seatforum wordt gemeld lukte mij niet met de hand dus laat ik maar achterwege verder...
 

Constant

Erelid
Ik draai 'm nooit naar beneden, ben bang dat de antenne anders de lak raakt. Antenne blijft tot op heden onbeschadigd.
 

deusjevo

Forumguru
Die heb ik alleen gebruik ik ze nooit...
Je houdt dan precies 2 vieze ronde plekkies over na de wasstraat :grin:
 

hemi24

Forumguru
altijd even een wasstraat nemen met een voorspoel voorziening / hogedrukspuit, daarvan krassen de borstels ook altijd minder, omdat 90% van het vuil al verwijderd wordt voor de auto in de wasstraat gaat.
 

Rick Blaine

Actief lid
Die zuignapjes zocht ik ook, die heb ik niet. Maar als mijn antenne plat ligt wappert hij alleen tegen mijn 3e remlicht aan, dus de lak beschadigt dan in elk geval niet (bij de O1 tenminste) :)
 
Ik moet binnenkort ook de wasstraat "doop" ondergaan met mijn O1. Aan de hand van tips van het Seatforum en deze discussie heb ik net even geprobeerd hoe dat inklappen werkt. Inderdaad losdraaien, platleggen, en vastdraaien. Dan durf ik het wel aan denk ik. Lostrekken met enig gewrik zoals op het Seatforum wordt gemeld lukte mij niet met de hand dus laat ik maar achterwege verder...

Bij mij werkt dit in elk geval niet naar behoren (O2 HB). De auto is in totaal maar liefst 2x door de wasstraat geweest waarbij de beschreven methode is toegepast. Na de eerste keer was de antenne een beetje krom en na de tweede keer is de antenne helemaal krom. Zodra de draaiende borstels de achterklep hebben gehad en weer naar voren komen trekken ze de antenne gewoon weer omhoog. Blijkbaar gaat dit met zoveel kracht dat de antenne kromgebogen wordt (voetje is gelukkig blijven zitten en geen deukjes in het dak). Toch maar weer met de hand wassen voor mij...
 

Gerke

Forumguru
Even dit topic doorgelezen, maar ik blijf gewoon lekker de auto met de hand wassen, 20 minuten werk met 2 emmers en Meguiars NXT shampoo

2 keer per jaar poetsen, geen krassen en veel beter voor de auto.

Voor een indruk van mijn laatste poetsbeurt, kun je kijken op http://gerke.jalbum.net/
 
Bovenaan Onderaan