Achteruitrijcamera O3

Rooverz

Actief lid
Yes, met meedraaiende lijnen. Verder weet ik niet of dat opties zoals deze bij mij werken ook geactiveerd kunnen worden bij de highline. Tipje: ga voor de washer functie. Uiteraard kan je ook met je vinger de lens af en toe schoonmaken, maar wees eerlijk, stap je weer uit als je achteruit wilt rijden om eerst je vieze camera schoon te maken, of ga je voor het gemak van de washer die zeer goed werkt?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Je hebt;

- Lowline met washer en vaste rij lijnen.
- Highline met washer en meedraaiende lijnen.

Zover ik weet..
 

Rofffel

Forumguru
Je hebt ze ook zonder washerfunctie maar die zijn vaak nog duurder ook.
De features die jij hebt @Rooverz zijn denk ik alleen voor het nieuwe scherm (columbus) mogelijk.
Heb zelf een MIB2 maar heb dit nog niet eerder gezien.
Waar heb je deze in laten bouwen overigens?
Dan als laatste opmerking: het artikelnummer dat je erbij hebt gezet is voor de lowline camera, die heb jij dus niet.
 

Rooverz

Actief lid
Hoi Roffel, ik heb deze bij VAS techniek uit Zeist laten inbouwen. En het is echt de highline camera, ik heb namelijk toch echt de dynamische/bewegende lijnen.
Je hebt ze ook zonder washerfunctie maar die zijn vaak nog duurder ook.
De features die jij hebt @Rooverz zijn denk ik alleen voor het nieuwe scherm (columbus) mogelijk.
Heb zelf een MIB2 maar heb dit nog niet eerder gezien.
Waar heb je deze in laten bouwen overigens?
Dan als laatste opmerking: het artikelnummer dat je erbij hebt gezet is voor de lowline camera, die heb jij dus niet.
 

heusinkveldb

Forumguru
Van die camera prijzen schrok ik inderdaad ook wel even..

Ze konden me ook niet zeggen wélke van de 4 camera type nummers voor een Octavia is.

Een lowline met sproeier en kabelboom naar voor toe is voor mij voldoende. Zit die kabel er bij die jij noemt wel bij @Rooverz ?

Ik had deze al op de korrel;
https://m.ebay.de/itm/Neu-Original-...045749?hash=item41db5af5f5:g:38wAAOSwXEdaia3k

Harrie,

hier heb ik hem ook vandaan. Dit is de juiste set die jij wil hebben. De verkoper is zeer goed en stuurt het alles netjes verpakt en snel op.
Dit is overigens ook de prijs die ik ervoor betaald heb. Prima prijs voor een camerea met bekabeling lijkt mij.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Waarom voor 130 een lowline camera terwijl je voor 150 een highline hebt met leuke gimmicks?

Waar kun je de highline voor die prijs halen? En is dit dan ook inclusief kabelboom?

Welke gimmicks heeft een highline allemaal meer dan een lowline? Die meedraaiende lijnen word ik niet persee wild van..

Moet bij mij functioneren op een Amundsen.
 

heusinkveldb

Forumguru
zover ik weet heeft de Highline in combinatie met de Amundsen alleen meedraaiende lijnen, niet echt de moeite waard vind ik.
Voor die 20 euro extra kan je ook weer de benodigde onderdelen halen :D
 

Rooverz

Actief lid
Ik heb een octavia combi 2017 facelift met amundsen en alle opties zoals eerder beschreven. Geen idee hoe het bij de voorgaande modellen zit qua mogelijkheden.
Thnx. Inclusief kabelboom? Dat is namelijk ook niet altijd vanzelfsprekend.

Ik denk dat het op de Amundsen enkel en alleen de meedraaiende lijnen als voordeel heeft.
Birdview en 180 graden lijkt mij echt een dingetje van de columbus..
 

RoelF

Forumguru
Gisteren heb ik de op ebay gekochte LOW camera in gebouwd in de auto. Stroom aangesloten op de eenvoudige manier (geel en rood samen op de ruitenwisser). Dus alleen de videokabel langs de bijrijder naar voren. Mijn bevindingen in aanvulling op de handleiding van heusinkveldb:
- Op een elektrische klep zit in het eerste paneel geen schroefje (ook niet waar de dildo zou zitten). Gewoon lostrekken. Let wel op dat je het stekkertje netjes uit de schakelaar haalt.
- Ik kreeg tweede paneel niet uit de achterklep omdat de splitpennen geen dopje meer hadden. Gelukkig geen zorgen, na een paar pogingen kreeg ik het VD-trekdraad door de klep. Dus kan ook zonder het verwijderen van dit paneel.
- Naar voren halen van de radio-unit lukt prima met een nagelvijl iod.
IMG_3253.JPG

Ik kon alles zelf doen, behalve het programmeren. Dus de installatie helemaal voltooid, maar pas 's avonds langs m'n collega voor de Ross-Tech. Gelukkig alles goed gedaan. Nu blij met het extra beeld in de achteruit.

IMG_3257.JPG

Jullie bedankt voor dit topic en de handleiding.
 
Aangezien mijn topic gesloten is vraag ik het maar hier. Is het ook mogelijk om een vw achteruit rij camera te plaatsen waar de skoda logo zit. Dan de logo van vw te vervangen door een skoda logo.
 

heusinkveldb

Forumguru
VW en Skoda zijn ook compleet anders. Skoda logo is gewoon een plat logo welke op de achterklep geplakt zit. Dus er zit geen gat in de carrosserie achter het logo.
Bij VW zit de ontgrendeling van de achterklep er ook in verwerkt. Deze gaat dus in een gat dat in de achterklep aanwezig is, steekt dus helemaal naar binnen.
 
Bovenaan Onderaan