Antenne + wasstraat

VEEJAY

Forumguru
Geachte forummers, hierbij een vraag aan u:

Gezien ik mijn antenne er maar niet afkrijg ben ik altijd (in de kou) met een hogesdrukspuit in de weer.

Mijn vraag aan u allen is dan ook of u ervaring heeft met het door de wasstraat te gaan met uw antenne er nog vrolijk op. (Eventueel ook de kosten van antenneherstel erbij vermelden..)

Vandaag heb ik namelijk een discussie gehad met een aantal individuen die beweerden dat het allemaal geen kwaad kan, zeker niet met een lappen wasstraat.

Alvast dank voor uw reactie(s).

VJ
 

Red Devil

Actief lid
ik denk dat het opzich wel zou kunne, maar kans dat je de lak beschadigt op dak ik wel aanwezig.. en heb je de originele (flexibele) op een kleine 'sport' antenne, want met die 'sport' antenne zou ik het zeker niet doen, dan breekt het hele voetje van het dak af, heb ik bij een vriend van mij gezien.
 

Jochus

Actief lid
Ik zou het persoonlijk niet doen. Mijn antenne is al kaduuk, en dat terwijl ik nooit n wasstraat doorrij. Hoe is me echt n raadsel (!), maar ik kan 'm zo uit de 'houder' halen, en de ontvangst is ook verslechterd...
 

LenK

Forumguru
Ik zou het er ook niet op wagen. Als je de antenne met je hand beweegt moet je eens naar je dak kijken, dat is wel erg dun blik.
Zou met niet verbazen als je daarom na antenne in de wasstraat ook een deukje in je dak ziet.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb van de Skoda dealer na mijn bezoek aan de gratis voojaars airco check zaterdag een coupon gehad voor een gratis wasbeurt bij de dealer.

Ga dit maar eens doen, maar vrees ook voor mijn antenne..

He, het is dat wasstraat van de Skoda dealer, dus die zullen het wel weten :)
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb er geen problemen mee. De mijne kan ik niet afschroeven, hij zit vast en kan dus alleen maar naar achteren. Tot nu toe heeft íe de was straat overleefd. Het is bij een van mijn vorige auto's (geen Skoda) wel gebeurt dat ik in de wasstraat mijn antenne zag voorbij komen. Zit je toch raar te kijken.
 

van inkel

Forumguru
He, het is dat wasstraat van de Skoda dealer, dus die zullen het wel weten :)

Off Topic: Misschien hebben ze wel een hele voorraad antennes liggen waar ze vanaf willen.:grin:

On Topic: Bij een O2 kun je toch je antenne inklappen, dit is speciaal gedaan voor de wasstraten (lees krasstraten) volgens de verkopert.
 

EdK

Forumguru
En de optie van losschroeven plat op dak leggen en weer klemvastschroeven ??
Het is maar een idee hoor !!
 

Gieliovd

Forumguru
Mijn wagen heeft naar ik weet een antenne op een vaste voet.... Niet los te draaien of te klikken!

Kan het mis hebben...

Ps. Ed, je had nog mail.
 

Jochus

Actief lid
Das wel raar dat ie helemaal niet los kan. Volgens mij is die antenne van op mijn wagen dezelfde als de meeste andere (gewoon schroeven). Ik heb eens een dagje gekeken, en veel verschillende wagens/merken lijken wel net dezelfde antenne te hebben.

Misschien dat dit iets is van één merk, dat autobouwers aanschaffen, cfr. Bosch ruitenwissers ofzo.
 

nemo

Senior Member
Ookal is mijn antenne afdraaibaar laat ik hem er altijd opzitten als ik door de wasstraat rij (onbewust, als ik me nu bedenk best stom). Hij doet het nog net zoals toen ik hem kocht!
 

Desperado

Forumguru
De mijne is afschroefbaar en gaat er ook zeker af in de wasstraat.
Ik heb bij een vorige auto ook een keer vergeten hem eraf te halen en dat is niet voor herhaling vatbaar.
 

van_der_P

Senior Member
Het is iets van de laatste jaren dat de antenne er niet af kan. Volgens mij om diefstal te verkomen. Je kunt ze wel los schroeven en dan horizontaal weer vast schroeven, maar heb ik bij de Fabia Combi destijds gemerkt dat het glaasje van het derde remlicht bekrast was, door die plat liggende antenne.
Die inschuifbare antennes van vroeger waren zo slecht nog niet.
 

nomad

Senior Member
Of die haaienvinnen die de rest van het VAG concern wel monteren. Staat toch strakker dan zo'n lelijke spriet.
 

Okki

Donateur
Ik draai hem los, leg hem plat, draai hem weer vast en doe er zo'n bandje overheen met 2 zuignapjes (blauw)

Niet elke wasstraat heeft deze, BP wel. Je kunt ze daar lenen, maar vaak ook voor een eurotje kopen. Ligt bij mij standaard in het bakje links naast het stuur.

Ook bij mijn vorige O1 deed ik dat zo, nooit problemen mee gehad.
 

Fabia

† In Memoriam
Het is iets van de laatste jaren dat de antenne er niet af kan. Volgens mij om diefstal te verkomen. Je kunt ze wel los schroeven en dan horizontaal weer vast schroeven, maar heb ik bij de Fabia Combi destijds gemerkt dat het glaasje van het derde remlicht bekrast was, door die plat liggende antenne.
Die inschuifbare antennes van vroeger waren zo slecht nog niet.

Van mijn vorige Fabia hebben ze een keertje mijn antenne gestolen. Dan sta je toch raar te kijken. Ik was opeens de ontvangst van mijn radio kwijt, denk je in eerste instante aan een electrisch probleem. Pas later zag ik dat ik mijn antenne kwijt was.
 

VEEJAY

Forumguru
Tussenstand:

kan gewoon: 2
Niet doen: 4
Weetniet: 1

Zo'n zuignapje zat ik ook aan te denken, moet hem ergens scoren. Ik zal bij de BP kijken.
 

TL@

Forumguru
Ik ga altijd met de auto gewoon door de carwash met antenne erop. Zowel met de Golf IV, als de Astra vroeger als de Passat nu en wanneer mijn O2 er is, ga ik met die ook gewoon door de carwash zonder de antenne te verwijderen. Moet er maar tegen kunnen. Heb tot nu toe er toch nog geen problemen mee gehad.
 

higgy

Forumguru
Of die haaienvinnen die de rest van het VAG concern wel monteren. Staat toch strakker dan zo'n lelijke spriet.

Ja, en die bekend staan om de beroerde ontvangst, en het feit dat er zich water onder verzamelt. Die dus. :(

Toen ik afgelopen donderdag mijn oude O2 inleverde, auto nog even door de wasstraat gedaan (zoals altijd), met antenne gewoon omhoog (eveneens zoals altijd), zie ik het dopje aan het uiteinde van de antenne wegspringen...afijn, toch maar gewoon ingeleverd.

De nieuwe gaat ook gewoon met de antenne omhoog door de wasstraat hoor. Tenminste, als bij de gecombineere GPS/FM-antenne de spriet er niet af kan. Iemand met een Columbus dat al geprobeerd?
 
Bovenaan Onderaan