Antenne + wasstraat

EdK

Forumguru
In theorie moet er geen vlek achterblijven gezien het water volledig verdampt zonder kalkafzetting achter te laten. Het enige dat kan blijven liggen is dan verdund vuil, toch?

Tja dat is theorie, maar theorie en de praktijk zijn en blijven twee verschillende dingen !!
Op papier krijg ik ook vaak DE oplossing maar in de praktijk werkt het dan voor geen meter !!
 

Gieliovd

Forumguru
Tja dat is theorie, maar theorie en de praktijk zijn en blijven twee verschillende dingen !!
Op papier krijg ik ook vaak DE oplossing maar in de praktijk werkt het dan voor geen meter !!
Ben ik volledig met je eens. Merk je overal, in theorie is alles uitgekiend maar in praktijk pakt het nog wel eens anders uit.
Draadje opgeschoond. On-topic blijven aub en niet op de man gaan spelen.
Dank je.
 

VEEJAY

Forumguru
***UPDATE***

Vandaag weer door de wasstraat vol zelfvertrouwen dat het allemaal wel goed zit..

Vliegt bij de eerste borstel al de zuignap eraf... *HELP*

Maar goed om een angstig verhaal kort te maken, de antenne heeft het gehouden en de mensen van de wasstraat hebben de zuignap gevonden en terug te geven.
 

Gieliovd

Forumguru
Precies wat ik 100 posts terug zei: eerste borstel vliegen die zuignappen eraf.

Precies wat ik 100 posts terug zei: tweede borstel vliegen die zuignappen eraf.
 
Je moet de antenne, nadat je hem naar achter hebt "geklapt" ook weer wel vast draaien.
En dan als back-up die zuignap, maar WEL vastdraaien!!
 

vdijk

Lid
Je moet de antenne, nadat je hem naar achter hebt "geklapt" ook weer wel vast draaien.
En dan als back-up die zuignap, maar WEL vastdraaien!!

bovenstaande werkwijze is inderdaad de manier om de antenne vast te zetten voordat je de wasstraat ingaat.

op deze manier heb ik nog nooit last gehad van een defecte antenne
 

Matra_Murena

Actief lid
Je kunt de antenne er ECHT wel af trekken hoor! Er is iets werstand, maar die zogenaamde "anti-diefstal" beveiliging stelt niets voor. Geen gedoe met zuignapjes meer en altijd zeker van een complete antenne na de wasstraat.
 

Frankie

Actief lid
@cant55 en Fabia: op deze wijze doorbreek je alleen de beveiliging. Je trekt dus niet het schroefdraad kapot. Ik heb in principe dezelfde situatie. Mijn originele antenne (met kracht en beleid ;) verwijderd en nu moet ik de korte vervanger er steeds afdraaien in de wasstraat (ben ik al eens vergeten en was dat meteen *oops*).
Werkt perfect verder.
Vraag me ook af of het echt een diefstal beveiliging moet voorstellen. Een geoefende dief zal zo'n antenne er dan net zo goed en veel sneller afkrijgen en die boeit t niet als er een bult in het dak achterblijft.
 

Okki

Donateur
Een geoefende dief zal zo'n antenne er dan net zo goed en veel sneller afkrijgen en die boeit t niet als er een bult in het dak achterblijft.

Het zal meer te maken hebben tegen vandalisme (effe snel een antenne eraf draaien, altijd leuk :crazy: )
Ik denk dat er weinig geoeffende dieven zijn die de hele tijd op antennes van de Skoda lopen te azen. Kunnen ze net zo goed er eentje van een andere VAG zonder anti-"diefstal" afhalen
 

Fabia

† In Memoriam
Denk inderdaad dat het meer baldadigheid is dan daadwerkelijk stelen. En als íe er niet snel er af gaat ze doorlopen naar een andere auto.
 
Gewoon doen zoals het bedoeld is werkt het beste.
Losdraaien, naar achter klappen en weer vastdraaien.
Heb je ook geen zuignap nodig en dus geen 2 ronde vuile plekken achteraf.
 

bat

Lid
Denk inderdaad dat het meer baldadigheid is dan daadwerkelijk stelen. En als íe er niet snel er af gaat ze doorlopen naar een andere auto.
Of ze trekken er wat harder aan.

Een jaar of wat terug kwam ik op de parkeerplaats waar mijn auto stond. Bij alle auto's stonden de ruitewissers aan de straatkant omhoog. Helaas was dat niet gelukt met de achterruitewisser van mijn auto, waarbij dat namelijk niet makkelijk kon. Daarom was de ruitewisser in mijn geval domweg afgebroken (niet buigen, maar barsten).

Kostte 'slechts' een paar tientjes in euro en was gelukkig eenvoudig zelf te vervangen.

Ik heb al jaaaaaaaren auto's met losdraaiantennes. Die hebben op uiteenlopende plekken gestaan, van veilig tot (zoals met bovenstaande auto) onveilig, maar nog nooit is mijn antenne gejat.

Of vertrouwen ze bij Skoda de schroefdraad niet?
 

LenK

Forumguru
maar nog nooit is mijn antenne gejat
Dat jatten zal ook wel meevallen, maar het omknakken van een antenne is natuurlijk leuk voor een of andere vandaal.
Maar de antenne zit op het dak en het is voor de gemiddelde vandaal gelukkig te veel moeite om zover te reiken.
 
Bovenaan Onderaan